آموزش ثبت شرکت با مسئولیت محدود

آموزش ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت های با مسئولیت محدود از جمله شرکت هایی هستند که مسئولیت شرکا در آن ها در زمان کم بودن دارایی، انحلال و دیون شرکت تنها تا میزان سهم‌الشرکه آن ها است نیازی نیست از دارایی شخصی برای پرداخت دیون استفاده کرد. از این رو ثبت شرکت مسئولیت محدود متقاضی زیادی را بین بازرگانان به خود اختصاص داده و روزانه افراد بسیاری برای ثبت قانونی تجارتشان به این نوع شرکتها تبدیل می شوند.

ما اینجاییم تا به تمامی سؤالات متقاضیان در زمینه ثبت شرکت مسئولیت محدود بپردازیم و تمامی نکات اختصاصی در زمینه ثبت شرکتها را از جمله مراحل و شرایط را به شما شرح خواهیم داد. در ابتدا به توضیح کلی و دقیق شرکت های مسئولیت محدود می پردازیم و شروطی که باید برای ثبت این نوع شرکت ها رعایت شود را نیز ذکر می‌کنیم.

شرکت مسئولیت محدود چیست؟

براساس قانون تجارت، شرکت های تجاری در 7 نوع طبقه بنید می شوند که یکی از پرتقاضاترین و کاربردی ترین نوع شرکت از نوع با مسئولیت محدود است که ثبت این نوع شرکت ها دارای قوانین خاص به خود بوده که با دانستن و به کار بردن آن ها می توان با آگاهی کامل از راه اهدافتان شروع به فعالیت کنید و از مشکلاتی که در صورت عدم اجرای قوانین گریبان گیر شما می شود جلوگیری کرد.

براساس قوانین تجارت شرکت های با مسئولیت محدود شرکتی تعریف می شود که به منظور تجارت بین دو یا چند نفر تأسیس شوند و هر کدام از شرکا بدون تقسیم سرمایه به قطعات سهام تنها تا میزان سرمایه ای که به شرکت وارد کرده اند مسئول در تعهدات شرکت هستند.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

دلیل ثبت شرکت با مسئولیت محدود

براساس موضوعاتی که در تعریف شرکت مسئولیت محدود ذکر کردیم حال سؤالی مطرح می شود که اصلاً دلیل اصلی ثبت شرکت چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم دلایل مختلفی برای ثبت شرکتها وجود دارد که عمده ترین آنها را می توان پیروی از قوانین تجارت دانست که با تشکیل یک بستر قانونی می تواند تشکیلات شرکت را برای تجارت بر اساس موازین قانونی و ضمانتی برای انجام امور بازرگانی از سوی تجار است که مصرف‌ کنندگان می توانند با تکیه بر آن تنها اطمینان را به کسب و کار خود اعطا کنند.

داشتن یک شرکت آن هم از نوع با مسئولیت محدود برای دارنده آن مزایایی نیز به همراه خواهد داشت که مهم ترین آن ها امکان اخذ وام های دولت و بانکی و نیز شرکت در مناقصات و مزایدات شرکت ها و کمپانی‌های بزرگ را می توان نام برد که تنها از راه قانونی امکان انجام دارند.

همانطور که مستحضر هستید در قانون تجارت موضوع ثبت شرکت با مسئولیت محدود تثبیت شده و در صورتی که شرکت توسط شرکا یا نماینده قانونی شرکت به ثبت نرسد از سوی مراجع قانونی مشمول جریمه عدم ثبت خواهد شد و نمی تواند تجارتی را رقم بزند. البته این موضوع که شرکت های مسئولیت محدود تنها با 2 شریک نیز قابل ثبت هستند موضوع ثبت شرکت در این نوع را افزایش خواهد داد.

از سویی دیگر دلیل عمده ثبت شرکت تجاری باعث می شود جلب اعتماد مشتریان انجام شود و به صورت رسمی بتوان از تسهیلات با سود کم بهره برد.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به مانند سایر انواع شرکت های تجاری باید قوانین و شروطی را فراهم کرد تا با تکیه بر آن ها بتوانید در زمینه تجارت هدفمند پیش بروید. ای شروط را در ادامه تشریح می کنیم تا راهنمای حقوقی شما باشیم.

