صفرتا 100 ثبت برند آرایشی و بهداشتی

ثبت برند لوازم آرایشی

حال که به مقاله ثبت برند لوازم آرایشی مراجعه کرده اید قطعاً تولیدکننده لوازم آرایشی خاص هستید که با داشتن کارخانه و یا کارگاه محصولات منحصربه فرد خود را به بازار عرضه می کنید و به دلیل اشباع بازار از محصولات مشابه به فکر این موضوع افتاده اید که برند خاص خود را برای تمایز با دیگر محصولات داشته باشید. ما اینجاییم تا راهنمای صفرتا صد شما برای انتخاب برند مناسبتان باشیم. موفقیت شما پیروزی ماست. ابتدا به تشریح لوازم آرایشی و بهداشتی می پردازیم تا علاوه بر اطلاعاتی که از قبل دارید به صورت تخصصی برندتان را ثبت کنید.

برند لوازم آرایشی

گاهی یک برند برای شخصی خاص است که برای تولید آن در قالب شخصی اقدام می کند و حال به فکر ثبت آن افتاده که از حرفه خود حفاظت کند.

گاهی نیز لوازم بهداشتی خاص به شکل گسترده تری تولید می شود که در قالب شرکت می توان ان را عرضه کرد که در این حالت مالک برند شرکت است که برای توسعه تجارت خود ثبت برند را انجام می دهد.

منظور از برند همان نشان تجاری محصولات است که می تواند از جانب تولیدکننده و یا شرکت تولیدی کالا اقدام برای ثبت شود. ثبت برند نقش به سزایی در رقابت بازارهای اقتصادی دارد.

از این رو یک برند با معرفی ویژگی های یک محصول ارایشی و بهداشتی می تواند مقیاس مقایسه کالاهای مشابه باشد، دارندگان برند پس از ثبت مالک آن به حساب می آیند و دیگر خطری از سوی سواستفاده گران آن ها را تهدید نمی کند.

ثبت برند لوازم آرایشی

ثبت برند لوازم آرایشی

با امکان ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی می توان محصول را به مشتریان معرفی مرد و در صورت خوش ساخت بودن محصولات و پاسخ مثبت مشتریان به تهیه آن عرضه آن بیشتر شده که خود این موضوع باعث سودآوری هرچه بیشتر تولید لوازم بهداشتی می شود. ثبت برند یک عنصر مننحصربه فرد است که مالک آن می تواند از تسهیلات و مزایای آن در اینده بهره ببرد.

در صورتی که ثبت برند برای لوازم آرایشی و بهداشتی جزو موارد اختیاری است اما به دلیل تصویب قانون ثبت برند در سال 1328 به دلیل تماس محصول ارایشی با سطح پوست به صورت مستقیم الزام است که ثبت برند را انجام دهیدکه خود زمینه ساز برای اخذ جوازهای ساخت شما خواهد بود.

بهتر است این موضوع را در نظر بگیرید ثبت برند لوازم ارایشی به دور از اقداماتی که باید انجام شود جزو اعتبار شما به حساب می اید و با تکیه بر آن می توانید تسهیلات ویژه ای را اخذ کنید.

ویژگی های برند برتر محصولات آرایشی و بهداشتی

انتخاب برند و علامت تجاری برای معرفی محصول شماست که باید شروط خاصی را پیروی کندکه بتواند خود را بین مصرف کنندگان معرفی کرده و باعث ترغیب آن ها برای تهیه محصولات با برند شما شود. شاید شما از آن دسته افرادی باشید که برند بیشتر از کیفیت محصول برایتان ارزشمند به نظر برسد.

باید این موضوع را مدنظر قرار دهید که برندتان می تواند سال ها بر زبان مشتریان باشد گاه این معرفی در راستای حسنات محصول شماست و گاه باعث بدبینی و اعلام ویژگی های بد برای نفی استفاده از محصول شماست.

این را خود شما تعیین می کنید که برندتان با کیفیت باشد یا با کیفیت بد کل حرفه تان را خدشه دار کنید. پس قبل از ثبت برندتان به تمامی وجهات برندسازی توجه کنید و اعتبارتان را بخاطر مسائل کم ارزش به خطر نندازید.

