ثبت شرکت مهندسی | شرایط و مراحل ثبت شرکت فنی و مهندسی

ثبت شرکت مهندسی

ثبت شرکت مهندسی برای افرادی که در زمینه هایی مانند عمران و ساختمان سازی فعالیت دارند امری ضروری به حساب می آید، از این رو اگر هنوز در این زمینه اقدامی نکرده اید و از نحوه ثبت شرکت اطلاعی ندارید بهترین مقاله را انتخاب کرده اید زیرا صفر تا صد امور مرتبط با ثبت شرکت را ما در متن زیر ارائه می کنیم تا راهنمای شما باشد و بتوانید از شرایط تا مراحل ثبت این نوع شرکت ها اطلاع کسب کنید.

منظور از شرکت فنی مهندسی چیست ؟

شرکت های فنی مهندسی به شرکت هایی گفته می شود که اقداماتی مانند امور فنی، مهارتی مرتبط با مهندسی را انجام می دهند. مهندسین مشاور با انجام پروژه های بزرگ مرتبط با مهندسی به مانند برق یا عمران در حیطه قانون و به شکل ثبت شرکت خود را بین رقبا مطرح می کنند. این نوع شرگتها با ثبت می توانند اعتماد مشتریان را به خود جذب کنند.

در این نوع شرکت ها انتخاب نام، اقدامی حیاتی به حساب می آید زیرا باید از کلمات خاصی در نام نهادن کسب و کار استفاده کرد که بتواند به راحتی تلفظ شده و خود را بین مشتریان جا بندازد.

منظور از شرکت فنی مهندسی چیست

اسم شرکت فنی مهندسی

هر کلمه ای که برای نام نهادن شرکتتان انتخاب می کنید دارای مفهوم خاص به خود است، اگر شما نیز از آن دسته از افراد هستید که به فکر شهرتتان هستید و کلمات مفهومی برایتان مهم است می توانید با کارشناسان ثبتی پایش تماس گرفته تا آن ها بر اساس موضوع فعالیتتان لیستی از نام های قابل ثبت برای شرکت مهندسی ارائه کنند.

اکثریت شرکت های فنی و مهندسی دارای شخصیتی مستقل هستند که رعایت ضوابط و قوانین برای اقدام به تاسیس شرکت مووعی مهم تلقی می شود. در ادامه ما تمامی شروطی که نیاز دارید برای ثبت شرکتتان دارا باشید را تشریح می کنیم تا راهنمای ثبتی برای شما باشد.

ثبت شرکت مهندسی

هنگام ثبت شرکت مهندسی متقاضیان ملزم به ارائه مدارک مهارتی در زمینه فعالیت هستند. این را درنظر داشته باشید در صورتی که می خواهید شرکتتان را به ثبت رسانید باید حداقل 1 شریک داشته باشید و از بین شرکت های ثبتی یکی را برگزینید و بر اساس شروطی که برای ثبت شرکت نیاز است اقدام کنید.

اگر متقاضیان می خواهند ثبت دفتر فنی و مهندسی را با عنوان هایی مانند تیم مهندسان و یا گروه مهندسین راه اندازی کند باید به تعداد اعضای شرکت مدرک مهندسی را موجود داشته باشد و در قسمت مدارک ثبتی آن را به اداره ثبت ارائه کند.

زمانی که شرکت را به عنوان مهندسی ثبت می کنید حتماً باید حوزه فعالیتتان را نیز مشخص کنید. برای مثال اگر شرکت مهندسی را تاسیس می کنید و تقاضا را برای اداره ارسال می کنید ضمیمه ثبت را باید به تشریح موضوع به مانند ساختمان، آی تی و عمران و دیگر انواع شرکت های مهندسی مشخص کنید.

در صورت ثبت شرکت مهندسی باید این نکته را در نظر داشت که مهندسی موضوع فعالیت شرکت است و شما باید ابتدا یکی از انواع 7گانه شرکت تجاری را برای ثبت در اداره ثبت شرکت ها برگزینید و سپس در بخش تعیین موضوع اقدام به انتخاب مهندس کنید.

شرایط ثبت شرکت مهندسی

برای ثبت شرکت مهندسی باید ضوابط و شروط هر نوع شرکتی که انتخاب کرده اید را بر اساس مصوبات اداره ثبت شرکتها رعایت کنید. در بین شرکتهایی که می توان برای موضوع مهندسی انتخاب کرد دونوع پرطرفدارترین هستند که در ادامه شروط مندرج برای ثبت آن ها را به شما ارائه می کنیم تا شاید راهنمای برای پیشبرد سریع اهداف شما باشد.

