مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص در سال 1403

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

ایجاد بستری برای ثبت شرکت سهامی خاص با مراجعه غیرحضوری وکاملاً آنلاین در سامانه اداره ثبت راهی شده تا متقاضیان دیگر نیاز به صرف وقت و مراجعه حضوری به ادارات و درگیری های پس از آن نداشنه باشند. تمامی مدارک به منظور ثبت شرکت سهامی خاص را باید از قبل تکمیل کنید و آن ها را ارسال کنید. این مدارک شامل موارد زیر است که به صورت اختصاصی و قانونی باید در تهیه آن ها تلاش کنید.

  • ارائه تصویر از مدارک شناسایی سهامداران و بازرسین شرکت مثل کارت ملی و شناسنامه معتبر
  • تسلیم اظهارنامه شرکت
  • تسلیم اساسنامه شرکت
  • تنظیم و تایید صورتجلسه مجمع عمومی موسس شرکت
  • ارائه تاییدیه آدرس و کدپستی محل شرکت اصلی
  • ارائه کد ثنا برای تمامی اعضای هیئت مدیره شرکت
  • مشخص کردن حق امضاداران در شرکت
  • تعیین سمت و مسئولیت هریک از اعضا در شرکت
  • بارگزاری 5 نام پیشنهادی برای نامگذاری شرکت
  • ارائه وکالتنامه وکیل در صورت واسپاری انجام کارها به وی
  • ارائه گواهی پرداخت 35درصد سرمایه اولیه تاسیس شرکت از بانک
  • در صورت غیرنقد بودن سرمایه شرکت ارائه تقویم نامه کارشناس دادگستری الزام است.

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

مدارک شناسایی 

  • ارائه تصویر کارت ملی و شناسنامه برای کلیه شرکا ضروری است.
  • در مواردی که نیاز به استعلام سابقه کیفری و سوپیشینه اشخاص باشد، این کار به صورت خودکار در سامانه ثبت شرکت ها انجام می گیرد.
  • برای ثبت شرکت نیازی به ارائه مدرک تحصیلی نیست. البته برای گرفتن مجوز فعالیت از نهادهای دیگر ممکن است در حوزه های تخصصی به این مدارک نیاز پیدا کنید.

اظهارنامه شرکت

اظهارنامه جزو مهمی از مدارکی است که باید برای ثبت شرکت سهامی خاص ارائه کنید. اظهارنامه شرکت باید به همراه تاریخ در دونسخه تنظیم گردد و به تایید و امضای کلیه سهامداران و بازرسین شرکت برسد در متن اظهارنامه لیست تمامی سهامداران و بازرسین قید می شود. اگر در آینده تغییراتی در سهام شرکت ایجاد شود با استناد به اظهارنامه نیازی به انتشار آگهی تغییرات در روزنامه رسمی نیست و در دفتر انتقال سهام این موضوع انجام می شود. در متن اظهارنامه مواردی است که باید درج شود مانند: نام شرکت، موضوع فعالیت شرکت، سرمایه شرکت، میزان تعهد موسسین و سهامداران شرکت، مشخصات افراد حق امضادار در شرکت، نشانی شرکت اصلی، میزان تعهدات سهام بانام و بی نام، نام مدیرعامل و وظایف وی، مشخصات هیئت مدیره و بازرسین.

اساسنامه شرکت

در دنیای پر چالش کسب و کار، اساسنامه شرکت مانند ستون فقرات شرکت شما عمل می کند. این سند حیاتی، هویت، ساختار و قواعد حاکم بر عملکرد شرکت را ترسیم می کند و نقشه راهی برای هدایت شرکت به سوی موفقیت ارائه می دهد. روابط اعضا در شرکت و حدود اختیارات اعضا همچنین نحوه تغییر یا انحلال شرکت در متن اساسنامه ذکر می شود. همچنین در متن اساسنامه شرکت مواردی مانند مدت شرکت، نشانی مرکز اصلی شرکت، سرمایه اولیه برای تاسیس شرکت و موارد اینچنینی در خود جای می دهد و ملاکی است برای تغییرات در شرکتها که منجربه تشکیل مجامع عمومی خواهد شد تا تمامی تصمیمات در مجمع گرفته شود. پس از تحریر اساسنامه باید در انتها تمامی مفاد و بند بند آن به اطلاع اعضای هیئت مدیره برسد تا مورد تایید واقع شود و حق امضا داران آن ها را امضا کنند.

