ثبت برند رستوران | راهنمای تخصصی ثبت برند رستوران و فست فود

ثبت برند رستوران

ثبت برند رستوران جزو آن دسته مواردی است که در صورت فعالیت در این حوزه باید به صورت تخصصی آن را پیگیری کنید. این روزها اکثر خانواده ها رو به خرید فست فود و غذاهای خانگی از بیرون کرده اند که خود باعث شده افزایش روزافزون رستوران ها با انواع غذاهای ایرانی و اینترنشنال را شاهد باشیم. بهتر است این موضوع را بدانید در مواردی ثبت برند و علامت تجاری می تواند مزایایی نیز برای دارنده آن به همراه بیاورد که در متن زیر ما برای اطلاع فعالان در این حوزه اطلاعاتی از مدارک گرفته تا نحوه ثبت برند رستوران شما را ارائه می کنیم.

ثبت برند رستوران

رستوران ها در سال های اخیر  پیشرفت های بسیار کرده اند و انواع غذاهای سرد و گرم ، ایرانی و خارجی را بر اساس ذائقه ایرانی ارائه می کنند. گاهی این سوال پیش می اید که باید در حوزه فست فود برند ثبت کنیم یا در کل در قالب رستوران!

ما در اینجا هر دونوع فست فود و رستوران را با یکدیگر مقایسه می کنیم و اطلاعات جامعی را در زمینه هر دو نوع ارائه دهنده مواد غذایی تسلیم می کنیم.

ثبت برند در حالت کلی بهتر است هرچه زودتر انجام شود تا مالک یک تجارت بتواند خود را به عنوان شخصی که ارائه دهنده محصول باکیفیت به مشتریان است معرفی کند.

در ایران این روزها بحث فرنچایزهای بسیار مورد پسند قرارگرفته . به طوری که در سال های قدیم مردم اگر مسافرت می کردند نمی توانیستند به هر رستورانی اعتماد کنند و ترجیح می دادند در رستورانی غذا سفارش دهند که قبلاً در آنجا سفارش داده اند و آن رستوران سربلند بوده، پس از بررسی این موضوع بحث رستوران های زنجیره ای به میان آمد که به آن اصطلاحاً فرنچایزر می گویند که در آن رستوران های خوشنام و محبوب اقدام به تاسیس شعبات زنجیره ای می کنند که خود باعث می شود برند رونق پیدا کند.

البته این ایده ابتدا در کشورهای خارجی پدید آمده که اعتبار را از طریق سرمایه گذاری افزایش می دهد. از مزیت های این امر می توان به عدم نیاز شخص برای صرف غذا در رستوران محبوبش با صرف مسافت و زمانی طولانی دانست.

ثبت برند رستوران

ثبت برند فست فود

برند فست فود بسیاری را تا کنون دیده اید و به طور یقین خریدهایی نیز از رستوران ها و فست فودهای شهر انجام داده اید کدامشان در ذهنتان هک شده اند؟ آیا به فکر کیفیت هستید یا می خواهید در محیطی دارای آرامش محصولات غذایی ارائه شده مجموعه را صرف کنید؟

فست فودهای اینترنشنال در سال های اخیر نقش مهمی در عرضه غذاهای همسو با ذائقه ایرانی ها داشته اند. برای مثال فست فود هایی مانند بیست و عطاویچ که با ارائه محصولات باکیفیت خود در سال های اخیر توانسته اند خود را در اذهان ثبت کنند جزو رستوران های فست فودی موفق بوده اند زیرا برند خود را قبل از معروفیت به ثبت رسانده اند.

برندهای فست فود در ایران

فست فود یک نام انگلیسی است به معنای غذای فوری و اگر چرخی در شهر محل سکونت خود زده باشید این موضوع را درک می کنید که کیفیت فست فودها روز به روز در حال بالا رفتن است زیرا با این کار باید رضایت مشتریان را به خود جلب کنند در غیر این صورت ورشکسته شده و در زمان کمی کسب وکار منحل می شود.

از سویی دیگر اگر محصولات با کیفیت را چاشنی برندتان کنید و با تبلیغات گسترده نام خود را بین مشتریان تثبیت کنید در کم ترین زمان به سود کلان می رسید.

در ادامه چند نمونه فست فود دارای برند ثبت شده را با ذکر نام ارائه می دهیم که اگر از این به بعد نام آن ها را شنیدید به یاد برندتان بیفتید و مسمم تر اقدام به ثبت برند خاص خود با تحقیق و تخصص کنید.

