ثبت تغییرات شرکت | سریع ترین راه ثبت تغییرات شرکت

ثبت تغییرات شرکت

همه چیز در لحظه در حال تغییر وتحول است و این قضیه در خصوص شرکت ها نیز صدق می کند، گاهی نیز امکان دارد از نظر اقتصادی بعضی اقدامات به نفع شرکت نباشد و نیاز باشد آن را تغییر دهید. در این صورت نیاز ثبت قانونی تغییرات احساس می شود حال شاید این سوال پیش بیاید که اصلاً چرا باید تغییرات شرکتها را با تخصص و مشاوره حقوقی کارشناسان این امر انجام داد؟ آیا راهی برای تغییرات در شرکتها وجود دارد که بتوان آن را در کم ترین زمان و با هزینه ای اندک و مقرون به صرفه ثبت کرد؟ نگران نباشید ما آینده کاری شما را تضمین می کنیم تا در صورت ترقی شما آسودگی را به مجموعه هزینه کنیم.

دلایل ثبت تغییرات شرکت

با ثبت تغییرات شرکت می توان تمامی تصمیماتی که در مجامع عمومی عادی و فوق العاده که توسط هیئت مدیره مطابق قوانین اداره ثبت شرکتها اخذ می شود را به صورت قانونی اجرا کرده و تخصصی در راه تغییرات قدم برداشت.

تغییرات در اساسنامه شرکتها و با ارائه صورتجلسه انجام می گیرد، هر شرکتی امکان دارد در زمان فعالیتش دستخوش تغییرات اساسی شود این تغییرات می تواند اختیاری یا اجباری باشد که هر کدام از آنها در مجامع عمومی عادی یا عادی به طور فوق العاده قابل اجرا بوده که در ادامه به انواع تغییرات قابل انجام در شرکتهای تجاری خواهیم پرداخت . هر تغییری در واقع گام بلندی به سمت پیروزی است.

ثبت تغییرات شرکت

انواع ثبت تغییرات شرکتها

تغییرات در شرکت ها شامل موارد زیر می باشد که هر کدام بنابه موقعیت و زمان ایجاد شدن آن در شرکت ها بررسی و تایید می شوند.

  • ثبت افزایش سرمایه شرکت
  • ثبت کاهش سرمایه شرکت
  • تغییر موضوع شرکت
  • تغییر سمت اعضا شرکت
  • تغییر محل شرکت اصلی
  • تعیین بازرسان و تغییر در تعداد آن ها
  • تغییرات در نام شرکت
  • تغییرات در زمینه قالب شرکت

هرکدام از تغییراتی که نیاز به ایجاد تغییرات در اساسنامه شرکت شود را باید در جلسات مرتبط با تغییرات به تصویب اکثریت رسد.

انواع روش های ثبت تغییرات شرکت

ثبت تغییرات در شرکتها به دو صورت شخصی و یا با واسپاری مدارک به کارشناسان حقوقی انجام می پذیرد.

در اقدام اولیه باید علت و نوع تغییر در شرکت را مشخص کرده و بر اساس آن از هیئت مدیره و حق امضاداران درخواست می شود در مجامع عمومی که بسته به نوع تغییر به دونوع عادی و فوق العاده طبقه بندی می شود حضور پیدا کنند.

تنظیم صورتجلسات تغییرات شرکت

انواع ثبت صورتجلسات تغییرات شرکتها از طریق 3 روش انجام می شود که آن ها شامل صورتجلسات هیئت مدیره ، مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق العاده است که باید بر اساس اصول و قواعد اداره ثبت شرکت ها انجام شود.

تنظیم صورتجلسات تغییرات شرکتها رامی توان تنها در چند گام اجرا کرد، صورتجلسه در صورت تغییرات در شرکت ها شامل امامی تصمیمات و قوانین مصوب توسط اعضای هیئت مدیره است که در جلسات مجامع به امضای حق امضاداران می رسد و با تایید آن ها منشی مجامع اقدام به گردآوری تمامی تصمیمات اخذ شده در جلسات می کنند و با ارسال آن به سامانه ثبت صورتجلسات و تغییرات اداره ثبت شرکتها به منظور تغییرات آینده شرکت ارائه می شود.

تنظیم صورتجلسات تغییرات شرکت

آگهی تغییرات در روزنامه رسمی

یکی از مهم ترین بخش های تغییرات در شرکتها ثبت آگهی تغییرات شرکت در روزنامه رسمی است. در زیر نکات تخصصی در این زمینه را به شما بازگو میکنیم تا راهی مناسب برای کسب اطلاعات شما باشد.

