راهنمای تخصصی انحلال شرکت

راهنمای تخصصی انحلال شرکت

انحلال شرکت یعنی چه؟ آیا زمانی که دیگر فعالیت در شرکت نداریم باید آن را منحل اعلام کنیم؟ اگر سودآوری در شرکت مورد پسند نباشد می توان آن را منحل کرد؟ کلا طریقه انحلال شرکت چگونه است! این ها تمامی سوالاتی است که با فکرمشغولی تجار به ذهنشان می رسد.

اگر شما هم از آن دسته اشخاصی هستید که هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارید و میخواهید صفر تا صد نحوه انحلال شرکت ، مدارک و آخرین قوانین انحلال شرکت را بدانید ما اینجا هستیم تا راهنمای حقوقی شما باشیم و فکر مشغولی های شما را کم کنیم.

با ما باشید تا تمامی نکات را بدون کم و کاستی های حقوقی به شما ارائه کنیم. مژده ما به شما عدم نیازتان به دیگر مرجع حقوقی با مطالعه متن زیر است.

انحلال

هر شرکتی فارغ از تجاری یا غیرتجاری( موسسه) می تواند بر اساس دلایل اختیاری یا غیرمنتظره به فعالیت خود پایان دهد که ما برای روشن شدن دلایل انحلال شرکتها و نیز اطلاع از نحوه انحلال شرکت در کنار شما هستیم و از ابتدای امر که تهیه مدارک انحلال است تا منحل شدن کامل شرکتتان همراهتانیم.

قابل ذکر است که بگوییم گاهی افراد به دلیل دیدن مسائل مختلف در صورت بروز مشکل تنها از یک بعد نگاه می کنند و بفکر منحل کردن کسب و کارشان می افتند گاهی می توان از تجارب اشخاص مجرب در این زمینه بهره برد و قضیه را بدون آنکه ضرری نصیب افراد شود پیش برد.

پروسه مربوط به انحلال باید همراه با مدارک انجام شود که این مدارک شامل مشخصات شرکا و صاحبین شرکت به همراه اگهی های شرکت و نیز تلفن های همراه متقاضی است زیرا از طریق شماره همراه تمامی اطلاع رسانی های سامانه اداره ثبت انجام می شود، شما با ارسال آن ها به اداره ثبت شرکتها و تنظیم صورتجلسات انحلال بر طبق نوع شرکت تجاری و به سرانجام رساندن امور مالیاتی ایجاد شده را به سرانجام میرسانید.

انحلال یک شرکت در حالت کلی با تنظیم صورتجلسه ثبت تغییرات در مجامع عمومی متشکله شرکت ایجاد می شود و در ادامه با تعیین مدیرتصفیه شرکت و به امضا رسانیدن صورتجلسات و در آخر انتشار آگهی های روزنامه شکل می گیرد.

منحل یعنی

در متن بالا به این مورد اشاره کردیم که امکان انحلال پس از شروع فعالیت باعث از بین رفتن تمامی کارهایی می شود که تا کنون انجام داده اید. توقف در تجارت شما امکان دارد در اساسنامه ذکر شود . اخرین نشانه های حیات یک کسب و کار در قالب شرکت را می توان منحل شدن شرکت دانست.

در قوانین اداره ثبت اینگونه ذکر شده که باید شخصیت حقوقی مقدمات انحلال شرکت را به اداره ثبت شرکتها ارسال کند و با انتشار آگهی ان را به اطلاع عموم برساند. پس از انحلال مدیران تصفیه تمامی بدهی ها و قروض شرکت را برآورد می کنند تا بر اساس نوع شرکت و مسئولیت شرکا پرداخت شوند.

هر آنچه به صورت دارایی چه منقول و چه غیرمنقول در شرکت باید بین شرکا و سهامداران تقسیم شود. این امر به دلیل تخصصی بودن باید بر عهده کارشناسان قرار بگیرد. ما در موسسه پایش تمامی صفرتا صد امور انحلال شرکت یا موسسه را بدون حتی یک روز حضور شما به سرانجام می رسانیم.

