آموزش نحوه ثبت شرکت تولیدی

آموزش نحوه ثبت شرکت تولیدی

اگر شما یک تولید کننده هستید و تا به اکنون در زمینه تولیدات خود پیشرفتی نکرده اید و حتی نتوانستید از تسهیلات ویژه بهره ببرید، ثبت شرکت تولیدی راهکار رسیدن به اهداف شماست. هر تاجری با تولید محصولات از امکانات ویژه آن بهره می برد و با تکیه بر آن، اهداف خود را محقق خواهد ساخت. حال که شما با ما در این مقاله همراه هستید می توانید نکاتی را در زمینه نحوه ثبت شرکت تولیدی، شروط و مدارک لازم برای ثبت این نوع شرکتها را دریافت کنید. لازم به ذکر است که در صورت پیش آمدن هر سوالی تنها کافی است با ما تماس بگیرید.

شرکت تولیدی چیست؟

در ابتدای امر برای ثبت شرکت بهتر است از ماهیت کلی شرکت های تولیدی اطلاع پیدا کنید. در ابتدا باید بگوییم این نوع شرکت ها با ارائه خدمات در بخش های تولیدی و همچنین با احداث کارگاه و کارخانه های تولیدی اقدام به ساخت کالاها در انواع مختلف می کنند، هر شرکت تولیدی به جهت رفع نیازهای عموم تاسیس می شود، این تولیدات در درازمدت باعث سودآوری دارندگان کسب و کار خواهد شد.

برای مثال شخصی در کارگاه محصولی به مانند دستگیره های پلاستیکی تولید می کند و پس از گذشتن از دستگاه های مختلف و بسته بندی و مهر آن ، بازار را از محصول خود پر می کند.

از سویی مصرف کنندگان این نوع محصول نیز با خرید این محصول در واقع نیازشان را برآورده می کنند. پس ثبت شرکت های تولید بسیار در عرضه و تقاضا تاثیرگذار خواهد بود.

ثبت شرکت تولیدی در ایران

تولید در لغت به معنای پدیدآوردن یک وسیله است. این کالا می تواند خاص باشد و یا از قبل مشابهی در بازار داشته باشد. در حالت کلی باید محلی برای تولید کالاهای مدنظرات داشته باشید تا بتوانید آن ها را به بازار عرضه کنید.

با توجه به گذر زمان و افزایش نیازهای مردم می توان اینگونه در نظر گرفت که تولید باید به روز باشد و مشمول خواسته ها و تقاضای مشتریان باشد.

در بازه بلندمدت مصرف کنندگان با رضایتمندی از محصولات اقدام به خرید دوباره و پیشنهاد به دیگر اشخاص می کنند.

از سویی خوب است بدانید که فعالان و تولیدکنندگان یک محصول با احداث کارگاه و استخدام نیروی انسانی مستلزم ارائه مدارکی از جمله پروانه بهره برداری و جواز تاسیس نیز هست که برای اخذ این مدارک باید گام هایی را بپیمایند، اگر به فکر اخذ این مدارک هستید با گروه ثبتی پایش تماس گرفته تا وکلای حقوقی این مجتمع صفر تا صد امور ثبتی شما را انجام داده و آسودگی را به کسب و کارتان ارزانی دارند.

ثبت شرکت تولیدی در ایران

ویژگی های بارز ثبت شرکت تولیدی

در بالا به این موضوع اشاره کردیم که ماهیت شرکتهای تولیدی در ایران در واقع تولید و عرضه محصولات در بازار است، حال می خواهیم در مورد ویژگی هایی که باید یک محصول داشته باشد تا بتواند در شرکتهای تولیدی به تولید رسد و بین رقبا جایگاه داشته باشد بپردازیم.

اولین ویژگی کالای تولیدی را می توان خاص و جدید بودن کالا به حساب آورد زیرا کالای جدید به بهترین شکل می تواند نیاز های تازه ای که در مردم ایجاد شده را پاسخگو باشد.

ویژگی دوم را باید به صرفه بودن محصول تولیدی در کارگاه دانست که برای تولیدکننده بیارزد و در بازار نیز مشتریان خاص به خود را داشته باشد.

حال اگر سری به کالاهای تولید شده در سال های اخیر بزنیم می بینیم که بسیار زیادند محصولاتی که با ارائه به بازار در کم ترین زمان جایگاه ویژه گرفته اند و سیل عظیمی از مشتریان را به دلیلی چون نوظهور بودن، خاص بودن و برآوردکننده نیاز آنها جذب کرده اند.

البته بحث هزینه را نیز باید در نظر داشت زیرا اگر مثلاً کالاهای خوراکی با قیمت مناسب برای رفع سوتغذیه به بازار ارائه شود بسیار به صرفه تر از کالاهای بی کیفیتی است که با خود مشکلات و بیماری های گوناگون را به همراه می آورد.

