راهنمای گام به گام ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

راهنمای گام به گام ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

در سال های اخیر به دلیل افزایش پیشرفت های علمی در زمینه های درمانی به نسبت امور صنایع، بخشی از تجهیزات پزشکی نیز مشمول تحول شده که در برابر بیماری ها و مشکلاتی که در زمینه پزشکی اتفاق می افتد ثبت شرکت تجهیزات پزشکی نقشی اساسی را ایفا می کند زیرا می تواند به صورت قانونی شما را با تجهیزات به روز و کارا آشنا کند. برای تسهیل در امر ثبت شرکت شما در ادامه متن زیر راهنمای شما خواهیم بود. با ما همراه باشید.

شرکت تجهیزات پزشکی

با توجه به این موضوع که اهمیت دادن به سلامت و درمان انسان ها در هر بیمارستانی جزو اولویت ها به حساب می آیدو آنها به دنبال خرید بهترین نوع تجهیزات برای سلامت با ایجاد محیطی درمانی همراه با آخرین تکنولوژی های به روزملزم به وارد کردن دستگاه های صنعتی و درمانی خارجی هستند.

در این بین به دلیل زیاد بودن سود فروش و واردات تجهیزات پزشکی افراد رو به تاسیس شرکت های تجهیزات پزشکی آورده اند که خود به نوبه خود دارای مراحل ثبتی خاص به خود است که می توان برطبق آن تجارتی قانونی را پیش ببرد.

در ایران تعریفی که از تجهیزات پزشکی می شود شامل وسیله ای است برای کمک به تشخیص و درمان بیماری های تشخیص داده شده پزشکی که هر روز در حال پیشرفت و ارائه محصولات جدید است. در ادامه ثبت شرکت تجهیزات پزشکی را تشریح می کنیم تا راهی باشد که بتوانید اهدافتان را پیش ببرید.

اصطلاحات تجهیزات پزشکی برای ثبت شرکت

برای راه اندازی کسب و کار در زمینه تجهیزات پزشکی بهتر است از اصطلاحات این رشته اطلاع داشته باشید که چند مورد آن را در زیر برای شما بازگو می کنیم تا راهنمای شما باشیم.

تجهیزات دستگاه های تصویربرداری از بدن انسان و تشخیص بیماری آن ها مثل دستگاه های MRI و اسکنرهای اشعه ایکس که به جهت تشخیص بیماری های انسانی تولید شده اند.

تجهیزات و دستگاه های درمانی به مانند پمپ های تزریق، لیزرهای درمانی، دستگاه جراحی

دستگاه های مرتبط با مانیتورینگ با عملکرد نظارت بر وضعیت عمومی بیماران و نیز ارزیابی پزشکان

دستگاه های مرتبط با فیزیوتراپی مانند دستگاه های cpm

تجهیزات آزمایشگاهی تشخیص و درمان پزشکی، این موارد می تواند شامل تحلیل خون، ادرار، مواد حل شده در خود باشد که با دستگاههای جدید آزمایشگاهی اندازه گیری میشوید.

مانیتورهای مرتبط با پزشکی که این امکان را به پزشکان و کارکنان بیمارستان ها می دهد تا با ارزیابی ها علائم حیاتی بیماران می تواند ارزیابی های پزشکی را انجام دهد.

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

همه تجهیزات پزشکی در بازار با برچسب های بارکدی که توسط مهندسان بازرسی ایمنی تعیین می شوند باید به بازار عرضه شوند، همانطور که مستحضر هستید برای فعالیتهای حرفه ای در هر زمینه ای باید شرکت داشته باشید.

از این رو ثبت شرکت تجهیزات پزشکی باید با انتخاب نوع خاصی از شرکتهای تجاری قابل ثبت انجام شود و در متن اساسنامه شرکت که توسط متخصصین تنظیم اساسنامه انجام می شود، برای ثبت شرکتهای مرتبط با تجهیزات و لوازم پزشکی باید بدانید چه تجهیزات و ابزاری را باید در اختیار داشته باشید.