انحلال شرکت

انحلال شرکت

به قول بزرگی وقتی موانع بروز می کنند مسیر حرکتتان را برای رسیدن به هدف تغییر دهید نه اهدافتان را ! گاهی یک اتفاق کوچک باعث می شود اهدافتان خدشه دار شوند، گاهی تلاش می کنید تا چیزی را درست کنید اما بودن آن چیز تنها باعث از بین رفتن اهدافتان می شود و به خود می آیید و می بینید دیگر نه به دردتان می خورد و نه به صرفه است آن را داشته باشید.

انحلال شرکت نیز به همین صورت است گاهی یک کسب  وکار را راه اندازی می کنید و با گذر زمان متوجه می شوید اشتباهات پی در پی شما باعث از بین رفتن آن کار شده و اعتبارتان نیز به باد سپرده شده. حال زمان تصمیم گیری شروع می شود.

آیا این کار بیهوده را ادامه می دهید و یا با یک اقدام به موقع ضررو زیانتان را می کاهید؟ این سوال را اخودتان بپرسید آیا اهل ریسک هستید و به نظرتان درجا زدن بهتر است؟

اینجا کسب و کاری که رو به افول باشد را کسب و کاری مرده می نامیم . انحلال شرکت یک راهکار مناسب برای آسوده سازی شخصیت حقوقی است. هرچه در این مسیر تخصص کسب کنید کم است زیرا به طور حتم شما وقتی به فکر انحلال می افتید که مشکلات زیادی ساخته شده که دیگر قادر به حل آن نیستید.

ما اینجاییم تا با بازگو کردن تمامی نکات انحلال شرکتها راهنمای تخصصی برای پیگیری اهدافتان باشیم. اگر به فکر منحل شدن کسب و کارید روی مهارت ما تکیه کنید. بهتر است در ادامه به دلایل انواع انحلالاتی که امکان ایجاد در شرکت را دارند بپردازیم.

انحلال شرکت با مسئولیت محدود

شرکت های مسئولیت محدود این روزها طرفداران بسیاری را بین تجار به خود اختصاص داده اند. در صورتی که بنابه هر دلیلی شرکا تصمیم به عدم همکاری با یکدیگر بگیرند باید اقدامات تخصصی انحلال انجام گیرد.

ما اینجاییم تا راهکارهای مناسب برای منحل کردن را به شما ارائه کنیم، هرچند که بعضی اختلافات در شرکتها قابل حل است و نیازی به انحلال ندارد.

بهتر است بدانید عدم فعالیت در قالب یک نوع شرکت تجاری را می توانید بر اساس تدابیر به انواع دیگر شرکتهای تجاری انتقال داد. برای حل مشکلات تجارت خود بر روی ما حساب کنید. ما در تمامی مسیر اهدافتان همراه شماییم.

انحلال شرکت سهامی خاص

درخواست انحلال شرکت سهامی خاص باید از طریق سایت اداره ثبت شرکت ها پیگیری شود و در صورت توافق تمامی شرکا و یا نمایندگان آن ها صورتجلسه تغییرات شرکت را به امضا رسانده و برای بازرسی و تایید به اداره ثبت ارسال کنید.

البته این را در نظر بگیرید شرکت های سهامی خاص به دلیل داشتن اوراق سهام باید قبل از منحل شدن شرکت تمامی حساب و کتاب های مالی را در قالب سهام اشخاص بررسی کرد. همانطور که گفتیم انحلال شرکتها بر اساس نوع با یکدیگر متفاوت می باشند. با ما در تماس باشید تا نکات تخصصی را به شما ارائه کنیم.

دلایل انحلال شرکت

هرگاه نیاز به ادامه فعالیت شرکت نباشد باید اقدامات لازم برای انحلال آن را فراهم کنید، هر کدام از سرمایه ها و بدهی های موجود در زمان انحلال شرکت باید بررسی شود. اگر بخواهید نکته بینانه به دلایل انحلال شرکتتان بپردازید در ادامه تمامی دلایلی که منجربه شکست کسب و کارتان می شود را بازگو می کنیم. خوب است که بدانید همیشه از شکست ها بیشتر یاد می گیریم تا موفقیت ها؛ اجازه ندهید شکست ها شما را متوقف کنند!