هر زمان که اعضای هیئت مدیره و بازرسین شرکت صورتجلسه تغییرات را امضا کنند، این بدین کعنی است که تمامی تغییرات شرکت مورد قبول آنهااست، در این زمان با امکان ارائه نامه ای غیر از صورتجلسه به جهت تایید نهایی تغییرات وجود دارد که باید این صورتجلسه را به اداره ثبت شرکتها ارائه کرد.

صورتجلسات تغییرات شرکت ها باید در مدت معین تا 1 ماه پس از تشکیل جلسات تغییرات شرکتها ارائه شوند.

با استناد به ماده 124 قانون تجارت اگر شخص مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره یکی باشد و این موضوع در اساسنامه شرکت درج نشده باشد باید صورتجلسه اصلاحی توسط 2/3 اعضا تصویب شود.

صورتجلسات تغییرات در مجامع باید در چند نسخه گردآوری شود و تمامی آن ها به امضای هیئت مدیره شرکت برسد و در غایت امر به اداره ثبت شرکتها ارسال شود.

در سربرگ صورتجلسه باید مشخصات شرکت ( شخصیت حقوقی) درج شود و توسط حق امضاداران امضا شده باشد.

سامانه ثبت تغییرات شرکت

اداره ثبت شرکتها مسئول در تغییرات شرکت می باشد که با وضع قوانین شرکت ها را مجاب به رعایت آنها کرده . این اداره سامانه این را برای تسهیل در امر ثبت تغییرات شرکتها تعبیه کرده که در آن تمامی مراحل ثبتی تغییراتی که در شرکتها امکان انجام دارد را برای شخصیت های حقوقی فراهم کرده که با داشتن مهارت کافی می توان صورتجلسات تغییرات شرکت را بارگزاری کرده و بدین ترتیب دیگر نیازی به حضور در اداره ثبت نیست.

مدارک ثبت تغییرات شرکت

مدارک ثبت تغییرات شرکت

در ابتدای امر باید موافقت تمامی شرکا و اعضای هیئت مدیره را در خصوص تغییرات کسب کنید و با ارائه مدارک مرتبط با تغییرات که در ادامه به آن می پردازیم درخواست را ارسال کنید.

  • تشکیل جلسات مجامع و تنظیم صورتجلسات تغییرات
  • ارائه مدارک شناسایی اعضای حضوریافته در جلسات
  • ارائه اساسنامه شرکت
  • ارائه صورتجلسه تغییرات که به امضا هیئت مدیره رسیده
  • تسلیم روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت
  • مشخص کردن درصد سهام اعضا در شرکت
  • مدرک اصلی که باید برای ثبت تغییرات در شرکت خود ارائه دهید شماره همراه به نام فرد متقاضی است که از طریق شماره اطلاع رسانی ها انجام خواهد شد.

تنها 9 گام برای ثبت تغییرات شرکت

ابتدایی ترین گام برای انجام یک تغییر اساس ی در شرکتها به طور قطع داشتن مدارک مرتبط با آن تغییر است که باید آن ها را بر طبق قوانین و تغییری که نیاز دارید در شرکت ایجاد کنید ارائه کنید اما امکان سردر گمی در مواقع فوق العاده شرکت وجود دارد که باید با مشاوران حقوقی قبل از هر اقدامی به بحث نشست زیرا یک گام اشتباه باعث پشیمانی در اتمام کارها می شود.

  1. در اولین گام ثبت تغییرات در شرکت تجاری باید به سازمان اسناد و املاک کشور مراجعه کنید و فرم های مرتبط با تغییرات شرکتتان را بر اساس نوع تغییر ثبت کنید، انجام امور ثبت تغییرات باید بر اساس اصول انجام شود تا در آینده کاری و فعالیت های شرکت اختلال ایجاد نکند. در ادامه 9 گام اختصاصی برای ثبت تغییرات را برای شما بازگو می کنیم.
  2. ابتدا اطلاعات مربوط به شرکت مانند نوع فعالیت شرکت، شماره ثبت شرکت و شماسه ملی آن را باید گردآوری کرده و آن را در فرم تغییرات وارد کنید.
  3. در گام دوم باید مدارکی به مانند صورتجلسه، مشخصات متقاضی ثبت، در صورت داشتن وکیل ثبت تغییرات شرکت، ارائه تاریخ تشکیل جلسات مجامع، اعضای حاضر در مجامع عمومی و حق امضاداران را در صفحه باز شده بارگزاری کنید.
  4. در گام بعد با مشخص کردن تصمیمات اتخاذ شده در جلسات مجامع افزودن صورتجلسه را انتخاب می کنید.
  5. در صورت تغییر نام شرکت باید 5 نام جدید را انتخاب کرده و بر اساس اولویت بندی آنها را در سامانه بارگزاری کنید.
  6. با وارد کردن اسامی اعضای حاضر در جلسات مجامع و سمت آن ها و وارد کردن مشخصات آن ها و در صورت غیر ایرانی بودن اعضا ارائه شماره گذرنامه یا شماره ملی وی در فیلد مشخص گام بعد ثبت تغییرات در سامانه را بر می دارید.
  7. بر اساس نوع تغییرات شرکت، صورتجلسات تغییرات را باید در مجامع عمومی تنظیم کنید و مشخصات حاضرین در این جلسات را در سامانه ثبت کنید.
  8. بارگزاری مدارک لازم برای تغییرات در شرکت در این مرحله با توجه به صورتجلسه تغییرات الزامی می شود
  9. در انتهای امر نیز با آماده کردن متن مرتبط با صورتجلسه در سامانه گزینه پذیرش نهایی را کلیک می کنید.