در ادامه ویژگی های برترین برندهای به روز دنیا را به شما بازگو می کنیم تا راهنمای ویژه ای در انتخاب برندتان باشیم. این را از ما به یادگار قبول کنید نابغه کسی است که همواره افکارش را از بالقوه به فعل در می آورد!

انتخاب نشان تجاری ساده و قابل فهم . برند نایک را تاکنون دیده اید ؟ این برند در اوج سادگی توانسته خود را در میان تمامی کشورهای جهان برندی ممتاز کند در اکثر جوامع وقتی اسم نایک می آید محصولات ورزشی به ذهن مخاطب خطور می کند، پس نیازی به انتخاب برندها با اشکال مختلف نیست و تنها با مشاوره تخصصی افراد کاربلد در این مسیر می توانید جا پای تجارتتان را تثبیت کنید.

گزینش نامی خاطره انگیز و به یادماندنی که مشابهی نداشته باشد. وقتی اسم برند مینو به گوش شما می رسد چه چیزی به ذهنتان خطور می کند؟ آیا به یاد قدیم و محصولات ویژه این کارخانه عظیم نمی افتید؟ بنظرتان کسی در کشور هست که این برند را نشناسد؟ دلیل آن نامی به یادماندنی است که باعث شده در خاطرات جایگاهی ویژه را به خود اختصاص دهد. برند مینو در سال های اخیر علاوه بر محصولات غذایی رو به تولید محصولات بهداشتی و دارویی نیز آورده که به خودی خود گسترش تجرت را به همراه آورده.

انتخاب یک برند که تنها با یک نگاه بتواند مفهوم محصول و کاربرد آن را بیان کند.

انتخاب نامی که بتواند جایگاه محصول را تثبیت کند و مشتریان را ترغیب به خرید محصول کند.

انتخاب نامی که به راحت بتوان ان را تلفظ کرد به مانند برند نامی نو که به اسانی هم به صورت فارسی و هم به صورت انگلیسی قابل نوشتن و خواندن است و مشتریان می توانند به راحتی آن را تلفظ کنند.

الزامات ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی

در قرن 21 فروش محصولات ارایشی با برندهای مختلف روبورس افتاد. نمی توان این حقیقیت را کتمان کرد که بانوان به زیبایی خود بیشتر اهمیت می دهند و در سال های اخیر به سمت لوازم های آرایشی متنوع سوق پیدا کرده اند که صد البته انتخاب بین تمامی برندهای بازار کاری تخصصی است. اگر بفکر ثبت برند خود در این بازار هستید باید به نکات تخصصی که اشخاص با تجربه در اختیارتان می گذارند توجه ویژه ای کنید.

ثبت برند برای شناخته شدن محصولات در این آشفته بازار به مانند الماسی میان سنگهای رنگی است، شاید رقبای شما برندشان را ثبت کرده اند ولی از کیفیت خوب برخوردار نیستند و در سال های فعالیتشان مشتریان را به خود جذب نکرده اند و یا حتی به دلیل تنها قیمت پایین فروش زیاد دارند که این موضوع می تواند برگ برنده ای برای شما باشد تا با ارائه بهترین محصول با بهترین کیفیت بازار تجاری را به دست بگیریدو با برند خود دیگر رقبا را از میدان به در کنید.

قبل از ثبت برندتان باید رویای پیشفت را در سر بپرورانید و با هدف رسیدن به رویایتان فعالیتتان را قانونمند کنید این را سرلوحه کارتان قرار دهید و در این مسیر پیش بروید و هر روز با خود بگویید اگر رویایی ندارید؛ چگونه میخواهید آن را به واقعیت تبدیل کنید!

ثبت برند نقش به سزایی را در تجارت بین الملل محصولات دارد، بدین صورت که اگر یک محصول در داخل کشور به برتری برسد درصد بیشتری را به خود اختصاص می دهد تا در بازارهای خارجی جایگاه خود را تثبیت کنند.

محصولات مشابه خارجی در صورت وارد شدن به کشور با هزینه های بالایی همراه هستندکه گاهاً تجارت آن ها به صرفه نیست زیرا هزینه ای که مشتریان باید پرداخت کنند تنها قشر خاصی را پوشش می دهد و عملاً مصرف کنندگان بودجه خرید آن را ندارند و باعث شکست واردات می شود برای موفقیت در زمینه تولید و عرضه محصولات آرایشی می توان بر تخصص کارشناسان داخلی تکیه کرد و با هزینه ای کمتر محصولی با همان مشابه خارجی در داخل تولید کرد که مشتریان بتوانند با خیالی اسوده ان را تهیه و به صورت دهان به دهان نام برندتان را پخش کنند. در واقع برند معیاری برای شناسایی کیفیت محصولات است.

