راهنمای ثبت شرکت خدماتی | ثبت شرکت خدماتی

راهنمای ثبت شرکت خدماتی

با ماشینی شدن زندگی امروزی و شاغل بودن اکثریت افراد دیگر زمانی برای نظافت و خرید برای افراد باقی نمی ماند، اینجا است که بحث ثبت شرکت خدماتی به میان می آید زیرا متقاضیان زیادی را می تواند برای خدمت رسانی به خود جذب کند. اگر شما هم به فکر ثبت شرکتتان با موضوع فعالیت خدماتی که خود دارای انواع مختلفی است هستید و نمی دانید از کجا شروع به کار کنید ما در ادامه متن زیر راهنمای تخصصی شما از مدارک گرفته تا نحوه ثبت شرکت خواهیم بود.

شرکت خدماتی چیست؟

شرکت های خدماتی به منظور ارائه خدمات به جوامع تشکیل می شوند و در حوزه های مختلفی فعالیت دارند که تمامی آن ها باعث افزایش خدمت رسانی به جوامع خواهد شد.

باید این را درنظر داشته باشید که شرکتهای خدماتی برای ثبت در اغلب اوقات به مجوز نیاز دارند و تنها بخش کمی از آنها مجوزی نیستند. در ادامه ما به تشریح ثبت شرکت خدماتی و انواع آن می پردازیم که خود راهنمایی مناسب برای شما متقاضی گرامی است تا بتوانید در مسیر اهدافتان با موفقیت حرکت کنید.

شرکت خدماتی چیست؟

انواع شرکتهای خدماتی

پیشنهاد ما به شما، ثبت شرکت قبل از شروع به فعالیت است. در این حالت فعالیت خود را به صورت قانونی پیگیری می کنید و می توانید اعتماد مشتریان را به فعالیت خود جلب کرده و تجارتتان را بدین صورت گسترش دهید.

ثبت شرکتهای خدماتی دارای انواع مختلفی نیز است که ما در ادامه چند نمونه از آن ها را ارائه می کنیم.

شرکت هایی به مانند خدمات نظافتی برای انجام امور منازل و نظافتی در ادارات و شرکتها تاسیس می شوند، این را باید در نظر بگیرید تمامی شرکت های خدماتی نظافتی باید دارای مدارک شرکا و محلی برای خدمات رسانی باشند زیرا با تکیه بر آن ها می توان شرکت را به ثبت رساند.

این نوع شرکتها با جذب نیروی کار ماهر و پرسنل آماده به کار در زمینه هایی مانند نظافتی ، خرید، پرستاری و دیگر مواردی که گاهاً نیاز به مجوز نیز دارند فعالیت می کنند.

شرکت های خدماتی همچنین می توانند در حوزه هایی مانند خدمات اتومبیلی نیز خدمات به افراد ارائه دهند که از مهم ترین آن ها می توان به ترانزیت و حمل و نقل جاده ای نام برد.

مواردی که در ادامه به آن ها می پردازیم جزو انواع شرکتهای خدماتی به حساب می آیند.

  • پرداختن به امور آشپزخانه ها و رستوران
  • ارائه خدمات چاپ و تکثیر
  • خدمت رسانی در حوزه بهره برداری از تاسیسات
  • خدماتی مانند نگهداری فضای سبز
  • دیگر خدمات عمومی مانند امور آبدارخانه
  • خدمت در زمینه هایی مانند : تعمیر و نگهداری ساختمان و ماشین آلات صنعتی و غیر صنعتی

ثبت شرکت خدماتی

ثبت شرکت های خدماتی از آن دسته شرکتهایی هستند که نیاز به مدرک تحصیلی ندارد و برای خدمت رسانی به جامعه با ارائه مواردی مانند نظافت، خرید و ارائه مواد غذایی در انواعی که در بالا به آن ها اشاره کردیم به ثبت می رسند.

ابتدا قبل از تعیین موضوع فعالیتتان در شرکت باید نوع شرکت تجاری خود را برای ثبت در اداره ثبت شرکت ها انتخاب کرده و بر مبنای آن موضوعتان را در قالب خدماتی تعیین کنید.

بر اساس تحقیقات و آمارهایی که از سوی اداره ثبت شرکتها گرفته شده اکثریت به اتفاق شرکتهای خدماتی از نوع سهامی خاص یا مسئولیت محدود هستند که البته داشتن شروط مناسب این نوع شرکت ها نیز معیاری برای انتخاب متقاضیان به جهت ثبت این نوع شرکتها از میان 7 نوع شرکت قابل ثبت قانونی در کشور است.

دانستن شرایط ثبت شرکتهای خدماتی راهگشای شما برای اقدامات قبل از ثبت خواهد بود. پس مطالعه آن ها در ادامه راهکاری مناسب برای شما خواهد بود.

شرایط ثبت شرکت خدماتی

شرایط ثبت شرکت خدماتی

نیاز است که قبل از ثبت شرکن خدماتی از شروط و قوانین ثبت آن ها اطلاع داشته باشید. همانطور که اشاره شد شرکت های خدماتی اغلب در انواع سهامی خاص و مسئولیت محدود به ثبت می رسند و به دلیل تسهیل در امر ثبتی آن ها در اداره ثبت شرکتها کارشناسان ثبتی و حقوقی راهنمای متقاضیان عزیز خواهند بود تا آن ها را به اهدافشان برسانند. در زیر ما به شروط خاصی که شرکتها در انواع سهامی خاص و مسئولیت محدود باید رعایت کنند می پردازیم تا بار سوالات شما را کاهش دهیم.

