مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در سال 1403

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

اطلاع از نحوه ثبت شرکت سهامی خاص در سال 1403 همیشه موضوع است که بدون داشتن تجربه و مهارت کافی برای انجام آن می تواند برای متقاضیان امری دشوار و پیچیده شود. برای اینکه شما از نگرانی در بیاید متنی را تدارک دیدیم که بتوانید به راحتی ثبت شرکتتان را در زمان اندکی انجام دهید.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

برای ثبت شرکت سهامی خاص باید گام های آن را یکی پس از دیگری بپیمایید که داشتن مهارت در این زمینه راهی برای رسیدن سریع به اهداف خواهد بود. البته شروط ثبت شرکت سهامی خاص برای تمامی افراد یکسان است و تفاوتی برای اشخاص نیست. اگر قوانین جدیدی وضع شود مشمول تمامی متقاضیان ثبت شرکت می شود و باید در رعایت قوانین با تبحر اقدام کرد.

ابتدای امر برای ثبت شرکت سهامی خاص متقاضیان باید با کارشناسان ثبت پایش در تماس باشند و با ارائه مدارک مربوط به ثبت شرکت اقدام به ثبت و مشاوره از وکلای حقوقی کنند.

پس از آنکه با مجتمع ثبت پایش تماس گرفته شود زمانی برای تشکیل زمان برای ارسال مدارک در نظر گرفته می شود که متقاضیان ثبت باید تمامی مدارک را تهیه کرده و به مشاوران حقوقی ارائه کنند.

در وهله اول باید مشخصات موسسین شرکت بازگو شود که خود نیازمند مدارک شناسایی آن ها می باشد. پس از آنکه مشخصات موسسین مشخص شد باید 5 نام برای نامگذاری شرکت در نظر گرفته شود و بر اساس استعلامات نام در سامانه های مربوطه انجام شود.

پس از تایید مدارک فوق از سوی کارشناس ثبت شرکت سهامی خاص حال باید مشخص کنید سهام هر سهامدار چقدر است تا بر اساس آن بتوان میزان مسئولیت وی در شرکت را برآورد کرد.

بعد از تعیین میزان سهام هر شخص حال باید اعضای هیئت مدیره تعیین شوند که تعیین رئیس هیئت مدیره و نائب رئیس هیئت مدیره امری اجباری است و باید لیست اسامی را به مشاوران ارائه دهید تا آن ها امور ثبت شرکت سهامی خاص شما را انجام دهند.

بعد از اخذ تمامی اطلاعات فوق کارشناسان ثبت پایش ، اساسنامه و اظهارنامه شرکت را که به تایید هیئت مدیره و اعضا رسیده را تنظیم می کنند و این مدارک را به همراه تاییدیه نام انتخابی به سازمان ثبت شرکت ها ارسال می کنند.

در صورت تأیید نام، اوراق و مدارک در اداره ثبت توسط متقاضی و سایر شرکا امضا می‌شوند. دارندگان حق امضا در شرکت باید حسابی را در بانکی که در نظرشان است افتتاح کنند تا اقدامات مربوط به ثبت شرکت پس از آن انجام شود در صورت عدم افتتاح حساب در بانک پروسه ثبت شرکت انجام نمی شود. در این حساب برای تاسیس شرکت باید 35 درصد از سرمایه اولیه را در ابتدا واریز کنید.

پس از آنکه حساب بانکی برای تاسیس شرکت افتتاح شد حال نوبت آن می رسد که تمامی گواهی ها و اسناد به اداره کل ثبت شرکتها ارسال شود که این موضوع توسط کارشناسان ثبتی و حقوقی پایش به درستی و در زمان مقرر انجام می شود و مسیر ثبتی شما را با تجارب خود تسهیل می بخشند.

با سپری کردن موارد فوق با انتشار آگهی تاسیس مربوط به ثرکت در روزنامه رسمی، مسیر ثبت شرکت سهامی خاص را خاتمه دهید.

اینگونه می توانید شرکت سهامی خود را به ثبت رسانید. البته لازم به تذکر است که تا دو ماه زمان دارید تا اظهارنامه مالیاتی و دفاتر پلمپ را درخواست بدید وگرنه مشمول جریمه خواهید شد. یکی از مزیت های ثبت قانونی شرکت بدون شک انجام تغییراتی است که می توانید پس از ثبت در اداره ثبت شرکت ها بر روی آن اعمال کنید و پس از زمان مشخص از فعالیتتان در فکر بهره وری و تغییرات سودمند باشید.

نگران نباشید ثبت تغییرات شرکتتان را می توانید از طریق اعتماد به کارشناسان ثبتی ثبت پایش به نتیجه برسانید. ما در رسیدن به اهدافتان مشاوری امین خواهیم بود. با شماره 02633193 تماس بگیرید و مشاوره رایگان بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2  +  7  =