جامع ترین روش ثبت برند فروشگاه اینترنتی

جامع ترین روش ثبت برند فروشگاه اینترنتی

با توجه به اینترنتی شدن امور بسیاری از کسب و کارها به سمت زدن صفحات و سایت های اینترنتی روی آورده اند ، تنها افرادی که به فروشندگی در حیطه فروشگاه ومغازه بسنده می کنند این روزها نمی توانند بازاریابی خوبی را اجرا کنند در نتیجه سودآوری آن ها کمتر از فروشگاه های اینترنتی می شود. در هر صورت ثبت برند فروشگاه اینترنتی راهی مطمئن و کارا برای تجارت آنلاین و گسترده در فضای مجازی به حساب می آید که با ثبت آن می توان از تسهیلات اعطایی بهره برد. در متن زیر ما مواردی را برای ثبت برند فروشگاه اینترنتی در کم ترین زمان ارائه می کنیم تاراهنمای شما باشیم.

برند فروشگاه اینترنتی

افرادی که در فکر شروع یک تجارت اینترنتی هستند شاید با این سوال ذهنشان مشغول شود که آیا برای اینکه یک حساب اینترنتی برای تبلیغات و فروش تاسیس شود باید به نام فروشگاه باشد و دامنه سایت اینترنتی باید حتماً نام فروشگاه را داشته باشد یا خیر؟!

برای جواب به این سوال مهم باید ذکر کنیم ایجاد یک فروشگاه در اینترنت نیاز به دریافت مجوزهای کسب و کار آنلاین از مراجع قانونی داردکه ابتدایی ترین این اقدام اخذ اینماد برای سایت فروشگاهی شماست در واقع اینماد را باید برای دامنه سایتتان با نام تجاری خود بگیرید. افزایش میزان سوددهی در فروشگاه ها ابتدایی ترین مزیتی است که ثبت برند فروشگاه اینترنتی با خود به همراه می آورد.

ثبت برند تجاری فروشگاه اینترنتی باعث می شود در بین مصرف کنندگان و بازدیدکنندگان سامانه اعتبار کسب کرده و برای کسب و کار آنلاین با حکم قانونی فعالیت کنید.

به احتمال زیاد شما تا کنون حداقل یک بار از فروشگاه های اینترنتی خرید کرده اید و از نزدیک از فراگیر شدن فروشگاه های اینترنتی اطلاع کسب کرده اید. زیرا خرید اینترنتی باعث می شود کمتر از خانه بیرون بروید و تنها با چند کلیک از سایت مورد نظرتان خرید کنید.

ثبت برند فروشگاه اینترنتی

هرگاه شروع به کسب وکار در بستر اینترنت می کنید در واقع باید هر روز در سایت آنلاین باشید و سفارش های خود را دسته بندی کرده و با ارسال آن ها به مشتریان فعالیت کنید . ثبت برند آنلاین فروشگاهی باید تنها به صورت قانونی انجام گیرد و با تجربه کارشناسان حقوقی پیگیری شود.

حال فکر کنید شما حجم وسیعی از فروش را بین رقبا به خود اختصاص می دهید و با یک برند در حال فعالیت هستید البته این برند را تنها در سایت درج کرده اید و ه صورت قانونی در اداره مالکیت به ثبت نرساندید.

در این زمان شخصی دیگر با اطلاع از اینکه شما برندتان را ثبت نکرده اید به این اداره مراجعه می کند و برندی که شما سال ها برای توسعه آن زحمت کشیده اید را به نام خود می کند. حال چه اتفاقی می افتد؟ سال ها تلاش شما تنها در چند روز به با می رود.

اگر انسان دنیای امروز هستید باید این واقعیت را قبول کنید که ثبت برند اینترنتی راهکاری مناسب برای به فروش رساندن کالاهاست که در آنجا می توانید روزانه صدها محصول را به مشتریان عرضه کنید و تنها با یک کلیک آنها را ارسال کنید. این است دنیای جدید تکنولوژی!

شاید یک مثال برای درک کردن نیاز ثبت برند فروشگاهی آنلاین ذهن شما را بیشتر باز کند. فرض کنید یک مغازه دارید و در بازارهای کسب و کار خود چند مشتری ثابت را در محل خود پوشش می دهید و سال هاست که آن ها را می شناسید.