این دو نوع شرکت با نام با مسئولیت محدود و سهامی خاص در جامعه شناخته می شوند که به دلیل منفعت عموم در ادارات مربوطه به ثبت می رسند.

شروط ثبت شرکت مهندسی مسئولیت محدود

  • شرکت می تواند با حداقل دو نفر به ثبت برسد.
  • سرمایه مورد نیاز برای ثبت این نوع شرکت ها حداقل 1میلیون ریال
  • در این نوع شرکتها باید تعهدنامه پرداخت سرمایه ارائه شود.
  • اعضای شرکت باید دارای حداقل 18 سال تمام بوده تا بتوانند به عنوان شریک انتخاب شوند.

شروط ثبت شرکت مهندسی سهامی خاص

  • شرکتهای سهامی خاص با موضوع مهندسی باید تا 35 درصد از سرمایه تاسیس را در حساب بانکی تعهد کنند.
  • حداقل تعداد اعضا در این شرکتها 5 نفربوده که 2 نفر بازرس و 3 نفر هیئت مدیره هستند.
  • تسلیم اقرارنامه در این نوع شرکتها امری الزامی است.
  • تمامی مواردی مانند شرکتنامه و اظهارنامه مرتبط با شرکت باید به تایید سهامداران برسد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت مهندسی

  • تسلیم مدارک شناسایی اعضای شرکت شامل: کارت ملی، شناسنامه
  • ارائه اقرارنامه امضاشده توسط تمامی سهامداران شرکت
  • ارائه دو برگه از اساسنامه تایید شده توسط سهامداران شرکت
  • ارائه دو برگه از صورتجلسه مجامع عمومی موسس که به تایید سهامداران رسیده
  • تسلیم فرم های واریزی هزینه های شرکت
  • برای شرکت های سهامی خاص باید تعهد35 درصد سرمایه تاسیس ارائه شود.
  • مدارک مربوط به محل اصلی شرکت نیز باید تسلیم شود.

نحوه ثبت شرکت مهندسی

نحوه ثبت شرکت مهندسی

تا ایمجای مقاله شاید به این فکر افتاده باشید که طور باید شرکت مهندسی ثبت کنم؟ هر شرکت تجاری برای ثبت شدن و پیشبرد اهدافش باید در اداره ثبت شرکتها به ثبت برسد تا علاوه بر دریافت وجه قانونی بتواند اعتماد مصرف کنندگان را نیز به خود جلب کند و در آینده کاری خود با عقد پروژه های بزرگ فعالیت را ادامه دهد.

از ابتدایی ترین امر در مسیر ثبت شرکتها می توان به استعلام نام قبل از ثبت اشاره کرد که باعث پیشبرد اهداف در مسیر درست و مورد تایید می شود.

با وارد شدن به سامانه ثبت شرکت ها متوجه می شوید که نداشتن تجربه باعث سردرگمی شما می شود و امکان اشتباهات شما را افزایش می دهد. حال اگر در فکر ثبت شرکت مهندسی هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید ما در مجتمع پایش مشاور و وکیلی مجرب برای پیشبرد اهداف شما خواهیم بود تنها کافی است با ما تماس گرفته و نکات تخصصی را از ما دریافت کنید و در وقت و هزینه خود صرفه جحویی کنید.

سامانه ثبت شرکت مهندسین مشاور بر طبق مشاوره ای بودن شرکت مهندسی همان سایت اداره ثبت شرکتها است و برای درخواست آن باید تجربه کافی را دارا باشید.

هزینه ثبت شرکت مهندسی

اقدامات ثبتی خود دارای هزینه ای برای متقاضیان آن خواهد بود . البته این موضوع را نمی توان انکار کرد که برآورد هزنیه ها قبل از ثبت تنها باید توسط کارشناسان انجام شود.

این را در نظر داشته باشید که قبل از هر اقدام ثبتی باید سرمایه تخصیص یافته برای تاسیس شرکت را تامین کنید و پس از تدارک مدارک و مجوزهای لازمه ثبت را اغاز کنید.

این موضوع را بدانید داشتن یک مشاور و وکیل مجرب راهی مناسب جهت به صرفه بودن هزینه های ثبتی شما است. اگر می خواهید هزینه های ثبتی خود را کاهش دهید هم اکنون با مجتمع ثبتی حقوقی پایش تماس بگیرید و به رایگان مشاوره حقوقی بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  61  =  63