راهنمای ثبت موسسه آموزشی به همراه مراحل و شرایط

ثبت موسسه آموزشی

ثبت موسسه آموزشی راهکاری مناسب برای رسیدن به تجارتی کارا و حرفه ای است، از این رو اگر مایل به انجام امور ثبتی هستید به متن مناسبی مراجعه کرده اید که می تواند در کم ترین زمان راهنمای تخصصی شما باشد. در ادامه مواردی مانند مدارک و شرایط ثبت موسسه را به شما ارائه می کنیم که راهنمای ثبتی و حقوقی شما در زمینه ثبت موسسه خواهد بود. ابتدا به ماهیت کلی موسسه آموزشی می پردازیم تا اطلاعات شما در این زمینه افزایش یابد.

موسسه آموزشی

بحث آموزش درسال های اخیر بسیار مورد توجه اقشار جامعه قرار گرفته که موسسات آموزشی در این بین جزو مراکزی تاثیرپذیر در اقشار جامعه خواهد بود.

تصور بعضی از افراد در مورد موسسات اینگونه است که تنها سنین خاصی را در موسسه تصور می کنند که این تصوری اشتباه است زیرا موسسات دایره وسیعی از کودکان تا بزرگسالان را شامل می شود.

همچنین این موسسات دارای طیف وسیعی از آموزش را به خود اختصاصمی دهد، بنابراین شاهد هستیم آموزش ها در موسسات آموزشی در سال های اخیر به صورت حضوری و غیرحضوری قابل ارائه است و در زمینه های مختلف تشکیل می شوند.

در حالت کلی دامنه های مرتبط با آموزش بسار وسیع هستند و تقریباً شامل تمامی موضوعات علمی و آموزشی می شوند. برای مثال موسسات اموزش زبان را در نظر بگیرید که این روزها باعث جذب اکثریت اعضای جامعه به خود شده و شاهد هستید که تعداد این موسسات در سراسر کشور روبه فزون است.

البته باید بدانید موسساتی که به ثبت می رسند با توجه به نوع اموزشی که ارائه می کنند مشمول مالیات های متفاوتی نسبت به یکدیگر خواهند شد که نمونه آن در شرکتهای تجاری دارای تفاوت زمین تا آسمان می شود.

اگر می خواهید در زمینه شرایط تاسیس آموزشگاه زبان اطلاعات کسب کنید می توانید با کارشناسان ثبتی پایش در تماس باشید.

موسسه آموزشی

ثبت موسسه آموزشی

موسسات در قانون آن دسته از اقداماتی که به دور از تجارت باشد را در برمی گیرند. برای ثبت موسسه آموزشی بنا بر موضوع فعالیت که همان آموزش به جامعه و خدمات رسانی است باید اقدامات لازم انجام شود. اگر می خواهید در این زمینه با قدرت پیش بروید نیاز به تخصص دارید که ما در پایش ثبت راهنمای شما خواهیم بود.

موضوع مهمی که باید در زمان ثبت موسسه به آن توجه کنید انتخاب نام مناسب برای موسسه خود است زیرا نامگذاری مناسب باعث افزایش اعتبار و معروفیت شما خواهد شد.

ثبت موسسات فرهنگی می تواند در زمینه های مختلفی مانند آموزش دروس مدارس یا دانشگاهی و یا زبان و هر حرفه ای که متقاضی برای آموزش داشته باشند طبقه بندی شوند.

اگر شما نیز می خواهید یک موسسه آموزشی به نام خود داشته باشید باید هم اکنون شروع به ثبت آن کنید و با مشاوری مجرب در این زمینه مشورت کنید.

مجوز های موسسه آموزشی

شاید قبل از ثبت موسسه مدنظرتان این سوال برایتان پیش بیاید که چه مجوزی بر اساس فعالیتم باید ارائه بدم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم هر موسسه ای بنابه نوع فعالیت نیاز به ارائه مجوز از مراجع قانونی است برای مثال برای جواز موسسه آموزشی می توان از سه راه جواز را دریافت کرد که شامل مواردی مانند: وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت علوم و آموزش و پرورش می شود که جوازهای لازم برای ثبت از این سه مجموعه باید با احداث موسسه آموزشی شما موافقت کرده باشند تا بتوانید آن را ثبت کنید. باگذراندن مرحله دریافت تاییدیه از این ارگان ها است که شما می توانید اقدامات بعدی ثبت و راه اندازی یک موسسه آموزشی را شروع کنید.

در حالت کلی هر موسسه ای بنا به خدماتی که ارائه می دهند باید مجوز مربوطه را اخذ کرده و به اداره ثبت ارسال کنند تا بتوانند برای فعالیت خود آماده شوند.

انواع موسسه آموزشی

موسسات در قانونبه دونوع انتفاعی و غیر انتفاعی طبقه بندی می شوند، در صورتی که به جامعه خدمات ارائه دهند و در ازای خدمترسانی پولی دریافت کنند با نام انتفاعی شناخته می شوند، اما اگر در ازای خدماتی که در موسسه آموزشی ارائه می دهند هزینه ای دریافت نکنند در واقع به صورت رایگان این خدمت رسانی را ارائه کنند به صورت موسسات آموزشی غیرانتفاعی نام گذاری می شوند.