حال مشتریان جدید به مغازه شما می آیند و پس از پرسش های تخصصی از شما می پرسند آیا شما سایتی نیز دارید که بتوان از راه دور و 24ساعت شبانه روز محصولاتتان را مشاهده و خریداری کرد؟

در پاسخ به این سوال شما باید به فکر بروید و هر چه زودتر اقدام به ثبت برندتان در اینترنت کنید زیرا دنیای امروز وابسته به اینترنت است و اکثریت کسب و کارهای کوچک و بزرگ مثل آمازون که نمونه خارجی فروش اینترنتی است و دیوار و شیپور که نمونه ایرانی فروشگاه های اینترنتی با همه نوع وسیله کاربردی هستند در این قالب فعالیت می کنند.

در یک کلام باید گفت با ثبت برند فروشگاهی کسب و کارتان ماهیت رسمی به خود می گیردو به دور از جرایم اینترنتی می توانید تجارتتان را رونق بخشید.

پس برای ثبت برند فروشگاه اینترنتی خود همین الان با کارشناسان حقوقی ثبت پایش با شماره 02633193 تماس بگیرید و از طریق مشاوره رایگان آنها اهدافتان را محقق سازید.

ثبت برند فروشگاه اینترنتی

شرایط ثبت برند فروشگاه اینترنتی

برای ثبت برند فروشگاهها باید شروط خاصی را رعایت کنید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید. این شروط شامل موارد زیر است که آنها را برای شما تشریح می کنیم.

برای انتخاب نام برندتان باید در حوزه کاری خودتان باشد و از قبل به ثبت نرسیده باشد. نام انتخابی برای برند باید خاص باشد و ویژگی های تجارتتان در فروشگاه را بیان کند.

بهتر است قبل از ارائه نام برندتان در سامانه اداره مالکیت استعلامات مبتنی بر نام را انجام دهید در غیر این صورت امکان رد برند شما بسیار زیاد می شود زیرا ممکن است اشخاص دیگر آن را به ثبت رسانده باشند.

برای ثبت برند اینترنتی باید مجوزهای مرتبط با کسب و کارتان را دارا باشید همچنین اتخاذ مجوزهایی مثل اینماد در ثبت برند فروشگاه اینترنتی ضروری است.

مزیت ثبت برند فروشگاه اینترنتی

برند ابزاری است که می توانید از آن در رقابت تجاری بین رقبا استفاده کنید، شما با تعیین جنس و نوع کالای خود می توانید به خریداران خود را معرفی کنید و میزان مرغوبیت کالای خود را از طریق سایت های اینترنتی با تشریح کاربرد کالاها نمایان کنید.

با ثبت برند فروشگاه های به صورت اینترنتی امتیازات مرتبط با کیفیت محصولات را به مشتریان ارائه می دهید و آن ها با به خاطر سپردن محصولات اقدام به خرید چندباره محصول و در نتیجه توصیه به دیگر خریداران در صورت با کیفیت بودن محصول را به همراه می آورد.

اعتباری که با ثبت برند تجاری به دست می آید خود باعث اعتباردهی مادی و معنوی تولیدات شده که در دنیای امروزی به دلیل اهمیت فراوان علائم تجاری اکثریت به اتفاق تجار و دارندگان فروشگاه ها و مغازه های پوشاک، بدلیجات، حتی مواد غذایی برای حفاظت از حرفه و افزایش سود خود رو به ثبت اینترنتی فروشگاه خود با برند خاص خود آورده اند.

شما با اقدام به ثبت قانونی برندتان در حوزه فروشگاه اینترنتی از حمایت های قانونی بهره می بریدو در برابر سواستفاده اشخاص سودجو گاردی مناسب را برمی گزینید زیرا پس از ثبت برند فروشگاهتان دیگر شما مالک آن بوده و هیچ شخصی نمی تواند ادعای واهی بر کسب و کارتان کند حتی اگر این اتفاق رخ دهد شما می توانید از خاطی شکایت کرده و حق خود را طلب کنید.

مدارک ثبت برند فروشگاه اینترنتی

مدارک ثبت برند فروشگاه اینترنتی

همانطور که در بالا ذکر شد برای ثبت برند اینترنتی باید مجوزهای مربوطه را ارائه کنید، این مجوز باید در زمینه حوزه فعالیت شما باشد، می توان مهم ترین مجوزی که برای تجارت اینترنتی باید در اختیار داشته باشید را نماد اعتماد الکترونیک یا همان اینماد نام برد. بر اساس نیازتان می توان بغیر از اینماد مجوز دیگری به مانند انجمن صنفی تجارت اینترنتی را باید در اختیار داشته باشید.