برندهای رستوران معروف ثبت شده نوع غذای تولیدی
عطاویچ فست فود
سیکا فست فود
پرپروک فست فود
بوف فست فود
برگر لند فست فود
هایدا فست فود
چاکوچ فست فود
سیب فست فود
پدر خوب فست فود
اکبر جوجه غذای ایرانی
ارکیده غذای ایرانی و خارجی
گیلانه غذای ایرانی
شرف الاسلامی غذای ایرانی
مسلم غذای ایرانی
شاندیز غذای ایرانی
روما غذای ایرانی و خارجی

نکات مهم در ثبت برند رستوران

ثبت برند رستوران را می توان نوعی سرمایه غیرمستقیم برای معرفی کیفیت و توانایی تجارتتان به حساب آورید این کار باعث رونق افزون در تجارت خواهد شد و در بازار رقابتی این روزها راهکاری مطمئن خواهد بود.

رستوران های جهانی معروفی مانند مک دونالد و کی اف سی با ایجاد خوشنامی توانسته اند مشتریان بسیاری را در سراسر جهان به خود اختصاص دهد به گونه ای که وقتی نام برندشان به زبان می آید همه به فکر فست فود و همبرگرها و سوخاری های دلپذیر می افتند. این برند با ایجاد شعبه های مختلف در اکثریت کشورهای اروپا، آسیا، استرالیا و آمریکا جایگاه خود را تثبیت کرده.

این است معجزه برند خوب و جهانی! شما هم اگر به فکر معروفیت در بازارهای بزرگ هستید بهتر است به صورت دقیقی به مسئله برندینگ و ثبت آن بپردازید و بر اساس خدمات خود آن را به ثبت برسانید.

داشتن برند خاص به شما اعتماد به نفس می دهد تا بتوانید تنها در مدت زمان کوتاهی شناخته شده و با ارائه محصولی با کیفیت فعالیت کنید.

بهتر است به این موضوع توجه کنید قبل از اقدام به ثبت برند باید جواز کسب را در اختیار داشته باشید.

داشتن پروانه بهره برداری امری مهم در ثبت برند رستوران است و جواز کسب را باید از سوی اتحادیه های وزارت بهداشت دریافت کرد.

برای ثبت برندتان در زمان مشخص باید مدارک را ارائه کنید. در ادامه مدت زمان ثبت برند رستوران را بازگو می کنیم همراه ما باشید.

پس از ثبت برند می توانید تبلیغات مرتبط با حرفه تان را به صورت تبلیغات تلویزیونی، بیلبورد، تراکت در سراسر کشور انجام دهید مانعی برای این امر پس از ثبت برند خاصتان نیست.

مزیت ثبت برند رستوران

ثبت برند خاص رستوران دارای مزیت ها و فواید بسیار برای دارنده آن است . بهتر است بدانید چنانچه در خصوص ثبت برند اقدام نکرده اید هم اکنون اقدام کنید. ثبت برند و علامت تجاری راهکاری برای شناسایی دارندگان آن با نمادی خاص خواهد بود. مهم ترین مزیت های ثبت برند در زمینه رستوران ها و فست فودها را می توان در چند گزینه که در ادامه ارائه می شود در نظر گرفت:

  • با ثبت برندتان تمامی خدمات و غذاهایی که ارائه می دهید متمایز با دیگر همکارانتان شناخته می شود
  • باعث می شود به صورت حرفه ای تر بین رقبا فعالیت کنید
  • با ثبت برند شما رقبا نیز امکان به فکر افتادن برای ثبت برندشان افزایش می یابد و این موضوع می تواند یا باعث نزول و یا صعود آن ها شود که البته شما خود اولین اشخاصی بودید که برندتان را ثبت کرده اید پس این برگ برنده ای برای شماست.
  • با ثبت برند می توانید از تسهیلات و وام های بانکی بهره ببرید.
  • هر برندی با امکان تبلیغات می تواند محبوبیت را به خود اختصاص دهد.
  • اگر برندتان ثبت شود می توانید شعبات مختلفی را به صورت نمایندگی در شهرهای و مناطق مختلف افتتاح کنید.
  • در صورت هر نوع سواستفاده از برندتان می توانید از طریق قانون آن را پیگیری کنید.
  • پس از ثبت برند در داخل کشور می توانید تجارت را در خارج نیز انجام دهید.

موانع ثبت برند رستوران

موانع ثبت برند رستوران

برای ثبت برند رستوران داشتن تجربه امری مهم به حساب می آید ، قبل از هر اقدامی باید نام مناسبی برای برندتان انتخاب کنید و استعلامات مرتبط با نام را قبل از هر اقدامی پیگیری کنید.

از مهم ترین مانعی که در ثبت برندتان دخیل است باید به نداشتن تخصص کافی اشاره کرد.

