راهنمای جامع ثبت شرکت بیمه

راهنمای جامع ثبت شرکت بیمه

در تمامی دنیا شرکت های بیمه ای جزو پر سود ترین مشاغل به حساب می آید، کسانی که سرمایه لازم برای ثبت شرکت بیمه ای را دارند سالانه اقدام به محقق ساختن آن می کنند. در حالت کلی این نوع شرکتها جزو شرکتهایی با موضوع خدمات به حساب می آیند و در متن پیش رو از شروط و مدارک تا نحوه ثبت شرکت را ارائه می دهیم تا تنها در چند دقیقه حجم زیادی از اطلاعات را دریافت کنید.

ثبت شرکت بیمه

اکثریت به اتفاق سوالاتی که ذهن افراد را به خود مشغول می کند می توان به شرایط نمایندگی بیمه اشاره کرد و سوال مهمی مانند هزینه ثبت شرکت بیمه و شروط تبدیل نمایندگی بیمه به شرکت بیمه خواهد بود که برای پاسخ به آن ها باید ابتدا بدانید ثبت شرکت بیمه چطور و در چه ارگانی انجام می شود. نگران هیچ موضوعی نباشید ما توضیحات تکمیلی را ارائه می کنیم.

یکی از نحوه های ثبت شرکت بیمه در ایران برای عملکرد سازمان ها و شرکتهای بزرگ و فعالیت در سازمان های فعال با همکاری مدیران در شرکتها انجام می شود.

شاید در زمان متقاعد کردن کارکنان در یک شرکت برای بیمه کردن آن ها به بحث بیمه برخورده باشید، البته بیمه کردن کارمندان، کارگران و سرکارگران از همان ابتدای ورود به شرکت امری اجباری است که باید مدیران آن را محقق سازند. زیرا با نداشتن بیمه در زمان فعالیت در شرکت، هر اتفاق و سانحه ای که برای کارکنان بیفتد این کارمند است که با مشکل روبرو می شوند پس پرداختن به بحث بیمه و از سویی ثبت شرکت بیمه بارز می شود و باید به آن توجه ویژه ای شود.

پس از آنکه شرکتتان را گسترش دادید حال زمان آن می رسد که با یک شرکت بیمه قراداد ببندید و با طبقه بندی در بخش های مختلف بیمه را رد کنید. اگر شرکت بیمه به ثبت نرسیده باشد به طور یقین همکاری با شما نخواهد کرد و شما نیز آن را به عنوان مرجع قانونی انتخاب نمی کنید. پس اینجاست که بحث ثبت شرکت بیمه مطرح می شود زیرا حکمی قانونی است تا بتوانید عملکرد حقوقی و بیمه ای خود را رونق بخشید.

نمایندگان بیمه در واقع به عنوان نماینده فروش اوراق بهادار بورس سهامدار انتخاب می شوند. این نماینده دارای مجوزهای دولتی برای رسیدگی به امور بیمه است.

اگر شما هم می خواهید شرکت با موضوع خدمات بیمه را ثبت کنید تنها کافی است با کارشناسان حقوقی و ثبتی در این زمینه در ارتباط باشید و راه کارهای ثبتی را از آن ها بگیرید. مجتمع ثبتی پایش راهنمای شما در این زمینه خواهد بود و در متن زیر تمامی نکات ثبت شرکت بیمه را ارائه می دهد و راهنمای شما خواهد بود.

ثبت شرکت بیمه

برای ثبت شرکت بیمه از کجا شروع کنیم؟

اگر در زمینه بیمه فعالیت دارید و حال به فکر ثبت شرکت با همین موضوع هستید باید بدانید به دو صورت می توانید ثبت شرکت را به سرانجام رسانید. در اولین روش باید به شخصه تمامی مدارک و مجوزهای مربوطه را به جهت ثبت شرکت تدارک ببینید و آن را در سامانه اداره ثبت شرکتها با موضوع خدمات بیمه به ثبت رسانید.