برای ارائه مدارک مرتبط با ثبت این نوع برند باید به شخصیت متقاضی حقیقی یا حقوقی توجه کنید زیرا مدارک ارائه شده هرکدام با یکدیگر متفاوت است ما در ادامه مدارک مورد نیاز هر دونوع شخصیت را ارائه می کنیم.

مدارک ثبت برند شخصیت حقیقی

  • ارائه مدارک شناسایی متقاضی(شخص)
  • تسلیم مجوزهای مربوطه برای ثبت برند ( اینماد)
  • تصویر از طرح برند و لوگوی اینترنتی
  • ارائه گواهی های اما شده در دفاتر اسناد رسمی برای ثبت نام در اداره مالکیت معنوی

مدارک ثبت برند شخصیت حقوقی

  • ارائه مدارک هویتی هیئت مدیره شرکت و حق امضاداران
  • ارائه تصویر از برند مورد نظر برای ثبت
  • گواهی های امضا شده توسط مدیرعامل الزامی است
  • ارائه اساسنامه شرکت
  • تسلیم جوازهای لازم برای ثبت برند

روش دریافت برند فروشگاه اینترنتی

برای ثبت برند فروشگاهی می توانید به شخصه پس از تهیه مجوزهای مربوطه به سامانه اداره ثبت اسناد و املاک کشور یا ادالره مالکیت معنوی مراجعه کنید و با سپری کردن مراحل ثبت آن را برای حرفه خود دریافت کنید.

البته این کار به دلیل تخصصی بودن پیشنهاد ما نیست و نیاز می بینیم که شما اهداف را فدای تجربه نکنید و با موسسات حقوقی و ثبتی در این مسیر همراه باشید و از طریق مشاوره حقوقی و کاملاً تخصصی آن ها برای ثبت برندتان اقدام کنید.

در روش بعدی ثبت برند فروشگاه اینترنتی شخص به موسسات ثبتی مراجعه می کند و با ارائه مدارک برند خود تمامی صفر تا صد امور ثبتی برند خود را به آن ها واگذار می کند و خیال خود را از بابت انجام درست امور اسوده می کند.

این روش شاید هزینه داشته باشد اما مطمئن ترین راه برای رسیدن به هدفتان خواهد بودو دیگر نیازی به حضور شما نخواهد بود و در آخر وکلای حقوقی موسسات پس از سپری شدن زمان مقرر برای ثبت برندتان ، آن را در اختیار شما می گذارند.

جوازهای لازم کسب و کار اینترنتی

جوازهای لازم کسب و کار اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی در حالت کلی به دونوع جواز نیاز دارند تا بتوان آن ها را به ثبت رساند، این جوازها شامل: جواز عمومی و جواز اختصاصی هستند که در ادامه به تشریح این دونوع مجوز برای ثبت برند فروشگاه اینترنتی می پردازیم.

مجوزهای عمومی برای تجارت اینترنتی به مانند اینماد بوده که برای درج در سایت در زمانی مشخص اخذ می شود، در ماهیت این نوع جواز تمامی فعالیت های فروشگاه با جزئیات تمام ذکر می شود و در صورت عدم شکایت به فروش شما جزو اینمادهای ستاره دار خواهید شد که اعتباری بالا بین مشتریان کسب می کنید. با داشتن اینماد مخصوص به تجارتتان در واقع صلاحیتتان برای فروشگاه اینترنتی محرز می شود.

مجوزهای اختصاصی برای ثبت برند اینترنتی به فعالیت که شما می کنید وابسته است. در زمان اخذ این مجوزها باید به صنف،نوع فعالیت و موارد مهمی در زمینه بازرگانی پرداخت.

برای درک بهتر یک مثال میزنیم مثلاً شما حرفه آرایشگری دارید و با زدن سایت آن را بست می دهید حال باید به صنف خود یعنی آرایشگران مراجعه کنید تا از طریق ان ها مجوز فعالیت را بگیرید. یا اصنافی مثل میوه فروشی ها با مراجعه به سازمان میوه و تره بار مجوز مربوطه را دریافت می کنند.