شرایط ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدود

  • داشتن حداقل 2 شریک برای ثبت شرکت الزامی است
  • تهیه سرمایه 100هزارتومانی برای ثبت اولیه شرکت
  • عدم سوپیشینه شرکا برای شراکت در شرکت
  • داشتن سن قانونی شرکا
  • تعیین محل در مراکز تجاری برای اقامت شرکت

شرایط ثبت شرکت خدماتی سهامی خاص

  • تعدد سهامداران در این نوع شرکتها نباید کمتر از 5شخص باشد
  • 3عضو از شکا به عنوان هیئت مدیره و 2 نفر بازرس تعیین می شود
  • حداقل 100 هزار تومان سرمایه تاسیس نیاز است
  • حداقل میزان 35 درصد از سرمایه تاسیس باید در حساب نزد بانک تامین شود
  • سهامداران شرکت نباید دارای سو پیشینه باشند
  • یک مزیت شرکت های سهامی خاص را می توان تعدد در موضوع فعالیت آن ها دانست.

تاسیس شرکت خدماتی و نظافتی

تاسیس شرکت خدماتی و نظافتی

نحوه ثبت شرکت خدماتی بسته به نوع انتخابی برای ثبت در اداره ثبت شرکت ها متفاوت است، برای مثال اگر شرکت با مسئولیت محدود را برای شرکت خدماتی انتخاب کرده اید ابتدا باید 2 شریک شوید و بر اساس خطی مشی های آینده و اهدافتان اقدام به تشکیل اسانامه و شرکتنامه کنید و با بارگزاری آن در اداره ثبت، شرکت را به مرحله بازرسی قراردهید.

این در صورتی است که شرکت های سهامی باید با تشکیل جلسات مجامع موسس تمامی 5 یا بیشتر سهامداران را دعوت کرده و اساسنامه را با درایت و تخصص کافی ثبت کرده و در حسابی نزد بانک تا 35 درصد سهام اولیه را پرداخت کرده تا پروسه ثبتی و حقوقی انجام شود.

ابتدایی ترین امر برای ثبت شرکت ها را به طور یقین انتخاب نام برای شرکت باید دانست زیرا شما با انتخاب نام مناسب تا سال ها فعالیت خود را ادامه می دهید و زیر سایه نام گزینش شده خود معروفیت کسب می کنید.

تیم تخصصی انتخاب نام شرکت پایش در تمامی موضوعات راهنمای شما برای ثبت شرکت خدماتی خواهد بود برای انجام این امر تنها لازم است با ما تماس بگیرید.

اسم برای ثبت شرکت خدماتی

انتخاب اسم برای شرکت خدماتی همیشه یکی از معضلات متقاضیان ثبت شرکت بوده زیرا به دلیل بالا بودن حجم درخواست های ثبتی در اداره ثبت شرکتها همچنان پیدا کردن نامی که از قبل ثبت نشده کار را سخت می کند.

از این رو اگر شما نیاز به مشاوره در خصوص انتخاب نام مناسب شرکت خدماتی خود دارید این موضوع را صدر اطلاعات خود قراردهید که نامی برگزینید که معرف حرفه شماست.

با کارشناسان ثبتی مشورت کنید و بهترین نام را برای حرفه خود برگزینید که در دراز مدت از آن خسته نشوید. این را از ما به عنوان نصیحت قبول کنید قبل از ارائه نام به اداره ثبت شرکت ها از خاص و از قبل ثبت نشدن نام ها اطلاع کسب کنید.

برای کسب اطلاعات تکمیلی و مشاهده لیست نام های قابل ثبت برای شرکتتان پیشنهاد می شود به مقاله انتخاب اسم مراجعه کنید.

هزینه ثبت شرکت خدماتی

هر اقدامی که در ادارات ثبتی انجام می شود دارای هزینه ای برای متقاضیان خواهد بود. شما اگر در مسیر ثبتی گام برمی دارید باید به این نکته توجه کنید که مشتمل هزینه های اداری خواهید شد و باید حتما بر اساس نوع شرکتی که انتخاب می کنید هزینه های اضافی و جانبی را نیز مدنظر قرار دهید.

ما اینجاییم تا دغدغه های فکری شما را در زمینه ثبت شرکت خدماتی کاهش دهیم و با ارائه مشاوره تخصصی بر اساس تجارب خود لیستی از هزینه ها را به منظور پیشبرد اهدافتان ارائه کنیم.

این را بدانید هر چه در هزینه ها کسری بدهید بدین معنی نیست که کارتان را به درستی به پایان رساندید بلکه امکان دارد مسیر ثبتی را اشتباه پیموده اید.

از این رو اگر می خواهید به درستی راه ثبت شرکتتان را به اتمام رسانید و با داشتن شرکتی معتبر اعتبار کسب کنید این را بدانید کارشناسان ثبتی پایش بهترین گزینه و راه های ثبتی را به شما ارائه خواهد داد تا دغدغه ای از این بابت نداشته باشید.

زمان لازم برای ثبت شرکت خدماتی

ثبت شرکت ها براساس شخصی که آن را انجام می دهد سنجیده می شود. اگر شما هیچ تجربه ای در زمینه ثبت شرکت ندارید بهتر است از انجام تک نفره و بدون اطلاع ثبت شرکت در اداره ثبت دست بکشید. زیرا این نوع اقدامات نیاز به تجربه دارد وگرنه با یک خطا کل کارتان به خطر می افتد.

در صورت واسپاری امور ثبتی خود به کارشناسان و وکلای ثبتی پایش ما این قول را به شما می دهیم که در مدت زمان 3 تا 5 روزه شرکتتان را ثبت می کنید و شناسه ملی را دریافت می کنید. تنها کافی است امتحان کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2  +    =  6