راهنمای اخذ اینماد اعتماد الکترونیک

راهنمای اخذ اینماد اعتماد الکترونیک

سامانه اینماد یا اعتماد الکترونیکی از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک برای رسیدگی به شکایات با راه اندازی سامانه جامع هوشمند راه اندازی شده است. از راه هایی که می توان از فروشگاه های اینترنتی شکایت کرد به طور یقین سامانه اینماد است تنها راه برای پیگیری شکایات شماست.

در این مقاله ما سعی کرده ایم تا تمامی مواردی که برای اخذ اینماد و را های شکایات در این سامانه را برای شما بازگو کنیم شاید که راهنمای مناسبی برای رسیدن به اهداف شما باشیم. پس در ادامه متن با ما همراه و همگام باشید.

سامانه نماد اعتماد الکترونیک

با افزایش سطح تکنولوژی، اکثریت فروشگاه های اینترنتی برای خدمت رسانی به مصرف کنندگان محصولات خود سایت راه اندازی کرده اند و به صورت خرید غیر حضوری اقدام به فروش محصولات می کنند.

از سویی این فروش اینترنتی باعث شده افراد کلاهبردار به صورت غیرمجاز فعالیتشان را به ضرر مشتریان انجام دهند. برای جلوگیری از جرایم اینترنتی سامانه ای تحت عنوان  نماد اعتماد الکترونیک برای افزایش اعتماد و نیز پرهیز از خطا از سوی فروشندگان راه اندازی شده که آن را با نام اینماد می شناسند.

اینماد یا همان نماد اعتماد الکترونیک از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به سایت های اینترنتی فروش آنلاین تعلق می گیرد. این نماد درواقع با قرارگیری در سایت باعث ایجاد حس اعتماد و اطمینان مشتریان در زمینه خرید فروشگاه های اینترنی خواهد شد.

سامانه اینماد به منظور توسعه در تجارت الکترونیکی از سوی وزارت صمت ایجاد شده که صاحبین مشاغل اینترنتی را مجاب کرده با پیمودن گام های ثبتی در سامانه به نشانی enamad.ir برای جذب اعتماد مشتریان اقدامات لازم را انجام دهند.

این در صورتی است که بر اساس دستور بانک مرکزی تمامی درگاه های پرداختی متصل به شاپرک از تاریخ 24 آبان 1401 موظف به دریافت اینماد بوده و در صورتی که تا کنون این نماد را دریافت نکرده اند و هویت صاحب سایت را مشخص نکرده اند باید اینماد را دریافت کرده و با درج اطلاعات مالک سایت بستری را برای پیگیری سفارشات و شکایات آن ها در صورت عدم رضایتشان ایجاد شود.

برای اخذ اینماد برای کسب و کارهایی که از قدیم فعال بوده اند و این نشان را نداشته اند مهلت 3ماهه اعطا شده تا برای دریافت اینماد اقدام کنند. در غیر این صورت پایانه پرداخت اینترنتی سایت غیر فعال می شود.

سامانه نماد اعتماد الکترونیک

ورود به سایت اینماد enamad.ir

سامانه تجارت الکترونیک به منظور ثبت شکایات و رضایت مشتریان تشکیل شده که در ادامه به نحوه ورود به این سایت می پردازیم تا در صورت تمایل به اخذ این نماد که جزو الزامات داشتن درگاه های پرداخت اینترنتی فروشگاههای اینترنتی به حساب می آید اقدام کنید.

سامانه تخصصی تجارت الکترونیک به جهت ارائه دهی خدمات الکترونیکی راه اندازی شده و به متقاضیانی که در زمینه تجارت بین الملل و داخلی، فعال هستند ارائه می شود تا بتوانند قانونمند به فعالیت فروش اینترنتی خود بپردازند.

به جهت ورود به سایت اینماد متقاضی باید به آدرس enamad.ir از طریق مرورگر اینترنتی خود مراجعه کند. برای اطلاع از محیط کاربری این سامانه ما راهنمایی های لازم را در قالب تصاویر ارائه می دهیم و بخش به بخش این سامانه را در قالب توضیحی شرح می دهیم. در صورت ایجاد هر سوالی برای ثبت نام اینمادتان تنها کافی است با شماره 02633193 تماس بگیرید.

در بخش اصلی سایت اینماد پس از ورود به سایت enamad.ir مواردی مانند اخبار و اطلاعیه ها، کسب و کارها، مصرف کنندگان، درباره اینماد و ارتباط با ما را مشاهده می کنید که هر کدام می تواند دریچه ای باشد تا شما را برای اقدام به تجارت اینترنتی راهنمایی کند.

در زمینه اخذ اینماد بخش اخبار و اطلاعیه ها می توانید از قوانین و اطلاعیه های به روز درگاه های اینترنتی تمامی بخشنامه ها را مشاهده می کنید.

ورود به سایت اینماد

در صفحه اصلی بخش لینک های مفید همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید می توانید مواردی مانند ثبت نام اولیه اینماد، موارد شکایت از کسب وکارهای اینترنتی و کسب و کارهای دارای اینماد را مشاهده می کنید که کاربردی ترین موارد در سایت است و با کلیک بر روی هر کدام پنجره ای برای درخواستتان باز می شود که می توانید پیگیری های لازمه را از طریق آن انجام دهید.