مجوزهای فعالیت شرکت

منظور از این موارد اخذ مجوزهایی مانند جواز تاسیس، پروانه بهره برداری یا هر نوع گواهی و سندی که نشان دهنده نوع فعالیت و اجرای امور در حیطه کاری شرکت باشد و از ارگان های ذیربط اخذ شده باشد. تسلیم مدارک مربوط به فعالیت شرکت نیاز است که به درگاه ملی مجوزها وصل باشید و تمامی آنچه که نیاز است را از این سازمان دریافت کرده باشید.

کد ثنا برای تمامی اعضای شرکت

بر اساس قوانین اداره ثبت شرکت ها از سال 1400 به بعد مصوب شده که تمامی اعضا باید دارای کد ثنا باشند و مشخصات و هویت آن ها تایید شده باشد تا بتوانند برای ثبت شرکت اقدام کنند.

انتخاب 5نام با سه سیلاب نوظهور

برای انتخاب نام شرکتهای تجاری باید مواردی را رعایت کنید تا بتوانید آن ها را به ثبت رسانید که مهم ترین های آن ها را به شما متذکر می شویم.

از جمله مهمترین شروط انخاب نام شرکت سه سیلابی بودن آن ها است که باید تمامی سیلاب‌های آن دارای معانی بوده و بتوان آنها را در کنار یکدیگر قرار داد.

نام های انتخابی برای شرکت باید دارای معانی بوده و در جامعه بتوان از آن ها استفاده کرد. برای انتخاب نام می توانید از لغت نامه دهخدا استفاده کنید.

نامی که برای کسب وکار خود انتخاب می کنید باید دارای معنی و مفهوم باشد و از قبل توسط کسب‌وکارهای دیگر به ثبت نرسیده باشند برای استعلام نام انتخابی خود می توانید به سامانه اینترنتی www.ilenc.ir مراجعه کرده و اطمینان حاصل کنید.

توجه کنید برای انتخاب نام شرکت نمی توانید از اسامی دانشمندان، شعرا و کاشفان استفاده کنید.

تمامی موارد مرتبط با انتخاب نام شرکت را می توانید در مقاله مرتبط با انتخاب اسم شرکت بخوانید.

تعیین میزان سهم الشرکه اعضا در شرکت

در مجمع عمومی موسس که تمامی اعضای شرکت حضور دارند تمامی سمت ها و میزان سهام اعضا مشخص می شود. سهامداران و شرکا در شرکت می توانند اعضای هیئت مدیره را انتخاب کنند و در زمینه سمت اعضا تنها در جلسات هیئت مدیره تعیین تکلیف می شود. پس از آنکه اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند، جلسه ای برگزار می شود که در آن رئیس هیئت مدیره و نائب رئیس وی گزینش می شوند.

ارائه وکالت نامه 

در صورتی که امور را به وکیل یا نماینده م سپارید ارائه اصل و کپی وکالت‌ نامه الزامی خواهد بود.

تسلیم 35% مبلغ سرمایه برای تاسیس شرکت

برای تاسیس شرکت سهام خاص باید حسابی نزد بانک ایجاد کرد و در همان ابتدا 35درصد از سرمایه اولیه برای تاسیس شرکت را نزد بانک واریز کرد. این موضوع الزام است و تنها در شرکت های سهامی انجام می شود و باید آن را پرداخت کرد تا گواهی ثبت دریافت کرد.

در انتها می توان گفت هر آنچه که در بالا به آن ها اشاره کردیم را می توانید تنها با ارائه مدارک شناسایی سهامداران از مجتمع ثبت پایش دریافت کنید و دیگر نگرانی از بابت دریافت مدارک و مجوزها و تدوین آن ها و در ادامه ارائه آن برای ثبت شرکت سهامی خاص نداشته باشید. زیرا مجتمع ثبت پایش با مهارتی که در زمینه ثبت شرکتها در ایران دارد مشاور و وکیلی مجرب برای انجام امور شما خواهد بود. تنها کافی است با ما تماس بگیرید و تفاوت را احساس کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7  +    =  12