ثبت برند، سرمایه گذاری برای آینده

ثبت برند سرمایه گذاری برای آینده

این روزها داشتن یک برند خوب برای معرفی محصولات جزو موارد مهم و اساسی به حساب می‌آید و بهتر است اطلاعات خود را در این راستا بالا ببرید و بدانید چه مراحلی باید برای ثبت بپیمایید؟ همچنین با دانستن شرایط لازم برای ثبت برند بتوانید تصمیم در خصوص انجام راه ثبتی و بهره مندی از حق مالکیت علامت تجاری بگیرید و آن را به نام خود بزنید و تماماً مالک آن باشید.

ثبت برند

ثبت برند یا علامت تجاری موضوعی است که باید در سامانه مالکیت معنوی به آن رسیدگی شود و برای نهایی سازی آن تمامی نکات را رعایت کرده و کاملاً آنلاین مدارک لازم را به این اداره تسلیم کرد. به صورت کلی تولیدکنندگان با گزینش یک نام خاص پس از شناخته شدن آن در بازار مصرف کنندگان آن به شهرت می رسند و می توان با استناد به آن مالک محصول را با نماد ثبت شده شناخت که خود می تواند راهی باشد تا از حقوق خود در مقابل افراد سودجو دفاع کنید.

با شناخت بازار هدف می توانید اسم برند خود را از بین صدها نام گیرا انتخاب کنید. لازم به توجه است که ثبت برند تنها یک علامت ثبت شده نیست؛ بلکه معیاری است برای شناساندن کالاها و خدمات در بازارهای ملی یا بین المللی که باید بادقت و تخصص خاصی آن را به اجرا درآورد. اگر می‌خواهید در چند دقیقه به تمامی پاسخ سؤالات خود در زمینه ثبت برند برسید متن پیش رو را از دست ندهید که تمام نکات را در آن ذکر کرده ایم تا راهی باشد برای پیشرفت شما عزیزان.

برای ثبت برند به کجا مراجعه کنیم؟

تنها راه برای گرفتن برند تجاری مراجعه به سامانه اداره مالکیت معنوی است و دیگر نیازی به مراجعه حضوری حین ارسال مدارک و بررسی های برندتان نخواهد بود. البته در انتهای کار و گام نهایی برای ثبت برند باید با در دست داشتن مدارک و نمونه برندتان به اداره مالکیت معنوی واقع در تهران مراجعه کرده و پرونده فیزیکی تشکیل دهید تا گواهی ثبت برند ارائه شود.

اگر به صورت شخصی بخواهید برندتان را ثبت کنید و اطلاعات کافی ندارید ما به شما پیشنهاد می کنیم وکیلی مجرب در این زمینه را برگزینید و راه ثبت برندتان را از طریق تخصص آن ها پیگیری کنید. در ایران اداره مالکیت معنوی مسئول است تا صفرتا صد امور مرتبط با ثبت برند را با در اختیار داشتن کارشناسان ثبتی پیش ببرند و آن را برای مالکیت متقاضیان به آن ها در زمان مشخص ارائه کنند.

ثبت برند در ایران

ثبت برند و طریقه صحیح انجام آن دو موضوع متفاوت است که از اهمیت زیادی برخوردار است. به دلایل مختلف می تواند برندی که برای ثبت ارائه می کنید رد شود و این موضوع می تواند شما را دلسرد کرده و برای ثبت دوباره اقدام نکنید که در این صورت بزرگترین اشتباه را می کنید؛ زیرا داشتن یک برند مختص به خودتان می تواند راهی باشد تا حقی را به خود اختصاص دهید که دیگری نتواند به آن تعرض کند. پس بهتر است از همان ابتدای کار برندتان را به صورت حرفه ای به ثبت رسانید و با این کار خود را آسوده خاطر کنید.

بنابراین، اگر متقاضی ثبت برند در ایران هستید و یا می خواهید اطلاعات خود را در زمینه ثبت و راه های کاربردی داشتن یک علامت تجاری خاص بالا ببرید می توانید از طریق شماره گیری با مجتمع ثبتی پایش تنها در چند دقیقه بصورت کاملاً تخصصی و حرفه ای مسیر ثبت در اداره مالکیت معنوی یا همان اداره ثبت برند تجاری بپیمایید.