برای شناخت نوع موسسه آموزشی می توانید با وکلای تیم حقوقی پایش ثبت تماس گرفته و با پرسش از آن ها در تمامی حوزه ها موفق حاضر شوید.

شرایط ثبت موسسه آموزشی

به جهت ثبت موسسه آموزشی باید شروطی را رعایت کنید تا بتوانید با شرکای خود به فعالیت بپردازید.همانطور که میدانید موسسات اقداماتی به دور از تجارت را سرلوحه کار خود قرار می دهند و با ارائه خدمات به جامعه در دونوع انتفاعی و غیرانتفاعی فعالیت می کنند.

تعدد شرکا نباید کمتر از 2 نفر باشد زیرا تک نفره نمی توان موسسات را به ثبت رساند

برای تاسیس موسسات باید سرمایه ای را تامین کرد حال این سرمایه می تواند نقدی و یا به صورت ملک یا محیط کار باشد. در قانون حداقل سرمایه مورد نیاز را تا 100 هزارتومان تعیین کرده.

برخی از موسسات به مانند موسسه آموزشی نیاز به مجوز دارد که باید قبل از هر اقدامی از مراجع قانونی آن ها را دریافت کرد. برای مثال در صورتی که موسسه آموزشی مرتبط با کنکور و قبل از آن باید مجوز از سوی اداره آموزش و پرورش الزام است. در صورت آموزش های دانشجویی باید از وزارت علوم جوازها را دریافت کرد.

اساسنامه و صورتجلساتی که به منظور ثبت موسسه تنظیم می شود باید به امضای تمامی اعضای موسسه برسد.

مدارک ثبت موسسه آموزشی

مدارک ثبت موسسه آموزشی

  • تدارک مدارک شناسایی شامل : شناسنامه و کارت شناسایی افرادی که می خواهند در موسسه آموزشی شراکت کنند.
  • برای اقایان شریک موسسه ارائه کارت پایان خدمت الزامی است
  • ارائه جوازهای لازم و اجبار برای تاسیس موسسه مدنظرتان
  • تسلیم مدارک و تاییدیه های مرتبط محل استقرار موسسه آموزشی
  • پروانه تاسیس موسسه آموزشی
  • تنظیم اساسنامه تایید شده ثبت موسسه آموزشی
  • ارائه فرم تقاضانامه ثبت موسسه مهر و امضا شده توسط شرکا
  • ارائه برگه انتشار آگهی تاسیس موسسه آموزشی

کدام موسسات آموزشی برای ثبت به مجوز نیاز دارند؟

  • موسساتی که با اهدافی مانند: مشاوره و خدماترسانی برای اعزام دانشجو به خارج از کشور فعال هستند
  • موسساتی که برای ارائه خدمات در زمینه های فن آوری اطلاعات، امور دانشجویی و پژوهشی آموزشی ثبت می شوند.
  • موسسات دانش بنیان
  • موسسات با موضوع فعالیت احداث پژوهشگاه و دانشگاه، مراکز تحقیقاتی در قالب دولتی و غیردولتی
  • موسسات با فعالیت اجرای فدراسیون ملی در ورزش های دانشگاهی
  • ثبت موسسات آموزشگاهی و در آینده برپایی کلاس های کنکور برای مقاطع دانشگاهی و دانش آموزی
  • ثبت موسسات در واحدهای تحقیقاتی یا آموزش عالی علمی
  • موسسات با فعالیت و همکاری با سازمان ‌های پژوهشی و علمی و نیز دارابودن برنامه های مربوط به امور پژوهشی
  • برگزاری کلاس هایی تقویتی و رفع اشکالات مرتبط با دروس کلاسی دانش آموزان و دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی

نحوه ثبت موسسه آموزشی

برای ثبت اصولی موسسه آموزشی باید از سازمان های مرتبط به مانند آموزش و پرورش یا وزارت علوم تاییدیه ها و مجوزهای لازم را اخذ کنیدو بر اساس مهارتی که ارائه می کنید درخواست خود را مبنی بر ثبت در اداره ثبت شرکت ها بعد از موافقت از سوی ادارات فرهنگ و ارشاد اقدام کنید. ثبت موسسه به مانند ثبت شرکتها دارای پروسه روتین بوده و با مراجعه به سامانه الکترونیکی اداره ثبت شرکت ها قابل اجرا است. در صورت تمایل به ثبت موسسه خود می توانید با کارشناسان حقوقی پایش تماس بگیرید و سوالات خود را پاسخ دهید.

هزینه ثبت موسسه آموزشی

هر اقدامی که نیاز به اخذ مجوز و گردآوری مدارک داشته باشد باید هزینه آن نیز پرداخت شود. البته براورد هزینه های ثبتی در اداره ثبت شرکت ها و تدارک مدارک بسته به تعدد شرکا و نوع فعالیت دارد که نمی توان بدون اطلاع از ان ها تعرفه ای ثابت را مدنظر قرارداد. از این رو مجتمع ثبتی پایش با بیش از 10 سال سابقه انجام امور حقوقی در کنار شماست و صفر تا صد امور ثبتی و هزینه ها را تنها با یک تماس به شما ارائه می دهد. تنها کافی است بخواهید و اراده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

40  +    =  49