ابتدایی ترین شرط ثبت شرکت با مسئولیت محدود تأمین سرمایه اولیه برای تأسیس شرکت است که باید به صورت نقدی تسلیم شود و درقالب سهم الشرکه در اساسنامه شرکت تجاری ذکر شود؛ بنابراین تا هنگامی که سرمایه تأسیس در حساب شرکت تأمین نشود نمی توان شرکت را تأسیس کرد.

از دیگر شروط مربوط به ثبت شرکت با مسئولیت محدود می توان به تعدد حداقل 2 نفری در زمان تأسیس شرکت اشاره کرد. به هیچ عنوان نمی توان شرکتی را به صورت تک‌نفره به ثبت رساند؛ زیرا این قانون مصوب است و باید برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود 2 شریک با اهدافی مشخص کسب و کاری را شروع کنند.

البته در انواع دیگر شرکت‌های تجاری شاهد هستیم که تعداد شرکا و سهامداران مؤسس یک شرکت از این میزان بیشتر است. برای تأسیس شرکت ملزم به تنظیم شرکت‌نامه هستید که در آن مواردی مانند موضوع شرکت، اعضای شرکت و نیز میزان مسئولیت هر شریک ذکر می شود، البته موارد دیگری مانند نحوه تقسیم سود در شرکت و موارد این چنین را در زمان ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید در نظر گرفتن موارد مندرج در اداره ثبت شرکتها به سرانجام رسانید. در این راستا می توانید بر روی تخصص کارشناسان ثبتی پایش ثبت اتکا کنید.

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود چیست ؟

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود چیست ؟

هر اقدامی که برای ثبت شرکتها در انواع مختلف انجام شود باید ابتدا مدارک و مجوزهای مربوط به ثبت آن را تدارک دید که این موضوع خود می تواند زمان بر باشد و به دلیل تخصصی که نیاز دارید تا این مجوزها را در اختیار داشته باشید کمی زمانبر باشد؛ اما نگران نباشید ما در ادامه به تشریح مدارک مربوط به ثبت شرکت با مسئولیت محدود خواهیم پرداخت که کمک کننده شما برای تدارک آن ها در قالب شخصیت حقوقی خواهد بود.

  • پس از آنکه توافقات را تنظیم کردید باید آن را در قالب شرکتنامه شرکت ارائه کنید.
  • برای نام نهادن یک شرکت باید 5 نام را به همراه شرکای خود انتخاب و ارائه کنید.
  • پس از آنکه شرکا تعیین شدند باید مدارک هویتی آنها را ارائه کنید اگر تعدد شرکا بیش از 12 شخص باشد باید اعضای هیئت مدیره را نیز مشخص کنید.
  • در صورت واسپاری اقدامات ثبتی به وکیل باید مدارک و گواهی های وکالت وی را ارائه کنید.
  • ارائه دو برگه از تقاضانامه ثبت شرکت
  • تسلیم اساسنامه ای که به امضای شرکا رسیده باشد.
  • ارائه صورتجلسه تنظیم شده در قالب صورتجلسه مجمع مؤسسین

تمامی مدارک فوق باید به صورت اسکن شده در سایت اداره ثبت شرکت ها ارائه شده و در صورت تایید از طریق پست، تأییدیه برای شما ارسال می شود و در انتها شناسه ملی برای شرکت صادر می شود.

راهنمای ثبت شرکت با مسئولیت محدود آنلاین

راهنمای ثبت شرکت با مسئولیت محدود آنلاین

به منظور ثبت شرکت با مسئولیت محدود به مانند سایر انواع شرکتهای قابل ثبت مانند تضامنی، تعاونی و سهامی خاص لازم است قوانین مندرج در اداره ثبت را در نظر داشته باشید. در زیر با آموزش نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود بهترین راهنما برای شما خواهیم بود تا بتوانید در این راستا پیشرو باشید پس با صرف زمان اندک در زمینه ثبت شرکتتان به اهدافتان برسید و با ما همراه باشید.

پایه ثبت شرکت با مسئولیت محدود تدارک تمامی مدارک مربوط به ثبت شرکت و شرکا است این موارد باید در حیطه حقوقی انجام شود.