  • اولین دلیلی که منجربه انحلال شرکتها می شود بدون شک ورشکستگی شرکت است.
  • دومین دلیل را می توان عدم تحقق اهداف در شرکت دانست که خود می تواند نقطه توقفی در اهدافتان باشد.
  • اتمام زمان حیات شرکت و آغاز سررسید انقضای آن اگر شرکت دارای زمان بندی از قبل تعیین شده باشد و تمدید نشود به حتم منحل می گردد.
  • اگر از سوی مراجع قانونی به مانند دادگاه حکم مبنی بر انحلال دریافت شود شرکت منحل می شود.
  • اگر به صورت صریح در متن اساسنامه ذکر شود با فوت یکی از اعضا شرکت منحل می گردد.

بحث مهمی که در زمینه انحلال یک شرکت باید مدنظر داشت اختیاری و اجباری بودن انحلال شرکت است که البته انواع انحلال را در ادامه متن ذکر کرده ایم که می توانید به آن مراجعه کنید و توضیحات مفیدی در زمینه انحلال از کارشناسان ثبتی ما بگیرید.

انواع انحلال شرکت

در متن بالا در زمینه منحل کردن کسب و کار نکاتی را ارائه کردیم و اطلاعاتی در زمینه انحلال را در اختیار شما قرار دادیم حال می خواهیم برای روشن شدن موضوع به انواع انحلال شرکتها بپردازیم تا شما هم بدانید کدام نوع انحلال را باید پیگیری کنید. در حالت کلی بر اساس قوانین اداره ثبت شرکت ها در سه نوع انجام می شود که شامل انواع زیر است:

  • انحلال شرکت به صورت قهری
  • انحلال شرکتها براساس تصمیم مجمع عمومی متشکله
  • انحلال شرکت با اعلام حکم قضایی

انحلال قهری

هر زمان که شرکت به دلیل عدم وصول بدهی ها ورشکسته شود اقدام به انجام انحلال قهری می کند. این را در نظر داشته باشید که انحلال قهری جزو موارد اجبار است، برای انحلال شرکت قهری نیازی نیست حکم دادگاه بگیریدو تنها با برآورد همه جانبه موضوع انحلال و تصفیه بدهی ها می توانید انحلال را به سرانجام رسانید.

انحلال با تصمیم مجمع

در ابتدای امر بهتر است یک تعریف جامع در زمینه مجمع عمومی ارائه کنیم که متشکل از سهامداران و مدیران شرکت می شود.در صورت موافقت تمامی شرکا با تشکیل مجامع عمومی می توان تصمیمات لازم را برای انحلال شرکت گرفت. انحلال شرکت رد این صورت کاملاً اختیاری است و بنابه تصمیم اعضای هیئت مدیره انجام می شود.

انحلال با حکم قضایی

انحلال شرکتها بر اساس حکم دادگاه از ان دسته انحلال هایی است که باید به اجبار انجام شود، البته دادگاه قبل از اقدام به انحلال کامل شرکت از 6ماه قبل مهلتی به دارندگان شرکت می دهد تا اگر ایرادات قابل تصحیح است آن را انجام دهند، در غیر این صورت پس از 6ماه شرکت را منحل می سازد.

برای انحلال شرکت چه باید کرد؟

برای انحلال شرکت چه باید کرد؟

نحوه انحلال شرکت به صورت ثبت اینترنتی بوده و متقاضیان باید با تشکیل جلسات مجامع عمومی بر اساس نوع شرکت اقدام به تشکیل صورتجلسه کرده و با تصمیم اکثریت رای انحلال را دریافت کنند.

ما اینجاییم تا موبه مو نحوه انحلال شرکت را به شما ارائه دهیم و پس از تصمیم به انحلال شرکتتان به صورت پشتیبانی حرفه ای همگام با شما باشیم.

