پیش ثبت نام کد اقتصادی | نحوه دریافت کدمالیاتی

پیش ثبت نام کد اقتصادی

کد اقتصادی از آن دسته مواردی است که باید بلافاصله بعد از ثبت شرکت تجاری به سرانجام رسد، حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که ماهیت این کد چیست؟ آیا برای اخذ آن حتما باید امور مالی را به اتمام رساند؟ محل مشخص شده برای اخذ کد اقتصادی همان ادرس شرکت است یا خیر! متن زیر تهیه شده تا تمامی نکات تخصصی را در این زمینه از پیش ثبت نام کد اقتصادی و تاییدیه کداقتصادی ارائه دهد و بر اطلاعات شما بیفزاید. در صورت تمایل به همکاری با پایش ثبت تنها یک تماس فاصله دارید با ما ر ارتباط باشید.

کد اقتصادی

هر بازرگانی که اقدام به ثبت شرکت می کند حتما یگبار واژه کد اقتصادی به گوش خورده اما اشخاصی هم در این زمینه اطلاعاتی ندارند و باید برای اخذ این کد از تجربه دیگر افراد استفاده کنند. ما اینجا هستیم تا با توضیحات تکمیلی خود در این مسیر راهنمای شما باشیم.

بهتر است ابتدا ماهیت این کد را بیان کنیم، کد اقتصادی شامل 12 رقم است که با تشکیل پرونده مالیاتی در حوزه مالیاتی مربوط به ادرس شرکتتان باید تا 2ماه پس از ثبت شرکت برای ثبت نام کد اقتصادی و نیز پرداخت هزینه های تمبر بر اساس سرمایه شرکت اقدام کنید.

در این خصوص ابتدا بهتر است از مفاد پیش ثبت نام کد اقتصادی آگاه شوید. این را بدانید تا اخذ تاییدیه کد اقتصادی زمان لازم دارید مالیات کد اقتصادی را پرداخت کنید. در این متن جامع تمامی مواردی که باید انجام دهید را ذکر کرده ایم تا نیازتان از بابت مراجعه به اداره مالیات آسوده شود.

کاربرد کد اقتصادی

کاربرد کد اقتصادی در موارد مختلفی جا دارد، اما از جمله مواردی که می توان در قالب کاربرد کد اقتصادی در نظر داشت تهیه سند های تجاری را می توان نام برد، همچنین برای تشکیل پرونده های مالی و پلمپ دفاتر قانونی شرکتها وجود کد اقتصادی امری بی برو برگرد است.

کارت بازرگانی مجوزی است برای صادرات و واردات بین المللی محصولات که پیش نیاز دریافت آن داشتن کد اقتصادی است و بدون آن عملاً نمی توان کارت را اخذ کرد. در ادامه کاربردهای دیگر کد اقتصادی را ذکر می کنیم.

  • دریافت تاییدیه های ارزش افزوده
  • امکان حضور در مناقصات و مزایدات
  • توانایی عقد قراردادهای تجاری با اشخاص حقوقی و حقیقی
  • دریافت اظهارنامه مالیاتی مرتبط با شرکت و کسب و کار
  • اخذ اظهارنامه مربوط به ارزش افزوده

کد اقتصادی

چه کسانی باید کد اقتصادی بگیرند؟

تمامی شرکت ها و موسسات باید کداقتصادی را دریافت کنند، با تکیه بر قانون مالیات همه مودیان مالیاتی به اجبار باید این کد را دریافت کنند. این که شخص حقیقی باشد و چه حقوقی در این راستا تفاوتی ندارد و باید این شناسه 12 رقمی را دریافت کنند. این موضوع در حالی است که اخذ کد اقتصادی نیز برای افرادی که اقدام به ثبت موسسه می کنند نیز امری مهم تلقی می شود.

هر شرکتی که موضوع فعالیتی شامل تولید، پخش و یا حتی ارائه خدمات را سرلوحه خود قرار می دهند در راستای ارائه خدمات خود باید این کد را در اختیار داشته باشند. همچنین اشخاص حقیقی باید مجوز کسب و کار خود را در صنفی که در آن فعالیت می کنند اخذ کنند تا ناظری بر فعالیت آن ها باشد.