البته به دلیل طرفداران بسیاری که این حرفه پیداکرده، رشددر زمینه واردکردن تجهیزات بسیار است. اگر شما مایل به ثبت شرکتتان از نوع مرتبط با تجهیزات پزشکی هستید ادامه متن زیر را از دست ندهید زیرا راهنمای مناسب شما در مسیر ثبتی خواهد بود تا شما بتوانید برای ثبت شرکت تجاری خود تنها با صادرات و یا واردات و عرضه کالاهای تجاری فروشگاه تجهیزات خود را راه اندازی کنید و بدین صورت در زمره قوانین بتوانید خدمات ارائه دهید.

نکات تخصصی و لازم برای ثبت شرکت را می توانید در مقاله مرتبط با آن بخوانید و بیاموزید. در صورت داشتن سوال برای ثبت شرکتتان می توانید با وکلای حقوقی پایش تماس بگیرید.

موضوع فعالیت شرکت تجهیزات پزشکی

شرکت های تجهیزات پزشکی در زمینه هایی مانند تولید وسایل و ابزارهای پزشکی، وارداتا و صادرات دستگاه های مرتبط با تجهیزات پزشکی، امکان ارائه خدمات پس از فروش در زمینه تجهیزات پزشکی، خدمات کنترل کیفی محصولات پزشکی، مشاوره در راستای دریافت خدمات فنی تجهیزات پزشکی، امکان ارائه مشاوره در زمینه ثبت شرکت های تجهیزات پزشکی و خدمات ارائه تجهیزات پزشکی و مواردی این چنین فعالیت دارد که می توان آن ها را در دسته های مختلف طبقه بندی کرده و بر اساس آن خدمات لازم را دریافت کرد.

شرایط ثبت شرکت های تجهیزات پزشکی

شرکت های تجاری با موضوع تولید و عرضه محصولات پزشکی و کمک پزشکی بر اساس اصول خاصی به ثبت می رسند که بر اساس آن می توان شرکت را به ثبت رساند و در مسیر تجارت گام های تخصصی برداشت. برخی از مهم ترین شروط ثبت شرکت را در قالب شرکتهای بامسئولیت محدود و سهامی خاص را در ادامه به شما ارائه می کنیم تا راهنمای شما برای پیروی از قوانین مندرج در اداره ثبت شرکتها باشیم.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص تجهیزات پزشکی

شرکت های سهامی خاص از نوع شرکت های پرتقاضا برای ثبت در اداره ثبت شرکتها است که اکثر به اتفاق شرکتهایی که در ایران به ثبت می رسند از این نوع شرکتهای تجاری هستند که برای ثبت آن ها باید ضوابط خاصی را رعایت کرد یکی از مهم ترین این شرایط را باید سرمایه تاسیس این شرکت ها دانست که به 100هزار تومان سرمایه نیاز دارید که 35 درصد آن باید در حسابی نزد بانک تامین شود.

همچنین شرط درج عنوان سهامی خاص پس نام شرکت امری مهم و قانونی است. داشتن حداقل اعضای شرکت 5 نفر در شرکت های سهامی خاص الزام است که از این 5 نفر دونفر آن ها بازرس و 3نفر دیگر را سهامداران شرکت تشکیل می دهند.

برای اطلاع از قوانین ثبت شرکتهای سهامی خاص می توانید به مقاله مرتبط با آن مراجعه کنید زیرا تنها موضوع فعالیت شرکت تجهیزات پزشکی متفاوت است و در نوع قالب شرکت سهامی در هیچ جای ایران تفاوتی وجود ندارد.

شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود تجهیزات پزشکی

با مسئولیت محدود یعنی چی؟ اگر کمی به واژه های شرکت مسئولیت محدود دقت کنید می فهمید که این نوع شرکتها به دلیل مسئولیتی که شرکا در ایفای نقش دارند به این نام معرفی می شود.