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

هر زمان امکان تغییرات در شرکت های سهامی احساس شود باید به آن در مجامع عمومی رسیدگی شود، از این جهت باید نوع تغییر را مشخص کرده و با تدوین صورتجلسه مرتبط با تغییر و به امضا رساندن اعضای هیئت مدیره آن را برای بررسی بیشتر و غایی به اداره ثبت شرکتها ارسال تا مجوز تغییرات به صورت قانونمند به شما تسلیم گردد.

حال ما این مژده را به شما می دهیم که با مشاوره وکلای حقوقی ما در پایش ثبت اساسنامه شرکت سهامی خاص را می توانید تنها در چند روز تغییر داده و تغییرات جدید را جایگزین قبلی کنید و تجارت خود را بر آن اساس پیش ببرید.

ثبت تغییرات شرکت مسئولیت محدود

تغییرات در شرکتها معمولا به صورت نماگهانی ایجاد می شوند به مانند فوت یا استعفای شریک، تغییر آدرس، تغییر سرمایه ودیگر موارد که امکان ایجاد آنها در مجامع عمومی فوق العاده امکان پذیر است. از این رو هر تصمیمی که به امضای هیئت مدیره و حق امضاداران رسد و نیاز به رسیدگی در اداره ثبت شرکتها باشد باید با تخصص انجام شود که شرکت مسئولیت محدود نیز از این داستان مبرا نیست و با مشاوره درست می توانید تغییرای قانونی در این شرکتها ایجاد کنید و آگهی تغییرات شرکت را در روزنامه رسمی درج کنید و آن را به اطلاع عموم برسانید.

مدت زمان ثبت تغییرات شرکت

هر اقدامی که برای تغییرات نیاز به انجام داشته باشد باید مدت زمان مشخصی را در دستگاه های اجرایی سپری کند، از این رو با مشاوره افراد مجرب می توان زمان تغییرات را کاهش داد.

زمان ثبت تغییرات در شرکتها را نمیتوان دقیق مشخص کرد اما در حدود 10 روز پس ازز تسلیم صورتجلسه هیئت مدیره می توان برآورد کرد که تعدد صورتجلسات و بهره مندی از تجارب اشخاص مجرب نیز در تنظیم صورتجلسات تغییرات شرکتها و تمامی تغییراتی که نیاز به اجرا در شرکت دارد این زمان را نیز می کاهد.

از سویی محتواهایی که در روزنامه رسمی درج می شود خود مزید بر علت خواهد شد که تاثیرات را در زمانبندی ثبت تغییرات اعمال کند، اما در حالت کلی پروسه تغییرات در شرکتها زمانبر بوده که بهتر است برای سرعت دادن به امور به شرکتهای ثبتی با رزومه موفق مراجعه کنیدو در زمان خود صرفه جویی کنید.

زمان مناسب تغییرات شرکتها را تنها در  یک جلسه می توانید از کارشناسان حقوقی ما بهره ببرید.

هزینه ثبت تغییرات شرکت

گاهی ابتدایی ترین امر برای تغییر در شرکت را می توان در همان ابتدای فعالیت شرکت پیمود، البته این را در نظر داشته باشید هرچه زمان ثبت تغییرات شرکت طولانی شود مشکلات زیادی را در شرکت ایجاد می کند که خود دردسر ساز خواهد بود.

هزینه هاب مرتبط با ثبت تغییرات شرکتها را می توان در حالت کلی به مواردی مانند : تعداد صورتجلسات تغییرات و نیز متن آگهی تغییرات شرکت دانست که باید در قالب آگهی در روزنامه رسمی چاپ گردد که قیمت های متفاوتی را می توان بر آورد کرد.

ما اینجا هستیم تا با هزینه ای مقرون به صرفه تغییرات را برای شما ایجاد کنیم. تنها نیاز دارید از طریق شماره تماس های موسسه با مشاوران ما در ارتباط باشید و لیست هزینه ها و تعرفه های ثبتی را دریافت کنید.

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

77  +    =  78