ابتدا برای انحلال شرکت نیاز به تشکیل مجمع عمومی عادی و یا فوق العاده دارید، همانطور که گفته شد با توافق شرکا و اعضای هیئت مدیره در قالب مجمع عمومی اقدام به تصمیم گیری می کنید.

حضور شرکا و اعضا در مجامع و تایید دلایل انحلال و امضای صورتجلسات از گام های مهم انحلال به شمار می آید، همچنین در این شرایط مدیر یا مدیران تصفیه باید تمامی اقدامات را برای برآورد بدهی ها و بستانکاری ها به عمل آورد.

در صورتی که حتی یک نفر از اعضای هیئت مدیره مخالفت خودرا برای انحلال اعلام کند، داستان منحل کردن منتفی شده مگر اصول و قواعد انتشار آگهی دعوت مجامع را رعایت کنید.

اگر اعضا در جلسات شرکت نکنند و وکیلی برای خود برگزینند تنها با حضور وی می توان انحلال شرکت را به سرانجام رساند، در غیر این صورت امکان پذیر نیست.

پس از برآوردهایی که مدیر یا مدیران تصفیه در زمینه مدارک و امور معوقه انجام دادند نوبت به امضای آنها و درج مهر شرکت می رسد.

پس از امضای صورتجلسات باید از طریق اداره پست تمامی مدارک را جهت بررسی اداره ثبت ارسال کرد.

تا 15 روز و درج آگهی در روزنامه زمان دارید فعالیت های پایانی حیات شرکت را ادامه دهید. این موضوع را بدانید تا زمان انتشار آگهی شرکت هنوز منحل نشده است. 

انحلال شرکت غیرفعال

یکی از دلایلی که منجربه انحلال می شود غیر فعال بودن یک تجارت برای مدت زیاد است. در این حالت اعضای شرکت بنابه تصمیم جمعی که اتخاذ می شود می توانند در قالب صورتجلسه ای شرکت را منحل کنند.

مراحل ثبت انحلال نیز به مانند تمامی دلایلی است که در بالا به آن ها اشاره کردیم. هرگاه نیاز به تخصص در این زمینه داشتید تنها لازم است با کارشناسان ما تماس بگیرید.

زمانی که بحث منحل کردن شرکت به میان می اید ذهن ها به سمت پایان دادن به کسب و کار یک شرکت می رود که این تصور کاملاً اشتباه است. یک تجارت زمانی که به پایان خود نزدیک می شود در واقع معنی منحل شدن به آن نسبت داده نمی شود، در واقع اگر نیاز به تغییر موضوع شرکت داشتید در واقع نوع شرکتتان را تغییر داده اید و این به معنی پایان دهی به حیات شرکت در یک نوع و تغییر آن به نوع دیگر است.

گاهی یک شرکت بنا به ضرورت به حیات تجاری خود پایان داده و دچار انحلال می شود.

انحلال شرکت تازه تاسیس

گاهی پس از ثبت شرکت در زمان اندکی شرکا پشیمان می شوند و یا تصمیم به منحل کردن کسب وکار قبل از ضرر می کنند و یا از سویی نمی توانند سرمایه لازم برای ادامه حیات شرکت را تامین کنند که خود باعث تزلزل در تجارت می شود زیرا هر لحظه امکان دارد با کسری بودجه و بدهی های سنگین و در اخر انحلال شرکت روبرو شوند.

در این مواقع قبل از  هر اقدامی بهتر است با وکلای حقوقی و ثبتی در تماس باشید زیرا آن ها بسیار پرونده های به مانند شما را زیر دست خود داشته اند و با چم و خم مشکلات آشنا هستند و راه حل های آن را به خوبی می دانند.

پس کار را به کاردان ان بسپارید. از قدیم این سخن لپ کلام افراد کوشا و موفق بوده که میگفتند بدتر از شکست خوردن در کاری شروع نکردن آن است و این خود آغازی است برای پیشرفت افراد زیرا با شروع کردن تجارت و تعیین هدف بلند مدت می توانید بازرگانی موفق شوید. ما در پایش همراه شماییم تا اصول را بیاموزید.