بهتر است بدانید که هر شخص شریک در این شرکتها تنها تا میزان سرمایه ای که به شرکت وارد می کنند می توانند مسئول باشند و نه بیشتر. از این رو باید قبل از ثبت آن ها از ضوابط مندرج در اداره ثبت شرکت ها اطلاع داشته باشید که ما این کار را آسان کرده ایم و در ادامه چند نمونه از شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی از نوع مسئولیت محدود را ذکر میکنیم.

مهمترین شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود تجهیزات پزشکی مربوط به تعدد شرکا است که نباید کمتر از 2 فرد باشد. همچنین تامین سرمایه 100هزارتومانی نیز از جمله موارد مهم شروط ثبتی به حساب می آید. درج شماره تماس هرکدام از شرکا در زمان ثبت نام امری الزامی است. همچنین داشتن سن قانونی(18سال) اعضا نیز از موارد قابل ذکر ثبت شرکتها است.

مدارک ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

مدارک ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

  • تسلیم رونوشت از مدارک شناسایی موسسان شرکت
  • تسلیم مدرک در زمینه مهندسی پزشکی اعضای شرکت در رشته های پیراپزشکی
  • ارائه معرفی نامه از شورای اصناف در زمینه تجهیزات پزشکی
  • ارائه شرکتنامه و اساسنامه شرکت تجاری
  • ارائه برگه هزینه های پرداختی و درج آگهی در روزنامه رسمی کشور
  • تسلیم 5 نام انتخابی برای نام نهادن شرکت تجهیزات
  • تسلیم شماره تلفن به نام متقاضی ثبت شرکت تجهیزات پزشکی برای ارسال پیامک
  • در صورت مجوزی بودن شرکت ارائه جوازها از ارگان های مربوطه الزامی است
  • تسلیم شماره ثنا متقاضی

مراحل ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی را بهتر است با تجربه اشخاص متخصص در این زمینه انجام دهید زیرا تجربه آن ها می تواند یاری رسان شما برای دسترسی سریع به اهدافتان باشد

حال ما دو راه پیش روی شما قرار می دهیم که اولین آنها شماره گیری تلفن های تماس مجتمع ثبتی پایش و دریافت مشاوره تخصصی حقوقی از کارشناسان ثبتی این مجتمع  قبل از هر اقدام از سوی خودتان برای ثبت شرکت است و پیشنهاد دوم ما که بهترین راه برای رسیدن به اهدافتان است واسپاری صفر تا صد مراحل انجام ثبت شرکت تجهیزات پزشکی است که پایش ثبت می تواند تنها در 2 روز کاری تا پایان مسیر ثبتی رسیده و بدین ترتیب دیگر نیازی به مراجعه شما برای اقدام بدون تجربه کافی و اتلاف زمان و هزینه های گزاف حقوقی نیست.

باید این را در نظر داشته باشید که تمامی موارد ثبت شرکتها در سامانه اینترنتی اداره ثبت شرکتها به صورت کاملاً غیر حضوری انجام می شود.

هزینه ثبت شرکت تجاری تجهیزات پزشکی چقدر می شود؟

اگر کسی به شما در زمینه ثبت شرکتها هزینه ای ثابت را بدون در نظر گرفتن مدارک و نوع شرکتتان ارائه کرد شک کنید که قصد آن فریب شماست. زیرا یک قانون اساسی برای ثبت شرکتهای تجاری وجود دارد و آن هم عدم ارائه هزینه کلی دقیق برای ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها است.

در صورتی که شما می خواهید ریز به ریز هزینه هایی که باید برای ثبت شرکت تجهیزات پزشکی خود خرج کنید را بدانید تنها می توانید با کارشناسان ثبتی پایش تماس گرفته و تنها در یک تماس تلفنی لیستی از هزینه های را جز به جز دریافت کنید و نیز از هزینه های جانبی ثبتی شرکتتان اطلاع پیدا کنید. ما منصفانه ترین هزینه های ثبتی را برای شما و تجارتتان در نظر می گیریم که شما را به هدفتان برسانیم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5  +  5  =