برای ثبت نام در این سامانه در بخش ثبت نام اولیه وارد می شوید و با اجاد حساب کاربری و تعیین نام کاربری و رمز عبور وارد سیستم می شوید . توجه داشته باشید رمز و نام کاربری را محفوظ نگاه دارید و آن را به فراموشی نسپارید.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در اینماد در ادامه توضیحات را ارائه می دهیم تا راهنمای مناسب برای شما باشیم.

نحوه ثبت نام در اینماد در سایت

یکی از امکانات سامانه تجارت الکترونیک اعطای اینماد به منظور اعتماد مشتریان به سایت با خرید اینترنتی است. برای ثبت نام در اینماد باید نکاتی را در نظر بگیرید که در ادامه تمامی راه های ثبت نام را به صورت اختصاصی به شما ارائه می کنیم.

ابتدایی ترین اقدام برای ثبت نام در سامانه اعتماد الکترونیک ساخت نام کاربری و رمز عبور به منظور ایجاد حساب کاربری است.

با ورود به سایت enamad.ir و ورود به بخش حساب کاربری خود، مدارک مرتبط با اخذ اینماد را بارگزاری کرده که این مدارک شامل رونوشت اسکن شده از شناسنامه و کارت ملی متقاضی و دارنده سایت فروشگاهی بوده که تمامی آن ها باید در پنل کاربری درج شود.

در گام بعدی متقاضی باید از منوی تکمیل اطلاعات، گزینه به نام احراز اطلاعات با وارد کردن شماره همراه خود و کدموقت ارسال شده به تلفن همراهتان اطلاعاتتان را تایید کرده و مرحله بعدی را سپری کنید.

البته این را در نظر بگیرید نداشتن تخصص کافی در زمینه ثبت نام اینماد می تواند به ضرر شما باشد و شما را دچار سردرگمی کند از این رو بهتر است قبل از هر اقدامی با وکلای حقوقی در تماس باشید.

در گام بعدی با مراجعه به برگه سمت راست سایت ، گزینه مرتبط با کسب و کار را انتخاب کرده و تمامی اطلاعات درخواستی را بارگزاری می کنید و نوع تجارتتان را نیز درج می کنید. تجارتتان باید غیر از اصناف ذکر شود.

با تایید محل سکونت خود و پرداخت هزینه مربوط به درج لوکیشن می توانید اقدام برای ثبت نام را پیش ببرید.

در مرحله بعدی شخص متقاضی اینماد پس از تایید فنی موضوعات از بین گزینه ایمیل و یا کد تایید یکی را انتخاب کرده تا تاییدیه های مرتبط با اخذ اینماد برای کسب و کار خود را دریافت کند.

اخذ اینماد دارای پروسه زمانبری است که نداشتن تخصص می تواند شما را دچار سردرگمی کرده و باعث شود مسیر را اشتباه بپیمایید. از این رو ما اینجا هستیم تا صفر تا صد امور را تنها با یک تماس ارائه دهیم تنها کافی است با شماره تلفن های 02633193 تماس بگیرید.

نحوه ثبت نام در اینماد در سایت

شکایت از فروشگاه اینترنتی از طریق اینماد

بر اساس شواهدی که از گذشته بر می آید برای شکایت از یک فروشگاه اینترنتی در صورتی که در تعهدات خود تخطی کرده بود امری بسیار حساس بود و در صورت داشتن شکایت تنها سایت هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک بودند را شامل می شد. بدین صورت که با ورود به سامانه تجارت الکترونیک به نشانی enamad.ir و کلیک بر روی گزینه شکایت از کسب و کار و ثبت نام در سامانه با درج نام کاربری و رمز عبور امکان درج شکایت را داشتید.

اما امروزه به دلیل احترام به مشتریان سامانه ای مجزا با نشانی اینترنتی https://comp.enamad.ir/ ارائه شده که برای ثبت شکایت از فروشگاه اینترنتی می توانید با مراجعه به آن و ثبت نام در این سامانه تمام هوشمند، شکایت خود را ثبت و پیگیری کنید.

شناسایی سایتهای جعلی با اینماد

راهکارهای ساده ای برای تشخیص یک سایت جعلی با واقعی وجود دارد که می توان آن را در وزارت صنعت ، معدن و تجارت پیگیری کرد. در این زمینه رئیس بخش توسعه تجارت الکترونیک تاکید کرده است که برای شناسایی اصالت سایت های کسب وکار اینترنتی باید اسم سایت را در اینماد به نشانی enamad.ir جستجو کرد زیرا تمامی سایت های معتبر واقعی در این سایت ثبت نام کرده اند.

پس از ورود به سایت اینترنتی با کلیک بر روی نماد اعتماد الکترونیک صفحه ای با نماد اعتماد به صورت زنده با مشخصات مالک سایت ارائه می شود.

تنها با دانستن این موضوع است که می توان خرید امنی را از طریق سایت انجام دهید. بعضی از سایت های جعلی با درج اینماد فتوشاپ شده تقلب می کنند که شما با جستجوی نام در سایت اینماد از تقلبی بودن آن اطلاع کسب می کنید.

از سویی اگر بتوانید واقعی و جعلی بودن را تشخیص دهید همچنان در بخش توسعه تبادل اطلاعات و پرداخت های بانکی مندرج در سایت ها بحث فیشینگ وجود دارد که خود نوعی تقلب و کلاهبرداری به حساب می اید که اگر در دام این درگاه های جعلی بیفتید سرتان بی کلاه مانده و سودجویان کارت بانکی شما را خالی می کنند. پس در زمان پرداخت اینترنتی نیز دقت لازم را به عمل آورید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8  +  1  =