مشاوره ثبت برند

به دلیل تخصصی بودن ثبت برند تجاری نیاز دارید که شخصی دارای تجربه موفق راهنمای شما باشد این مشاور و شخص کاربلد را می توانید از طریق دریافت مشاوره ثبت برند مؤسسات حقوقی و ثبتی برگزینید که بر اساس رزومه کاری که در طی سال ها خدمات‌رسانی امور اداری دارند بهترین مسیر را برای ثبت پیشروی شما می گذارند.

هرچند که کم نیستند افرادی که سنگ جلوی پای برندسازی شما قرار می دهند تا از بی تجربگی شما استفاده کنند و هزینه های گزاف دریافت کنند. این موضوع باید با بررسی رزومه ها و پیشینه یک مجتمع حقوقی با چشمی باز انجام شود که خود باعث اعتمادسازی مشتریان می شود. اگر نیاز به تخصص کافی و موفق دارید مجتمع حقوقی پایش بهترین گزینه برای رسیدگی به پرونده برند شما خواهد بود.

شرایط ثبت برند

هر اقدامی که لازم باشد در قالب یک ملاک برای تمایز بخشیدن به یک موضوعی ایجاد شود بدون شک باید شروط و قوانینی را پیروی کنند. ثبت برند و لوگوی تجاری نیز از این موضوع مستثنی نیست و با دانستن شروط قبل از اقدام به ثبت می توانید از هدر رفت هزینه و زمان خود جلوگیری کرده و از طریق ثبت در ادارات مربوطه تکمیل می شود. چندی از این شرایط را در زیر به شما ارائه می کنیم تا راهنمای تخصصی برای اهداف شما باشد.

ثبت برند در ایران به دلیل محدودیت هایی که اعمال می شود دارای ممنوعیت هایی است که این اجازه را به برندهای مختلف نمی دهد تا آن را در کشور به ثبت رسانند. از این رو ثبت برند می تواند راهکاری باشد تا برندهایی که نتوانستند به ثبت برسند حال با در نظر گرفتن نکات تخصصی به ثبت رسند.

شرط اصلی برای ثبت برند و علامت تجاری در اداره مالکیت صنعتی خاص بودن برند انتخابی است که همتایی به مانند نداشته باشد. در صورت کلمه لاتین به صورت کامل و یا حتی یک نماد از حرف غیرفارسی در برند باید کارت بازرگانی به نام صاحب برند ارائه شود. قید برند تکراری در پروسه ثبت آن باعث عدم تأیید خواهد شد.

استعلام برند قبل از ثبت می تواند راهی باشد تا از اشتباهات و دوباره کاری در زمان ثبت برند جلوگیری کنید. برای اطلاع شما چند نوع برندی که قابلیت ثبت را ندارند ذکر می کنیم. اولین نوع برندهای غیرقابل ثبت آن دسته برندهایی هستند که از نمادهایی مانندایران یا دولت استفاده کرده اند، نوع دیگر آن برندهایی که دارای کلمات عامی مانند پارچه و دیگر موارد را در نماد خود گنجانده اند را شامل می شود که نمی توان آن ها را به ثبت رساند.

بهتر است به این نکته توجه شود که برند مشهور و دارای تجربه کافی می تواند ریسک استفاده مصرف کنندگان را کاهش دهد و اطمینان آن ها را از بابت برآورده کردن نیازشان برطرف سازد. پس هرچه در زمینه انتخاب و طراحی برند مناسب کسب و کارتان زمان خرج کنید در بلند مدت بازتاب فایده آن را خواهید دید.

آیا برای ثبت برند اجبار وجود دارد؟

قانون در خصوص ثبت برند اجباری ندارد و تنها در موارد خاصی این اجبار را لحاظ کرده که در ادامه آن ها را بازگو می کنیم.

  • در مواردی مانند برند لوازم آرایشی و بهداشتی که با سلامت افراد سرو کار دارند بحث ثبت برند باید به صورت تخصصی پیگیری شود.
  • داروهایی که مورداستفاده پزشکان است
  • تمامی نوشیدنی ها و موادغذایی عرضه شده به بازار
  • تمامی محصولات غذایی در بسته بندی های خاص

همانطور که می دانید برند و برندسازی این روزها نقش مهمی را در پیشرفت یک تجارت به خود اختصاص داده و روزبه روز بر تعداد برندهای طراحی شده افزوده می شود. اگر نیاز به مشاوره در این زمینه دارید و نمی دانید برای ثبت برند خود از کجا شروع کنید با شماره تماس 02633193 تماس بگیرید و مشاوره رایگان را نصیب خود کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7  +    =  15