مدارک اخذ کد اقتصادی

  • اخذ دفترچه های مربوط به اخذ کد اقتصادی از واحد مالیاتی
  • تکمیل فرم های مربوطه اداره دارایی
  • رونوشت از مدارک شناسایی شامل شناسنامه و کارت ملی اعضای هیئت مدیره
  • ارائه رونوشت از آگهی تاسیس شرکت و ثبت تغییرات
  • رونوشت از اساسنامه شرکت
  • رونوشت از اظهارنامه شرکت
  • در صورت تولیدی بودن شرکت ارائه پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس
  • رونوشت از سند مالکیت محل اصلی و قانونی شرکت و در صورت اجاره بودن ارائه اجاره نامه الزامی است
  • هزینه های مرتبط با مالیات های پرداختی در اداره دارایی

پیش ثبت نام کد اقتصادی

در سامانه امورمالیاتی کشور بخشی ایجاد شده که می توان با درج شماره شناسه ملی شرکت و یا شماره ملی اشخاص اقدام به پیش ثبت نام کداقتصادی کرد. این گزینه را می توانید در سامانه اداره به نشانی tax.gov.ir مشاهده کنید و برای ثبت نام در بخش خدمات اصلی مالیاتی اولین گزینه را انتخاب کرده و بر اساس شماره همراهی که وارد می کنید کد تایید ارسال می شود سپس با وارد کردن اطلاعات و مشخصات شخصی در بخش بعد اقدام به وارد کردن مشخصات شرکا و اعضا می کنید که این موضوع را باید با دقت تمام برای اخذ کد انجام دهید.

در صورت تایید موارد وارد شده از سوی مودی اقدام به انجام گام های بعدی می کنید. لازم به ذکر است شما می توانید تمامی نکات تخصصی برای پیش ثبت نام و اخذ کد اقتصادی را از طریق مشاوره کارشناسان ما دریافت کنید.

سامانه کد اقتصادی

سازمان امور مالیاتی راهی برای دریافت کد اقتصادی است که در اطلاعیه ای اعلام کرده برای توسعه خدمات رسانی به صورت الکترونیکی برای تشویق اشخاص یه خوداظهاری از طریق سامانه الکترونیکی اخذ کد اقتصادی را محقق ساخته و مسیر را برای انجام امور مالیاتی تسهیل بخشیده. این سامانه برای تمامی مودیان حقوقی این سامانه را اجبار اعلام کرده زیرا این شماره در واقع جایگزینی برای شماره قبلی سازمان امور مالیاتی است. این کد شامل 12 رقم است که در تشکیل پرونده مالیاتی مودیان نقش به سزایی دارد زیرا راهکاری برای تشکیل پرونده دارایی را باید برای اخذ آن ارائه کنید. مالیات کد اقتصادی را می توانید با مشاوره کارشناسان حقوقی پایش ثبت برآورد کنید.

طریقه گرفتن کد اقتصادی

طریقه گرفتن کد اقتصادی

نحوه دریافت کداقتصادی باید با دقت تمام انجام شود. این مراحل شامل ثبت نام اولیه در سامانه امور مالیاتی، ساخت نام کاربری و کلمه عبور، ثبت مشخصات درخواستی است که در ادامه آن ها را تشریح می کنیم تا نیازی به دخالت دیگر افراد نداشته باشید.

ابتدا نیاز است به سایت اداره امور مالیاتی کشور وارد شوید مرحله پیش ثبت نام و ثبت نام را در قسمت خدمات اصلی امور مالیاتی در بخش ثبت نام الکترونیک انجام دهید.

نوع شخصیت مودی در این بخش بسیار مهم خواهد بود. در صورت داشتن شناسه ملی و یا کد فراگیر( کد مخصوص اتباع خارجی) باید آن را در ابتدای امر در اختیار داشته باشید و وارد سایت کنید.

در بالا مدارک لازم برای اخذ کارت بازرگانی را به شما بازگو کردیم که در زمان اخذ کد باید آنها را در سامانه امور مالیاتی ارائه کنید.

با اخذ نام کاربری و کلمه عبور و تکمیل اطلاعات درخواستی شرکت و سهامداران به همراه آدرس شرکت در فیلدهای مشخص اقدام کنید.

در صورت نقص در اطلاعات وارد شده اخطار را در صفحه دریافت می کنید تا برای اصلاح آن اقدام شود.

پس از تایید اطلاعات وارد شده به صورت شخصاً باید به اداره مالیات مراجعه کرده و تمامی اوراق ومدارک را به اداره تسلیم کنید. در زمان مراجعه الزام است که یکی از حق امضاداران شرکت حضور داشته باشد.