در صورت نداشتن هیچ اطلاعاتی در زمینه نحوه ثبت برند محصول ارایشی و بهداشتی خود با وکلای حقوقی پایش ثبت در ارتباط باشید تا با اطلاعاتی که آن ها به شما ارائه می کنند تنها در کم ترین زمان برندتان را به نام خود یا شرکتتان ثبت کنید و سودآوری کلانی را از طریق برندسازی بدست اورید.

مدارک ثبت برند آرایشی و بهداشتی

برای ثبت برند بهداشتی باید به مانند هر حیطه فعالیت دیگر پس از تدارک مدارک آن هارا به اداره مالکیت صنعتی ارائه کنید تا با بررسی های کارشناسان این اداره نظر به ثبت برند یا رد آن ارسال شود.

  • تسلیم مدارک شناسایی به مانند کارت ملی و شناسنامه متقاضی
  • تسلیم نمونه از لوگو به شکل گرافیکی
  • تسلیم مدارک فعالیت در حوزه فعالیت تولید محصول آرایشی
  • ارائه یک برگه از آگهی تاسیس شرکت
  • در صورتی که امور توسط وکیل پیگیری شود ارائه مدارک وکالت وی الزامی است
  • در صورتی که در برند از حروف انگلیسی استفاده شده باشد ارائه کارت بازرگانی جزو الزام است.

چگونه برند لوازم آرایشی بزنیم

چگونه برند لوازم آرایشی بزنیم

پس از کسب اطلاعات در زمینه ثبت برند لوازم ارایشی این سوال پیش می اید که چطور برندمان را ثبت کنیم؟ پس از انکه به صورت حقیقی و یا حقوقی اقدام به ثبت شرکت کردید یا به شخصه می توانید اقدام به تولید محصول بهداشتی کنید که این امر به دلیل بالا بودن هزینه های تولید و نیازمندی به ارائه مجوزهای لازم از سوی ادارات مختلف مثل صنعت و بهداشت با راه اندازی کارگاه های تولیدی ایجاد می شود، گاهی نیز می توانید از امکانات ظرفیت خالی در کارخانه ها استفاده کنید و پس از ثبت نام تجاری خود از طریق مکاتبات و قرادادها با تولیدکنندگان محصولتان را در کارخانه مدنظرتان به تولید رسانید.

گاهی پیش می آید که برای تولید محصول نیاز به پیاده سازی مراحل خاص به مانند فرمولاسیون موارد شیمیایی به مانند صابون یا لوسیون دارید که برای تولید نیازمند دستگاه ها و یا آزمایشات خاص دارد در این صورت باید با کارخانه طرف قراردادتان این موضوع را به صراحت مکاتبه می کنید تا خطی مشی های شما را کارخانه بداند.

تولید و عرضه محصولات منوط به این موضوع است که برندی که برای ثبت انتخاب کرده اید از قبل توسط تولید کننده دیگری به ثبت نرسیده باشد که لزوم استعلام برند قبل از ثبت این امکان را به شما می دهد که قبل از صرف زمان و هزینه ثبتی از امکان سنجی برندتان اطلاع کسب کنید.

یک برند تا 10 سال در کنار محصولات شما بوده و این نام را محصولات بهداشتی شما یدک خواهند کشید پس عجله نکنید و با تجربه و تحقیق کافی برای ثبت برندخاص خود اقدام کنید.

ما در این مسیر پر پیچ و خم به مانند راهنما و سایه ای توانا همراه شماییم پس نگرانی به خود راه ندهید و با ما در تماس باشید و از مشاوره وکلای حقوقی و ثبتی ما به رایگان بهره ببرید.

دسته های برند برای محصولات آرایشی و بهداشتی

قبل از اقدام به ثبت برندتان باید طبقه آن را مشخص کنید با توجه به انواع مارکهای لوازم آرایشی موجود در بازار باید قبل از هر اقدامی طبقه برندتان را بدانید. براساس قرارگیری لوازم بهداشتی در طبقات مختلف در متن زیر به انواع طبقات برند قابل ثبت محصولات آرایشی و بهداشتی می پردازیم.