گاهی شما بازیچه دست افراد بدون تخصص می شوید که با سر دوییوندن شما و دریافت هزینه های واهی و غیر عرف وعده ثبت برندتان را به شما می دهند.

نباید به هر کسی در این زمینه اعتماد کنید و تنها با بررسی سوابق کاری و پرونده های موفق یک موسسه حقوقی می توانید برای ثبت برندتان امور را به آن ها بسپارید. از قدیم گفتند گاهی اوقات موفقیت یعنی این که فقط اشتباهات دیگران را تکرار نکنیم.

این را بدانید تجربه در ثبت برند از همه چیز مهم تر است و نیاز به سال ها آزمون و خطا دارد. با موسسه پایش تماس بگیرید و تنها در یک جلسه حضوری یا غیر حضوری اقدام به ثبت برندتان کنید.

قابل ذکر است این موسسه با بیش از 12 سال با داشتن موفقیت آمیزترین پروژه های ثبتی جزو تاپ ترین موسسات حقوقی در ایران به حساب می اید که می تواند راهنمای دقیق شما باشد.

اگر برند رستوران ثبت نشود چه می شود؟

در صورت عدم ثبت برند خود در معرض خطر سواستفاده قرار می گیرید که این موضوع به خودی خود نگران کننده است . حال فکر کنید شما به شیوه خاصی غذا را سرو می کنید که تا کنون کسی آن را ارائه نکرده در صورت عدم ثبت آن هر لحظه این ترس در وجود شماست که دیگری از آن به نفع خود استفاده نکند، زیرا مالکیت خود را نسبت به آن موضوع روشن نکرده اید.

حال چرا می کوییم ثبت برند رستوران را به تعویق نیندازید بسته به این موضوع دارد که آیا هدف ترقی را در حرفه تان در سر دارید یا خیر! اگر نمی خواهید پیشرفت کنید وارد این سیستم نشوید از قدیم گفتند مهم نیست که چقدر در جاده اشتباه پیش رفته ای! مهم این است که همین الان دور بزنی.

این موضوع را بدانید ثبت برند علاوه بر اینکه سودهای فراوانی را برای شما به همراه می آورد، اعتبارتان را چند برابر می کند. هدف ما نیز همین است که شما را به اوج برسانیم. پس تعلل را کنار بگذارید و تنها با یک تماس برند رستورانتان را توسط مشاوره و تجربه پایش ثبت انجام دهید.

مدارک لازم برای ثبت برند رستوران

برای ثبت برند می توانید به دو صورت شخصیت حقیقی و حقوقی دست به کار شوید. هر کدام از شخصیت ها را که انتخاب کنید باید مدارک مرتبط با ان را به ادراه ثبت ارائه کنید که ما به صورت مجزا هر مدرک را برای شما در ادامه ارائه می کنیم تا راهنمای دقیق شما باشیم.

مدارک ثبت برند رستوران شخصیت حقیقی

  • تسلیم مدارک شناسایی افراد من جمله شناسنامه و کارت ملی
  • تسلیم جوازهای کسب و پروانه بهداشت حرفه
  • تسلیم طرح گرافیکی برند در ابعاد ده در ده
  • تسلیم اظهارنامه ثبت برند
  • در صورت لاتین بودن برند ارائه کارت بازرگانی الزامی است

مدارک ثبت برند رستوران شخصیت حقوقی

  • تسلیم اساسنامه شرکت
  • تسلیم مجوزهای فعالیت کسب و کار
  • تسلیم مدارک مرتبط با روزنامه رسمی مرتبط با تغییرات در شرکت
  • تسلیم مدارک شناسایی مدیرعامل شرکت
  • ارائه طرح گرافیکی در ابعاد 10در 10 برند
  • تسلیم کارت بازرگانی در صورت داشتن حروف و نشان لاتین در برندتان
  • اگر امور را به وکیل سپرده اید ارائه مدارک وی الزام است.

نحوه ثبت برند رستوران

نحوه ثبت برند رستوران

برای ثبت برندتان در زمینه رستوران و فست فود به مانند تمامی برندهای قابل ثبت باید ابتدا استعلامات قبل از ثبت را در اداره مالکیت صنعتی انجام دهید. این موضوع بسته به آن است که شما چه برندی را طراحی کرده اید و نام انتخابی برای برند چیست؟ ایا از قبل ثبت شده یا نوظهور است!

پس از اخذ مجوزهایی مانند جواز کسب و پروانه بهداشت می توانید آن را به مراجع ثبتی ارائه کنید. داشتن مهارت در این زمینه راهگشا است.