در این گام با تشکیل پرونده مالیاتی، کارشناسان به محل شرکت مراجعه می کنند که اکثراً این امر به صورت سرزده اتفاق می افتد تا از راستی آزمایی شرکت اطلاع کسب کنند.

پس از تایید تمامی موارد از سوی اداره مالیات به شماره همراهی که در سامانه وارد کرده اید پیامکی ارسال می شود که اطلاع رسانی در زمینه پرونده مالیاتی شما ارسال می گردد وتنها باید به پروفایل خود مراجعه کنید و باتایید کد اقتصادی با کد 12 رقمی آن را مشاهده کنید.

در صورتی که نیاز به مشاوره حقوقی دارید و یا وقت برای انجام امور مربوط به اخذ کداقتصادی را ندارید می توانید با شماره تماس موسسه ثبت پایش تماس گرفته و صفر تا صد امور مالیاتی خود را به کارشناسان و وکلای حقوقی بسپارید.

ثبت نام کد اقتصادی دارایی

تمامی فعالیت های اقتصادی در کشور بر اساس روش های مختلف قابلیت انجام دارند، از این رو برای حمایت ارگان ها از فعالیت های اقتصادی و نظارت بر تجارت اشخاص باید از فعالیت اشخاص مطلع شوند. همچنین برای دریافت مجوز فعالیت های تجاری و نیز پرونده های مالیاتی ثبت نام کد اقتصادی دارایی امری مهم به حساب می آید،

همانطور که داشتن کارت بازرگانی برای تجارت خارجی الزامی است، کد اقتصادی نیز جزو الزامات تجارت و من جمله اقدامات پس از ثبت شرکت است.

برای انجام امور در دارایی باید تمامی قوانین وزارت امور اقتصادی را به همراه راهنمای فهرست اطلاعات و نیز با استعلام کد اقتصادی بدست آورد.

پس از ثبت شرکت یا ثبت موسسه باید در قالب شخصیت حقوقی اقدامات مرتبط با اخذ کداقتصادی را انجام داد. برای انجام این امر مودی تا 2 ماه پس از ثبت زمان دارد تا شماره را اخذ کند.

جریمه عدم اخذ کد اقتصادی

بهتر است به این موضوع توجه کنید که اگر این کد را در اختیار نداشته باشید برای وصول تسهیلات دولتی با مشکل روبرو می شوید و برای ارائه اظهارنامه مالیاتی که هر ساله موظف به پرداخت آن هستید با مشکل روبرو می شوید.

در صورت عدم اخذ کد اقتصادی هیچ شرکت و موسسه ای نمی تواند به صورت قانونی اقدام به عقد قرارداد با شما را در حوزه همکاری با شما قراردهد و عملاً نمی توانید سود آور باشید و اعتماد مشتریان را به خود جلب کنید.

هر مودی تنها با داشتن کداقتصادی می تواند کارت بازرگانی را دریافت کند، باید به این موضوع توجه کنید هر  شخص حقوقی برای افتتاح حساب در بانک ها باید کد 12رقمی را ارائه کنند با داشتن این کد اداره امور مالیاتی به صورت دقیق می تواند نظارت را بر اظهارنامه مالیاتی انجام دهد. در مواقعی داشتن کد می تواند در معافیت های مالی نیز دخیل باشد.

هزینه اخذ کد اقتصادی

همانطور که میدانید پروسه های ادارات دولتی دارای پیچیدگی های خاص به خود است که در صورت نداشتن تخصص شما را گیج می کند. علاوه بر زمان بر بودن آن ها همراه با هزینه های جانبی نیز می باشد که باید ان ها را برای رسیدن به مقصورتان تحمل کنید.

حال بنابه اعلام سازمان امور مالیاتی بهتر است این موضوع را بدانید نیازی نیست هزینه ای در این خصوص مضاف بر دیگر پرونده های اقتصادی بپردازید و تا 60روز پس از ثبت شرکتتان شروع به دریافت این شماره 12رقمی کنید.

اگر به نظرتان انجام امور حقوقی و ثبتی امری طاقت فرسا و زمانبر است آن را به کارشناسان و وکلای حقوقی بسپارید و نگرانی را از دل خود به دور کنید.

توصیه پایش ثبت به شما در یک جمله خلاصه می شود که آن را به شما بازگو می کنیم تا خیالتان را از بابت تمامی موارد آسوده می کنیم.

کارهای سخت و ناخوشایند را به بعد موکول نکنید چه بهتر که همین حالا آنها را انجام دهید!

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

31  +    =  36