سامانه انحلال شرکت

برای ثبت انحلال شرکتتان ابتدا باید دلایلتان را بررسی کنید و صورتجلسه انحلال را به آدرس اداره ثبت شرکتها ارسال کنید و مورد بررسی کارشناسی آن ها قرار گیرید.

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم دلایل انحلال شرکت متفاوت است و با کمی دقت می توانید علت منحل شدن کسب و کارتان را بفهمید. مدیران تصفیه نیز با زیرو رو کردن تمامی حساب ها و تعیین میزان بدهی ها و طلب ها آخرین تیر را برای انحلال می زنند.

مالیات انحلال شرکت

بعد از تصمیم به انحلال شرکتتان و اقدام به درج در روزنامه ، حال کار مدیران تصفیه آغاز می شود که با مراجعه بعه سامانه دارایی و تسلیم اظهارنامه مرتبط با انحلال شرکتها گام مالیاتی را آغاز می کنند و آن را به صورت تکمیل شده به اداره مالیات تسلیم می کنند و با برآورد ترازنامه های مرتبط با بدهی ها و بستانکاران در قالب اظهارنامه مالیاتی، کارشناسان و بازرسان را از موارد بازگو شده مطلع می سازند تا رقمی مشخص بر اساس اصول در نظر گرفته شود و توسط شرکت پرداخت شود.

فرم انحلال شرکت

برای آسودگی خاطر شما متقاضی گرامی در قالب فرمی صورتجلسه مرتبط با انحلال شرکت را در ادامه ارائه می کنیم. می توانید فرم مخصوص به خود را تنظیم کنید و دیگر نیازی به تخصص نداشته باشید. ما اینجا هستیم تا راهنمای صفرتا صد شما در این مسیر باشیم.

این را باز میگوییم که ملکه ذهنتان شود انحلال یک شرکت به معنای پایان دهی به فعالیتهای تجاری یا غیر تجاری است و فرم های انحلال هر نوع با دیگری متفاوت است و ما تنها نمونه ای از آن را به شما ارائه می کنیم.

نمونه فرم انحلال شرکت با مسئولیت محدود

نام شرکت : ………………………….  شماره ثبت : …………………………  سرمایه ثبت شده : …………………. ریال  مورخ : ……………..  مجمع عمومی فوق العاده با حضور تمام یا اکثریت شرکا در محل شرکت برگزار و تصمیم به انحلال شرکت گرفته شد.

نام شرکا و میزان سرمایه هر یک از شرکا : ………………………….

 

در جهت انحلال شرکت بررسی های لازم انجام شد و تصمیم بر آن شد که شرکت منحل شود .

خانم / آقای ……………. به آدرس …………. به عنوان مدیر تصفیه انتخاب شد و با قبول سمت ، تمام اسناد و مدارک ، دفاتر و دارایی شرکت را دریافت نمود .

به خانم / آقای ……………… از شرکا یا وکیل شرکت وکالت داده می شود که به اداره ثبت شرکت مراجعه نموده و اقدام به ثبت صورت جلسه انحلال و پرداخت هزینه حق الثبت و امضا دفاتر ثبت نماید .

1- خانم / آقا ……………………………………..   امضا

2- خانم / آقا ……………………………………   امضا

3- خانم / آقا ……………………………………..  امضا

هزینه انحلال شرکت

برآورد هزینه های انحلال شرکتها بر اساس نوع آن ها متفاوت است و اگر بفکر انحلال هستید باید مدارک مرتبط با آن را در اختیار داشته باشید و هزنیه های تعیین مدیر تصفیه و آگهی را در نظر بگیرید.

اگر می خواهید در کم ترین زمان برآوردهای قانونی انحلال شرکت را انجام دهید تنها کافی است با مجتمع حقوقی پایش ثبت تماس گرفته و تنها با بازگو کردن نوع شرکتتان برآوردهای لازم را به سرانجام رسانید. سرنوشت هرکس همان قدر که به ان ارزش می دهد بها دارد!

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

51  +    =  54