این روش علاوه بر پیچیدگی هایی که دارد امکان خطا را افزایش می دهد و هرچه خطا افزایش یابد، در هزینه ها و زمان شما نیز اتلاف ایجاد می شود. حال ما روش دوم ثبتی را برای شما بازگو می کنیم تا بتوانید با فراق بال ثبت شرکت بیمه خود را آغاز کنید.

در روش دوم ثبت شرکت بیمه شما تنها یک تماس با مجتمع ثبتی پایش می گیرید و با ارسال مدارک خود و شرکا تمامی امور را به کارشناسان و وکلای ثبتی می سپارید و دیگر هیچ نگرانی از بابت به موقع و درست انجام شدن اموری به خود راه نخواهید داد. میبینید که این روش به صرفه و کارا است و می تواند در کم ترین زمان شما را به اهدافتان برساند.

شرایط ثبت شرکت بیمه

شرایط حاکم بر ثبت شرکت های بیمه ای بنا به نوع شرکتی که انتخاب میکنید متفاوت است. پس ابتدا باید شرکت تجاری خود را انتخاب کنید تا بتوانید شرکت بیمه ای را نیز در زیر سایه آن به ثبت رسانید.

بهتر است بدانید اغلب به اتفاق شرکت هایی که با موضوع بیمه به ثبت می رسند از نوع قالب های ثبتی سهامی خاص و مسئولیت محدود هستند زیرا این دو نوع شرکت ها پرتقاضا و در عین حال مناسب ترین نوع شرکتهای تجاری برای متقاضیان است.

یکی از نکات مهم در بحث بیمه و بیمه گرخود باید این اطمینان را به مشتریان بدهد که می تواند نماینده قانونی بر اساس مقررات وضع شده برای شخص بیمه شده باشد و به صورت خودسرانه هیچ اقدامی را بدر حیطه بیمه انجام ندهد.

در ادامه شروط ثبت شرکت بیمه را توضیح می دهیم:

  • متقاضیان ثبت شرکت باید تابعیت ایران را داشته باشند
  • آقایان گواهی پایان خدمت و یا معافی را دارا باشند.
  • سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در اختیار داشته باشید و هزینه را پرداخت کنید.
  • اعضای هیئت مدیره و شرکا نباید در هیچ شرکت دولتی فعال باشند
  • اعضای شرکت باید دارای سن قانونی باشند.

شروط تحصیلی ثبت شرکت بیمه

دارا بودن مدرک تحصیلی مرتبط با بیمه باید در زمره موارد زیر باشد:

  • اگر در رشته ای با گرایش های مرتبط با بیمه دارای مدرک کارشناسی باشید نیازی به ارائه سابقه کار نیست
  • اگر در رشته حسابداری و اموی مانند مالی ، حقوق و یا اقتصاد دارای مدرک کارشناسی هستید باید تا یک سال سابقه مرتبط با فعالیت های بیمه ای داشته باشید.
  • اگر دارای کارشناسی در رشته های نامرتبط با بیمه هستید باید حداقل تا 2سال سابقه فعالیت داشته باشیدو در زمینه بیمه تخصص کافی را دارا باشید.
  • اگر مدرک دیپلم یا فوق دیپلم دارید تا 3 سال باید سابقه فعالیت در حوزه بیمه ای را داشته باشید و اطلاعات تخصصی در زمینه بیمه دارا باشید.