آیا همه سایت های اینترنتی نیاز به جواز دارند؟

در پاسخ به این سوال می گوییم تنها وب سایت هایی که اقدام به فروش کالا یا خدمات می کنند نیاز به ارائه مجوز برای ثبت برند اینترنتی از مراجع قانونی دارند و سایت های دیگر به مانند سایت های فروشگاهی نیازی به اخذ و ارائه مجوزهای فروش نیستند.

زیرا سایت های اینترنتی به دلیل عرضه کالاها به صورت آنلاین امکان کلاهبرداری را دارند و با ارائه مجوزهایی مانند اینماد و درج آن ها در سایت می توان اعتماد را به سایت اعطا کرد و از سواستفاده های کلاهبرداران جلوگیری کرد.

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید به صورت باشد که مجوزها و نماد هایی برای شکایات و پیگیری شکایات مشتریان در آن گنجانده شود که این موضوع بتواند مصرف کنندگان دیگر را از بازخورد فعالیتی که انجام می دهید آگاه سازد.

اینماد برای فروشگاه اینترنتی

با پیشرف تکنولوژی فروشگاه های بسیاری در مسیر کسب و کار اینترنتی با تشکیل فروشگاه های اینترنتی اقدام به خدمات رسانی می کنند. همانطور که میدانید اگر در کسب و کارهای اینترنتی نظارتی وجود نداشته باشد قطعا هستند افرادی که کلاهبرداری های ریز و درشت را از افراد انجام می دهند، روزانه افراد بسیاری قربانی این کلاهبرداری های اینترنتی می شوند که تنها برای جلوگیری از این موضوع در هنگام خرید باید در سایت فروشگاه های مدنظرتان نشان های قانونی به مانند اینماد را که صاحبین سایت از قبل تاسیس سایت اخذ کرده اند و با درج آن در سایت اعتماد مشتریان را به خود جذب می کنند.

لازم به ذکر است که دولت اخذ نماد اعتماد الکترونیکی یا همان اینماد را برای فروشگاه های اینترنتی اجبار کرده و سامانه ای با نشانی اینترنتی enamad.ir راه اندازی کرده است.

این سایت از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت برای جلوگیری از کلاهبرداری مجازی تشکیل شده که امروزه تنها راه برای پیگیری شکایت بر اساس برند ثبت شده فروشگاه اینترنتی می باشد.

ثبت برند فروشگاه اینترنتی چقدر زمان می برد؟

به جهت ثبت برند فروشگاهی تا 45 روز زمان لازم است. هر زمان که پرونده شما در سایت مالکیت معنوی به ثبت رسد تا 15روز زمان نیاز است تا بررسی های لازم بر روی پرونده شما انجام شود، درج آگهی در روزنامه رسمی نیز تا 30روز زمان خواهد برد و در کل این زمان را می توان حداقل 45 روز در نظر گرفت این را بدانید هرچه مجوزهای کسب و کارتان را تکمیل کنید و تمامی شروط ثبت برند را رعایت کنید در زمانی کمتر به اهدافتان دست می یابید.

آیا برای ثبت برند فروشگاه نیاز به مراجعه حضوری است ؟

شاید این سوال جزو اصلی ترین سوال شما باشد که برای ثبت برند فروشگاه به کجا باید مراجعه کنیم ؟! پاسخ این سوال تنها یک کلمه است به محلی نیاز به مراجعه ندارید و تنها از طریق سامانه الکترونیکی اداره ثبت شرکتها و انجام امور ثبتی اقدام به ثبت برند مختص به خود کنید.

برای ثبت برند مراجعه حضوری در زمان پیمودن پروسه ثبت نیازی نیست. ثبت برند فروشگاه اینترنتی در سایت اداره مالکیت انجام می شود و با بارگزاری مدارک مرتبط با برندتان می توانید کاملاً الکترونیکی اقدام کنید.

تنها در پایان ثبت برندتان نیاز است که مدارک و پرونده های جواز خود را به اداره مالکیت مرکزی واقع در تهران خیابان فیاض بخش، ضلع شمالی پارک شهر ، سازمان ثبت اسناد و املاک کشوری یا همان اداره ثبت شرکتها( اداره مالکیت معنوی ) مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  2  =  6