ثبت شرکت دانش بنیان | چطور دانش بنیان شویم

ثبت شرکت دانش بنیان

اگر با شنیدن کلمه دانش بنیان این سوال برای شما پیش بیاید که شرکت های دانش بنیان چیست؟ اگر برای ثبت شرکت دانش بنیان ذهنتان درگیر شود که آیا این شرکت ها با دیگر شرکت های تجاری تفاوت دارند یا خیر؟ باید اطلاعاتتان را در این زمینه بالا ببرید و برای دانش بنیان شدن تلاش کنید. این شرکتها برای دارندگان آن دارای مزایایی خواهد بود که تمامی موارد دخیل در ثبت شرکت را ما در ادامه متن به شما توضیح می دهیم تا در کم ترین زمان به حجم بسیاری از اطلاعات دست پیدا کنید.

شرکت دانش بنیان چیست ؟

دانش بنیان چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت: در حالت کلی دانش بنیان می تواند مشمول اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، پژوهشگران و محققان و نخبگان علمی شود که تمامی آن ها به منظور تجاری سازی فعالیت و علمشان رو به سوی ثبت شرکت می آورند.

درآینده هدف اصلی این افراد را می توان کسب درآمد از دانش و علم دانست که در قالب یک شرکت و ارائه خدمات علمی با دریافت مجوزهای لازم شکل می گیرند.

در کل می توان درباره حوزه فعالیت شرکت های دانش بنیان این چنین بیان کرد که، هر آنچه در شرکت های دانش بنیان رخ می دهد بر اساس ایده ها و اختراعاتی است که افراد دارای نخبه و توانایی های علمی با تکیه بر دانش خود ارائه می کنند که خود باعث به وجود آمدن کالا یا خدماتی نوین می شود که بر اساس آن علم ارتقا پیدا می کند.

برای اطلاع در زمینه ثبت اختراع می توانید به مقاله مرتبط با آن مراجعه کنید و صفر تا صد ثبت اختراع را بیاموزید.

این نوع از شرکت های تجاری با جذب نیروهای متخصص در رشته های دانشگاهی دانش را در راستای تجاری سازی گسترش می دهند. این شرکتها بر پایه علم و دانش، شغل ایجاد می کنند و درآمد کسب می کنند.

در کل شرکت های دانش بنیان با ترکیب علم و اقتصاد، محصولاتی را تولید می کنند که بتوان آن را در بهترین حالت در اختیار متقاضیان و مشتریان قرار داد.

شرکت دانش بنیان چیست

تعداد اعضای شرکتهای دانش بنیان

اگر می خواهید در مورد تعدد اعضا در شرکتهای دانش بنیان بدانید باید به نوع شرکتی که ثبت می کنید بپردازید . زیرا همانطور که میدانید شرکتهای دانش بنیان قالبی از شرکت ثبتی نیستند بلکه موضوع فعالیتی مجزا از قالب شرکت هستند و می توانند به صورت مسئولیت محدود، سهامی خاص و یا تضامنی به ثبت برسند که هرکدام از این نوع شرکتها به دلیل تفاوت در تعداد شرکا و سهامداران متقاضی ثبت باید به صورت جداگانه بررسی شوند.

اما این را بدانید به هیچ عنوان نمی توانید یک شرکت را تک نفره به ثبت برسانید زیرا قانون حداقل یک شریک را برای ثبت شرکت الزام دانسته. برای دریافت اطلاعات در زمینه هایی مانند تعدد اعضا در هر نوع از شرکت های تجاری به صورت قانونی می توانید با کارشناسان ثبتی پایش در ارتباط باشید و صفر تا صد اطلاعات را به رایگان از وکلای حقوقی دریافت کنید.

انواع شرکت های دانش بنیان

در حالت کلی شرکتهای دانش بنیان به دو نوع دولتی و تجاری طبقه بندی می شوند. هر نوع را در ادامه به صورت مجزا تشریح می کنیم تا تفاوت هر دو نوع برای شما مشخص شود.

اگر مالکین یک شرکت دانش بنیان دانشگاه باشد و سهمی بیش از 50 درصد را دارا باشد آن شرکت دولتی تلقی می شود.

در حالت بعدی اگر تنها اعضای هیئت علمی دانشگاه در شرکت عضویت داشته باشند و سهامی کمتر از 50 درصد را شامل شوند، آن شرکت از نوع تجاری به حساب می آید.

شرکت های دانش بنیان در دسته های دیگر نیز قرار می گیرند که آن ها شامل موارد زیر است:

  • شرکتهای نوپا یا نوظهور: در صورتی که از زمان تاسیس شرکت کمتر از 3 سال گذشته باشد.
  • شرکتهای تولیدی
  • شرکتهای صنعتی

انقضای مجوز شرکت های دانش بنیان چقدر است؟

بر اساس تاییدیه های دانش بنیان، شرکت های نوپا در نوع 1 و تولیدی نوع 1 تا 2 سال انقضا داشته و شرکتهای دیگر از نوع نوپا نوع 2 و تولیدی نوع 2 تا 3 سال اعتبار را شامل می شوند.

استعلام شرکت دانش بنیان

شرکتهایی که متقاضی ثبت شرکت دانش بنیان هستند از طریق سامانه اینترنتی دانش بنیان اقدام به ثبت نام می کنند و با دریافت تاییدیه دانش بنیان شدن در فهرست متقاضیان اینترنتی در سامانه اضافه می شوند.