دسته اول محصولات بهداشتی شامل لوازمی است که باعث بهبود و امکان درمان پوستهای اسیب دیده را دارا می باشند.

دسته دوم شامل لوازمی است که علاوه بر درمان باعث زیبایی پوست نیز می شود.

دسته سوم محصولاتی را شامل می شود که برای پوست به منزله محافظ هستند به مانند کرم های ضد آفتاب و ضد چروک موجود در بازار

دسته چهارم نیز شامل محصولات بهداشتی مثل دستمال مرطوب، پاک کننده ها و عطرها و لوسیون ها است.

نحوه ثبت برند آرایشی و بهداشتی

نحوه ثبت برند آرایشی و بهداشتی

در ابتدای امر قبل یا بعد از تاسیس کارخانه لوازم آرایشی باید استعلامات لازم را از مراجع مربوطه انجام دهید، در صورتی که اسم انتخابی برای برندتان از قبل توسط دیگران به ثبت رسیده باشد شما امکان ثبت آن را ندارید پس برای جلوگیری از اتلاف زمان و هزینه خود قبل از هر اقدامی استعلامات را انجام دهید.

در گام بعدی برای ثبت برند لوازم آرایشی باید مدارک مرتبط با برندتان را به اداره مالکیت ارسال کنید.

در گام بعد اظهارنامه ها و نقشه از برندتان را به همراه ذکر طبقه آن بر اساس قوانین مندرج در سایت اداره و یا با مشاوره موسسه پایش ثبت تکمیل و در سامانه بارگزاری می کنید.

در مرحله بعدی در صورت تکمیل مدارک ، پرونده ثبت برند محصولات بهداشتی شما توسط بازرسین مورد بررسی قرار می گیردو تا زمان تاید کارشناسان معلق می ماند.

در صورت تایید مدارک و امکان ثبت برندتان با مشخصات ارائه شده ، اداره مالکیت معنوی هزینه های درج برند در روزنامه رسمی را براورد کرده که باید از سوی متقاضی ثبت پرداخت شده و به همراه دیگر مدارک در گام انتهایی تسلیم شود

در آخرین گام ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی متقاضی و یا وکیل وی موظف است به همراه تمامی مدارک برند به اداره مالکیت معنوی واقع در تهران مراجعه و تشکیل پرونده فیزیکی کنند.

ویژگی های اسم برند لوازم آرایشی

اسم برند بهتر است دارای چارچوب مشخص باشد و از اصول تعیین نام پیروی کند این اصول را در ادامه تشریح می کنیم.

یک اسن باید دارای تلفظ آسان باشد، ترجیح ما به تک کلمه ای بودن برند است، نظر مشتریان را به خود جذب کند، بتوان آن را از بین رقبا گزینش کرد، به سختی از یاد برود، بتواند در کمترین زمان ماهیت محصول را بازگو کند و در سخن آخر تک و نوظهور باشد. این نکته خیلی مهمی است که برندتان مختص به محصول شما باشد و مثالی در هیچ جا مخصوصاً در بین رقبلایتان نداشته باشد.

هزینه ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی

یک برند به حکم داراریی یک شرکت است و دارندگان آن می توانند هر گاه که بخواهند از بلیط علامت تجاریشان در مسیرهایی مانند اخذ جواز و تسهیلات بهره ببرند.

از این رو هرچقدر که برای دریافت ان خرج کنید و زمان باارزشتان را صرف کنید کم است زیرا در صورت ثبت اصولی و کارشناسی شده یک برند در اینده بازخورد مطلوب و دلچسبی را بدست می اورید. ما در موسسه پایش تنها با دانست نوع محصول شما و بر اساس سلیقه و نظر شما بهترین برند را در طبقه ارایشی و بهداشتی ارائه می کنیم.

این را بدانید هیچگاه برای تخیل و بلندپروازی خود حد و مرزی قائل نشوید، زیرا همیشه افراد بسیاری هستند که تلاش میکنند، این کار را برای شما انجام دهند! با ما با شماره 02633193 در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  74  =  84