شرایط تبدیل نمایندگی بیمه به شرکت

  • تکمیل برگه درخواست نمایندگی بیمه و پرکردن شرکت بیمه
  • رونوشت از شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • تسلیم چهار قطعه عکس 4در3
  • ارائه رونوشت از گواهی کارت پایان خدمت یا معافیت
  • رونوشت از مدرک تحصیلی باید متقاضی ثبت
  • تسلیم گواهی مرتبط با سابقه کار در زمینه بیمه

مدارک ثبت شرکت بیمه

مدارک ثبت شرکت بیمه

  • انتخاب 5نام و تسلیم آن ها برای نامگذاری شرکت
  • انتخاب نوع شرکت
  • تسلیم اظهارنامه با امضای شرکا
  • ارائه دو نسخه صورتجلسه از تصمیمات مجمع عمومی موسس
  • تسلیم اساسنامه مورد تایید شرکت
  • ارائه مدارک تمامی اعضای شرکت
  • با در نظر گرفتن نوع شرکت تجاری انتخابی باید هزینه سرمایه اولیه تاسیس شرکت را ارائه کنید
  • ارائه اقامتگاه اصلی شرکت
  • ارائه مجوزهای مربوطه در صورت مجوزی بودن ثبت شرکت
  • درج شماره همراه به نام متقاضی

سرمایه ثبت شرکت بیمه

سرمایه اولیه برای ثبت شرکت بیمه را باید بر اساس نوع شرکت تجاری قانونی که انتخاب کرده اید تعیین کنید. در شرکت های با مسئولیت محدود و سهامی خاص حداقل سرمایه مورد نیاز 1میلیون ریال است که باید قبل از ثبت شرکت آن را تامین کرد.

در شرکتهای سهامی خاص 35 درصد از این مبلغ در حسابی نزد بامک پرداخت خواهد شد. در زمان پس از ثبت شرکت و حیات شرکت می توان اقداماتی در زمینه افزایش سرمایه انجام داد. در این زمینه بهتر است با کارشناسان ثبتی در تماس باشید. مجتمع ثبتی پایش در تمامی مسیر راهنمای حقوقی شماست.

در زیر سرمایه های انواع شرکتها و موسسات بیمه را مجزا ذکر کرده ایم البته باید قبل از ثبت با کارشناسان حقوقی مشورت کنید تا آخرین قوانین را به شما ارائه کنند.

  • برای ثبت و تاسیس شرکت بینه در حدود 15 میلیارد ریال سرمایه نیاز است که باید نیمی از این سرمایه تقداً پرداخت شود.
  • به جهت ثبت موسسه بیمه نیز نیاز به 200میلیون ریال دارید که نیمی از آن باید پرداخت شود.
  • تشکیل موسسه بیمه اتکایی نیز تا 85میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد که نصف آن باید در زمان ثبت پرداخت شود.
  • همچنین برای ثبت موسسه کارگزاری بیمه باید حداقل 300میلیون ریال سرمایه تامین کرد که نصف آن در ابتدای ثبت شرکت پرداخت می شود.

هزینه ثبت شرکت بیمه

برای برآورد هزینه های ثبت شرکت بیمه باید در این زمینه تخصص کافی را داشته باشید، برای دریافت تمامی ریز هزینه های ثبت شرکت بیمه می توانید با کارشناسان حقوقی پایش ثبت در تماس باشید. این را بدانید هرچه اطلاعاتتان را در زمینه ثبت و اقدامات پس از آن بالا ببرید به نفعتان خواهد بود زیرا دیگر بازیچه دست افراد سودجو نخواهید بود.

زمان ثبت شرکت بیمه

مدت زمان ثبت شرکتهای تجاری بر اساس نوعی که انتخاب می شود متغییر است . در حالت کلی یک شرکت با داشتن اطلاعات حقوقی و ثبتی توسط متخصصان ثبتی می توان زمان ثبت را کاهش داده و در مسیر پیشبرد اهدافتان سریعتر گام بردارید.

مجتمع ثبتی پایش با تکیه بر تجارب خود تنها در 3 روز کاری تمامی امور مرتبط با ثبت شرکت شما را به اتمام می رساند و می توانید این را به یاد بسپارید که تخصص حرف اول مجتمع پایش است و در طول  12 سال خدمت رسانی خود به متقاضیان گرامی هیچکدام نارضایتی از بابت انجام دیر و طولانی ثبتی نداشته و به طوری که در سال افراد بسیاری برای انجام امور ثبتی به این مجتمع مراجعه می کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  41  =  42