در سامانه مرتبط با اداره ثبت مالکیت صنعتی  بخشی برای ثبت برند تعبیه شده که باید بر اساس مدارک درخواستی در این سامانه اقدام کرده و تمامی آنها را بر اساس اصول این سامانه اسکن شده ارائه کنید.

پس از ارائه مدارک، کار شما آغاز می شود و تنها نیاز دارید که بقیه راه را با دقت و تخصص پیش ببرید. در سامانه مرتبط به ثبت برند رستورانتان باید ثبت نام کنید و با کلمه عبور و رمزی که انتخاب می کنید در آینده پرونده خود را بررسی و پیگیری کنید.

پس از نام نویسی های اولیه حساب شما ایجاد می شود. از سوی اداره برای شما برگه ای به معنای اظهارنامه ارسال می شود که با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی می توانید آن را ثبت کرده و برای اداره ارسال کنید.

پس از ارائه اظهارنامه حال نوبت مدارک شناسایی متقاضی ثبت می رسد. کپی از مدارکی مانند جواز و پروانه بهداشت مدارک الزامی برای ثبت برند رستوران به حساب می آید.

گام بعدی ارائه نمونه از طرح برند در ابعاد درخواستی و بارگزاری در سایت است. پس از ارسال مدارک از سوی اداره مالکیت توسط کارشناسان بررسی می شود و در صورت تایید مدارک از طریق پیامک تایید ارسال می شود.

در صورتی که علامت لاتین را ارائه کرده اید باید کارت بازرگانی را نیز بارگزاری کرده باشید.

در صورت تایید برندتان کارشناسان پس از زمان مشخص نامه مرتبط با ثبت را ارائه می کنند که تنها باید آن را در روزنامه آگهی کنید تا اقدامات ثبتی به آخر رسد.

حال با بازگو کردن موارد بالا اگر می خواهید از گرفتاری ها و برو بیاهای ثبتی خلاص شوید بهتر است وکیل انتخاب کنید و تنها با یک تماس و اگذاری مدارک مربوطه صفرتا صد امور را به کارشناسان موسسات حقوقی و ثبتی به مانند ثبت پایش بسپارید.

هزینه ثبت برند رستوران

هر اقدامی که نیاز به مراجعه به ادرات دولتی یا غیر دولتی داشته باشد بدون شک دارای تعرفه و هزینه مشخص است. حال فکر کنید این امور به اینده کاری شما بسته است.

در واقع برند به حکم دارایی اشخاص بوده که باعث ترقی و شناس شدن آن ها در بین دیگر رقبا می شود. هزنیه ها به دلیل نوسانات و نیز تغییرات در بخش های مختلف ثبتی نمی تواند ثابت باشد از این رو در بعضی از طبقات برندی که قصد ثبت آن را دارید مشاهده می شود تعرفه های بخش اداره ثبت تغییر کرده.

این را سرلوحه کارتان قراردهید که موفقیت امر ساده ای است. اول تصمیم بگیرید که دقیقا چه می خواهید، آن گاه تصمیم بگیرید که در صورت رسیدن به آرزوها، بهای آن را بپردازید و بعد هم بهای آن را پرداخت کنید.

اگر می خواهید لیست تمامی هزینه هایی که باید پرداخت کنید تا برند رستورانتان ثبت شود را بدانید تنها یک تماس نیاز است. ما با بررسی طبقه و نوع برندتان تنها در چند دقیقه استعلامات لازم را انجام داده و هزینه ها را ریز به ریز به شما اعلام می کنیم. با شماره 02633193 تماس بگیرید.

آیا اجبار برای ثبت برند رستوران وجود دارد؟

اجباری در این امر وجود ندارد اما این را از ما نصیحت قبول کنید که اگر برای زندگی‌ تان برنامه‌ ای نداشته باشید، احتمالا اسیر برنامه‌ های دیگران می‌ شوید و باید منتظر بمانید تا ببینید که آن ها چه برنامه‌ هایی برای شما دارند.

پس با اهدافی که در سر دارید پیش بروید. بدانید که شهرت یک شبه ایجاد نمی شود و نیاز به تلاش برای معرفی خود به دیگران دارید که تنها با یک برنامه ریزی و نیز داشتن علامتی منحصر به فرد تحقق می یابد زیرا در زمره آن می توانید معرف باشید. پس برندینگ و ثبت برند را ارج بدانید تا بتوانید خود را از رقبای سرسخت تان یک گام بالاتر ببرید.

در این مسیر سرتاسر موفقیت آمیز ما کنار شماییم. پس تصمیم بگیرید، اراده کنید و با پشتیبانی ما به هدفتان برسید. برند به معنای هویت شماست در حفظ آن کوشا باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

80  +    =  86