گام دوم ثبت شرکت تجاری با مسئولیت محدود مراجعه به سامانه مربوط به ثبت شرکت ها است که با نشانی اینترنتی sherkat.ssaa.ir آن را می توانید جستجو کنید. با مراجعه به این سامانه مشاهده می کنیدکه بخش های مختلفی برای ثبت شرکت تعبیه شده که باید مدارک و مجوزهایی را که از قبل بر اساس اصول اداره دریافت کرده اید در بخش مرتبط آن درج کنید.

لازم است اینجا به این موضوع اشاره کنیم که ثبت شرکت های تجاری تنها یک نمونه از مواردی است که در این سایت قابل انجام است و موارد دیگری مانند ثبت تغییرات شرکت، استعلام شرکت، پلمب دفاتر قانونی، پیگیری ثبت شرکت و دیگر موارد حقوقی را می توانید در این سامانه پیگیر شوید.

در مرحله بعدی که مربوط به ثبت شرکت با مسئولیت محدود است با بارگزاری مدارک مربوطه در زمینه هویت شرکت و شرکا انجام می شود.

استعلامات مربوط به ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها برای اطلاع از چگونگی انتخاب بهترین نام برای شرکت نیز جزو مواردی است که قبل از هر اقدامی باید آن را انجام دهید. این نام باید دارای ویژگی های خاصی مانند داشتن معنا و مفهوم و همسو بودن با فرهنگ و شئونات اسلامی را در بر داشته باشد البته عدم ثبت نام انتخابی از قبل برای شرکت نیز خود باید در نظر گرفته شود.

در نهایت زمانی که مراحل قبل را به درستی انجام دهید کارشناسان ثبتی درخواست ثبت شما را بررسی کرده و در صورت نداشتن ایراداتی برای تأسیس شرکت و نیز اطلاعات مندرج در سایت در قسمت وضعیت ثبت شرکت به شما اطلاع رسانی می کنند و در صورتی که تاییدیه مدارک و مجوزها انجام نشده باشد در پنل کاربری متقاضیان عدم تأیید ذکر می شود و یا گزینه نقص در مدارک ارسال می گردد که خود گویای مراجعه و بارگذاری دوباره مدارک از سوی شما خواهد بود. در این زمینه پیشنهاد می کنیم با کارشناسان حقوقی مجرب در ارتباط باشید.

پس از آنکه از تأیید تاسیس شرکتتان اطلاع کسب کردید با تنظیم صورتجلسه مربوط به تاسیس شرکت تمامی ضمائم ثبتی را ارائه می کنید.

در انتها با درج آگهی تأسیس در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی می توانید اقدامات مربوط به ثبت شرکت را به پایان برسانید و خود و شرکای کاریتان را به عنوان دارندگان یک شرکت تجاری آن هم از نوع با مسئولیت محدود معرفی کنید که از این به بعد تمامی مشتریان شما را با عنوان مؤسسین شرکت نام خواهند برد.

در هر زمینه که نیاز به مشاوره داشتید ما می توانیم راهنمای کاربلد شما باشیم و با ارائه مشاوره رایگان راهنمای شما خواهیم بود تنها کافی است با شماره تماس مجتمع پایش تماس بگیرید.

لینک سایت ثبت شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

برای ثبت شرکت های تجاری باید به سایت اداره ثبت شرکت ها مراجعه کرده که لینک سایت sherkat.ssaa.ir است و در بخش تاسیس شخصیت حقوقی باید درخواست را ثبت کرد.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود چقدر است؟

هر شرکتی برای تاسیس نیاز به سرمایه اولیه دارد که این میزان سرمایه در انواع مختلف شرکت متفاوت است . بر اساس قانون مصوب شرکت هایبا مسئولیت محدود با حداقل 100 هزار تومان قابل ثبت خواهد بود. البته این میزان سرمایه براساس قانون تجارت است که از سال ها قبل تغییری نکرده و برای اطلاع از هزینه های ثبتی شرکت با ما تماس بگیرید.

چه مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیاز است؟

برای ثبت شرکت تجاری نیازی به مدرک تحصیلی نیست. اما افراد متقاضی برای فعالیت در بعضی حوزه‌ها و دریافت مجوزها به جهت تاسیس نوعی از کسب‌وکارها باید مدرک تحصیلی مرتبط با آن موضوع را داشته باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

66  +    =  68