انواع شرکت های تولیدی

برای ثبت شرکت تولیدی نیاز دارید ابتدا از بین 7 نوع شرکت تجاری قابل ثبت یکی را گزینش کرده سپس با عنوان تولید کننده اقدام به تجارت و تولید کالاهای مشخص در کارگاه یا کارخانه کنید.

به طور معمول شرکتهای تولیدی در دو قالب به ثبت می رسند و آنها سهامی خاص و مسئولیت محدود است که هر کدام دارای شروط خاص برای ثبت شرکت تجاری خواهند بود. لذا بهتر است قبل از اقدام به ثبت شرکت تولیدی خود با کارشناسان حقوقی در تماس باشید و مشاوره حقوقی از آن ها بگیرید.

هر شرکت تولیدی بنابر تقاضای صاحبین آن به جهت تولید کالایی خاص ثبت می شوند. البته این را در نظر بگیرید که برای قانونی بودن اقدامات تولیدی از میان 7نوع شرکت قابل ثبت در ایران می توانید یکی را انتخاب کرده و با تعیین شرکای کاری خود و ارائه مدارک مرتبط با ثبت شرکتتان تجربه یک تولیدی قانونی را کسب کنید.

این را بدانید ثبت شرکتتان باعث خواهد شد شما در آینده بتوانید از تسهیلات و وام های مخصوص به کارگاه ها بهره ببرید و در مناقصات و مزایدات دولتی و غیر دولتی به عنوان شخصی حقوقی حضور یابید.

مدارک لازم برای ثبت شرکت تولیدی

مدارک لازم برای ثبت شرکت تولیدی

هر شرکتی برای به ثبت رسیدن باید مدارکی را به اداره ثبت شرکتها ارائه کند. این مدارک را باید قبل از اقدام به ثبت بدانید و برای تدارک آن اقدام کنید.

این را در نظر بگیرید که ثبت شرکت بر اساس نوعی که شرکتتان را انتخاب می کنید متفاوت است و در زمان ثبت باید مدارک مختلفی را در صورت مسئولیت محدود یا سهامی بودن که جزو انواع شرکت پرتقاضا در ایران هستند ارائه کنید، ما در زیر لیست مدارک کلی برای ثبت شرکت تولیدی را به شما ارائه می کنیم تا راهنمای تخصصی شما باشیم.

  • ارائه رونوشت از مدارک شناسایی اعضای موسس شرکت
  • تعیین سمت اعضای شرکت
  • ارائه اساسنامه امضا شده شرکت
  • رونوشت از شرکتنامه تدوین شده شرکت
  • ارائه جواز های مرتبط با فعالیت شرکت در صورتی که شرکت نیاز به مجوز دارد.
  • ارائه 5نام برای نامیدن شرکتتان
  • در صورت ثبت شرکت سهامی خاص باید 35% از سرمایه را برای تاسیس شرکت پرداخت کنید.
  • در صورت واگذاری ثبت شرکتتان به وکیل باید مدارک وی ضمیمه شود.

شروط ثبت شرکت تولیدی

هر نوع شرکتی را که برای تولید خود انتخاب کنید دارای شروط خاص به خود است که ما تنها به شروطی که مرتبط با پرتقاضاترین نوع ثبت شرکت تولیدی است می پردازیم و برای رسیدن به اهدافتان راهنمای شما خواهیم بود.

شروط ثبت شرکت سهامی خاص

در شرکتهای سهامی خاص سرمایه به شکل سهام بین موسسین شرکت تقسیم می شود و برای ثبت داراری شروط زیر می باشند که عمل به آن ها جزو موارد اجبار است، این موارد شامل:

  • انتخاب هیئت مدیره با 3 شخص که باید حداقل یک سهم را در شرکت دارا باشند
  • انتخاب 2 بازرس برای رسیدگی به امور مختص به شرکت. این را در نظر بگیرید بازرسین نباید از میان فامیل هیئت مدیره باشد.
  • تامین سرمایه حداقل 100هزارتومانی برای ثبت شرکت

شروط ثبت شرکت مسئولیت محدود

در ثبت شرکت های مسئولیت محدود سرمایه شرکت به شکل سهم الشرکه بین موسسین تقسیم می شود و برای ثبت باید شروط زیر را شامل شوند:

  • داشتن حداقل 2 شریک به جهت ثبت شرکت تجاری
  • در زمان ثبت شرکت مسئولیت محدود اجبار است که تمامی سرمایه تاسیس به مبلغ 100 هزارتومان پرداخت شود.
  • شرکا باید میزان حداقل سهم الشرکه را دراختیار داشته باشند
  • ارائه محل شرکت به صورت مالکیت یا اجاره الزامی است.
  • شرکا باید دارای سن قانونی بالای 18 سال باشند.