در سامانه daneshbonyan.ir می توانید از این فهرست مطلع شوید زیرا زیرمجموعه این سایت است. در ادامه برای استعلام شرکت های دانش بنیان می توانید به این فهرست مراجعه کرده و به صورت آنلاین شرکت مدنظرتان را استعلام کنید.

در گام بعدی اگر نام شرکت مدنظرتان یا شناسه ملی آن را در اختیار داشته باشید می توانید در این سایت استعلام را انجام دهید.

استعلام شرکت دانش بنیان

شرایط دانش بنیان شدن

در کل شروط لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان را می توان شروطی که هر نوع شرکت در زمان ثبت باید دارا باشد در نظر گرفت. از این رو چند نمونه از شروط دانش بنیان را می توان تامین سرمایه اولیه ثبت، داشتن مهارت و تخصص در زمینه های علمی و دانشی، داشتن سن قانونی اعضا، عضویت در هیات علمی دانشگاه ها، نخبه بودن اعضا و دارا بودن مدرک معتبر دانشگاهی آن ها ذکر کرد.

کالاها یا خدماتی که در شرکت های دانش بنیان ارائه می شود باید در سطح بالایی از فناوری ارائه شوند، در کل بای کالاها دارای شروط زیر باشد:

  • قابل کپی برداری نباشند و یا به سختی بتوان آن ها را کپی کرد.
  • تولید کالای دانش بنیان خللی در تولیدات دیگر شرکتها به بازار نداشته باشد.
  • باعث ایجاد ویژگی های خاص در محصولات شود.
  • برای کسب اطلاعات در زمینه فعالیت محصول نیاز به تحقیق توسط گروه فنی و خبره داشته باشد.
  • در زمینه طراحی باعث انتقال فناوری و تغییرات اساسی در خدمت رسانی باشد.

اگر شما شروط ثبت شرکت دانش بنیان را دارا می باشید و در فکر ثبت شرکت خود هستید تنها لازم است با مجتمع ثبتی پایش تماس بگیرید و نکات تخصصی را از کارشناسان ثبتی ما بخواهید.

مدارک لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان

مدارک ثبت شرکت دارای تفاوتی بسته به نوع انتخابی شرکتتان دارد. اگر نوع شرکت را برای ثبت در اداره ثبت شرکتها انتخاب کرده اید ولی مدارک لازم برای تثبیت آن را نمی دانید ما دو نوع از پر ثبت ترین شرکتهای دانش بنیان را با ذکر مدارک لازم ارائه می کنیم. با ما همراه باشید.

مدارک ثبت شرکت دانش بنیان مسئولیت محدود

  • ارائه مشخصات متقاضی به همراه اعضای شرکت
  • تسلیم فیش واریزی مربوط به سرمایه اولیه شرکت
  • ارائه دونسخه از اظهارنامه شرکت
  • در صورت مجوزی بودن فعالیت شرکت ارائه جواز الزامی است
  • ارائه آگهی تاسیس شرکت

مدارک ثبت شرکت دانش بنیان سهامی خاص

  • تسلیم مشخصات سهامداران شرکت
  • ارائه اظهارنامه و اقرارنامه شرکت در دونسخه
  • تسلیم فیش واریزی 35 درصد از سرمایه در حسابی نزد بانک
  • رزومه شرکت دانش بنیان بر اساس تخصص
  • تصویر از کالای تولیدی در شرکت
  • تسلیم آگهی تاسیس شرکت

مزایای ثبت شرکت دانش بنیان

شرکتهای دانش بنیان دارای مزیت هایی برای دارنده آن خواهند بود که باید این مزایا را در قالب های شرکتهای مختلف بررسی کرد، اما در حالت کلی موارد زیر جزو مزایای اصلی شرکت دانش بنیان به حساب می آید.

  • امکان معافیتهای گمرکی
  • اخذ وام و تسهیلات مالی از صندوق نوآوری
  • امکان اسکان در کاربری مسکونی در شهر تهران
  • حمایت از ساخت هر کالای داخلی در شرکت دانش‌ بنیان
  • ارائه زمین های اختصاصی در شهرک‌ های صنعتی برای تولیدات دانش بنیان
  • دریافت تسهیلات در خدمت سربازی برای افراد شاغل در شرکت‌ های دانش‌ بنیان
  • اخذ معافیت مالیاتی شرکتهای دانش بنیان

هزینه دانش بنیان شدن شرکت

هر اقدامی بنابه نوع انجام آن دارای هزینه هایی برای متقاضی خواهد بود . اگر می خواهید این هزینه های ثبتی را بر آورد کنید باید مدارک را به اشخاص متخصص ارسال کرده تا آن ها پس از بررسی های قانونی لیست هزینه ها را برای شما ارسال کنند تا قبل از هر اقدامی بدانید چقدر باید پرداخت کنید و بابت چه موضوعی. ما در مجتمع ثبتی پایش همراه و مشاوری مجرب برای پاسخگویی به سوالات شماییم . تنها کافی است بخواهید، اراده کنید و قدم در راه موفقیت بردارید.

در انتها پیشنهاد می کنیم با وکیل کاربلدی که سال ها تجربه در زمینه ثبت شرکت دانش بنیان دارد مشورت کنید زیرا بدین ترتیب از خطا های احتمالی در زمان ثبت شرکت می کاهید و در زمان اندکی به نتیجه مطلوب خود می رسید. ما همواره راهنمای تخصصی شما خواهیم بود با شماره مستقیم ثبت شرکت 02633193 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  17  =  25