نحوه ثبت شرکت تولیدی

نحوه ثبت شرکت تولیدی

هر اقدامی که در اداره ثبت شرکتها انجام می گیرد باید بر طبق اصول و قواعد اداره انجام شود. از این رو ابتدایی ترین گام برای ثبت شرکت تولیدی را باید استعلام قبل از ثبت به حساب آورد زیرا با این کار می توانید از اقدامات بیهوده جلوگیری کنید.

این را بدانید انتخاب 5 نام با بیش از سه سیلاب نیز از مواردی است که باید قبل از ثبت شرکتتان به ان بپردازید پس به خوبی حواستان را جمع کنید تا نیاز به دوباره کاری های ثبتی نباشد.

تدارک مدارک مرتبط با نوع شرکت انتخابی شما از جمله مواردی است که در گام های نخست ثبت شرکت باید آن را مدنظر قرار دهید.

البته در زمان ثبت شرکت تولیدی ارائه مدارکی مانند جواز تاسیس و پروانه بهره برداری الزام است زیرا بازرسین با مراجعه به کارگاه تولیدی این مدارک را درخواست دارند.

البته همه این مواردی که بازگو شد نیاز به تخصص دارد که تنها با مشاوره وکلای ثبتی و حقوقی انجام می پذیرد زیرا هیچ شخص عادی دارای تخصص در این زمینه نبوده و نمی تواند راهی که خود نرفته را برای شما شرح دهد.

پس توصیه می کنیم هم اکنون با وکلای کارشناس ما در ثبت پایش تماس گرفته و با پاسخ به پرسش های خود در کمترین زمان و با راهکاری زود بازده به فعالیتتان بپردازید.

ثبت شرکت تولیدی مسئولیت محدود

یکی از شرکت هایی که برای تولید کالاها این روزها پرتقاضا است شرکت مسئولیت محدود است که پیرو شروط خاص به خود بوده تا به صورت قانونی به ثبت رسد. شرکتهای با مسئولیت محدود را با تنها دو شریک می توان به ثبت رساند و تقریباً جزو آسانترین نوع شرکت های ثبتی به حساب می آید.

در این نوع شرکتها، مسئولیت شرکا تنها تا میزان سهم الشرکه بوده و بیشتر از آن تعهدی برای انجام امور حقوقی بر عهده ندارند. از این رو این شرکتها دارای تقاضای بسیار بوده و روزانه اشخاص زیادی به جهت ثبت شرکت خود از این نوع اقدام می کنند. اگر شما هم تمایل به ثبت شرکت تولیدی با مسئولیت محدود دارید با ما تماس بگیرید تا تمامی زیر و بم های ثبتی را به شما بگوییم.

ثبت شرکت تولیدی سهامی خاص

شرکت های سهامی خاص با 3 سهامدار و دو بازرس و سرمایه ای بالغ بر 100 هزار تومان به ثبت می رسند. قابل ذکر است که پس از ثبت شرکت سهامی خاص باید عبارت سهامی خاص را پس از نام شرکت بیاورید تا گویای ماهیت و نوع شرکت باشد.

در رتبه دوم ثبت شرکت بدون شک سهامی خاص قراردارند که می توانید اطلاعات تکمیلی در این خصوص را از کارشناسان ثبتی و حقوقی گروه ثبتی پایش بگیرید.

هزینه های ثبت شرکت تولیدی

مهم ترین گام در زمان ثبت یک شرکت بدون شک تعرفه ها و هزینه های مرتبط با ثبت شرکت است. البته این مژده را به شما می دهیم که گروه حقوقی پایش برای تسهیل امر ثبت شرکت شما و جلوگیری از آسیب های حقوقی کسب و کارتان با نازل ترین هزینه امور ثبتی شما را به سرانجام می رساند. در ادامه چند نمونه از عوامل دخیل در هزینه های ثبتی را به شما می گوییم.

  • انتخاب نام دارای هزینه برای صاحبین شرکت هستند
  • هزینه های حق الثبت
  • تسلیم هزینه های مرتبط با حق الوکاله وکیل ثبتی
  • هزینه های درج آگهی در روزنامه

تمامی هزینه ها را می توانید به صورت لیست از کارشناسان ثبتی پایش دریافت کنید، این را بدانید تعرفه های در موارد مختلف دارای تفاوت بوده که تنها با برآورد اشخاص مجرب در این زمینه قابل اندازه گیری است. اگر در جستجوی لیست تمامی هزینه ها از ابتدای اقدام تا پایان ثبت هستید تنها نیاز دارید با کارشناسان حقوقی پایش تماس بگیرید و به رایگان برآورد هزینه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

77  +    =  84