روش ثبت شرکت حمل و نقل

روش ثبت شرکت حمل و نقل

یکی از اقداماتی که باعث می شود در زمینه جابه جایی کالاها موفق فعالیت کرد، حمل و نقل بار و مسافر از طریق راه های زمینه، هوایی و دریایی است که باید آن را در قالب ثبت شرکت حمل و نقل داخلی یا بین المللی انجام داد. از این رو به دلیل بالا بودن سطح درخواست های افراد به جهت ثبت شرکت حمل و نقل متن زیر را گردآوری کرده ایم تا راهنمایی برای انجام امور قانونی تجاری شما عزیزان باشد.

ماهیت شرکت حمل و نقل

خوب است بدانید بدون حمل ونقل، تجارتی امکان انجام ندارد. راه اندازی راه های تجارت هایی که مرتبط با کشتیرانی، هواپیمایی و اتوبوسرانی هستند در روزهای صنعتی امروز نقش مهمی را ایفا می کنند. از این رو توجه به قوانین حمل و نقل بسیار حائز اهمیت به حساب می آید. به همین منظور انجام هر نوع اقدامی برای حمل و نقل کالاها و باربری منطقه ای مستلزم قرارداد با شرکتهای باربری و حمل و نقل بوده که با دارا بودن جواز فعالیت داخلی و بین المللی فعالیت می کنند.

لازم به ذکر است که داشتن شروط و صلاحیت در زمینه ثبت شرکت حمل و نقل مستلزم آن است که مهار کافی را در این زمینه دارا باشید و بتوانید به شخصه اقدام به پیمودن گام های ثبتی کنید. هر نوع انتقال کالاها و انجام امور انتقال هر کالا مرتبط با داشتن مجوز فعالیت در داخل و خارج کشور خواهد بود.

در حالت کلی به دلیل آنکه اکثریت فعالیت های تجارت کالاها در بخش های تجارت کالاها و بخش باربری انجام می شود باید دقت لازم را در زمینه های تجاری به عمل آورد، از این رو دارای اهمیت ویژه ای خواهد بود. در ادامه برای تشریح قوانین تجارت حمل و نقل کالاها از طرق مختلف ما راهنمای شما خواهیم بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت شرکت می توانید به مقاله لینک شده آن مراجعه کنید و صفرتاصد موارد مربوط به ثبت شرکت تجاری را از بر شوید.

ثبت شرکت حمل و نقل

ثبت شرکت حمل و نقل

ثبت شرکت باربری یا همان حمل و نقل باید بر اساس قوانینی که در اداره ثبت شرکتها درج شده انجام شود و یک خطا در راه ثبت شرکتها باعث از بین رفتن تمامی گام های ثبتی شما خواهد بود، پس بهتر است بدانید یاری جستن از افراد با تجربه در این زمینه چاره کار شماست و هر چه سریعتر در مسیر ثبت شرکت ها گام بردارید زودتر به هدفتان می رسید.

اهداف ثبت شرکت حمل و نقل و باربری با باید در ابتدای فعالیت مشخص شود. حمل ونقل توسط شرکت ها می تواند درون شهری و برون شهری باشد که بر اساس محدوده باربری با یکدیگر در نوع فعالیت متفاوت هستند. از این رو در زمان ثبت شرکت باید توجه ویژه ای در زمینه نوع فعالیت داشت تا به اشتباه نیوفتید.

در صورتی که خدمات به صورت درون شهری انجام شود ثبتی آسان به نسبت ثبت برون شهری خواهد داشت و این بدلیل افزایش اشتغال زایی اداره حمل و نقل خواهد بود. هر شرکتی که اقدام به خدمت رسانی در حوزه خدمات بین شهری را بر عهده می گیرد، وظیفه دارد فعالیت خود را بر اساس مصوبه های اداره تعیین کند. اکثریت به اتفاق شرکت های حمل و نقل عمومی در قالب ثبت شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص قابلیت ثبت دارند.

مدارک ثبت شرکت حمل و نقل

برای ثبت شرکت با تخصص حمل و نقل بین شهری و برون شهری باید مدارک مرتبط ارائه شود تا بر اساس آن بتوان فعالیت حمل و نقل را به سرانجام رساندو در این زمینه باید ضوابطی را مد نظر قرارداده و بر اساس آن اقدام به فعالیت در این حوزه کنید. این ضوابط را در ادامه به شما ارائه خواهیم داد.

  • از مدارک مهم در ثبت شرکت حمل و نقل می توان به ارائه تصویر از مدارک ثبت شرکت اشاره کرد که بسته به نوع شرکتی که انتخاب می کنید این مدارک متفاوت است.
  • برای ثبت شرکت حمل و نقل باید وسایل نقلیه ای در اختیار داشت که در بر دارنده شروط مندرج در زمان تاسیس و بهره برداری از آن ها باشندو به نوعی با رعایت استانداردها بتوانند امر نقل و انتقال افراد و کالاها را به نحو احسنت انجام دهند.
  • ارائه معرفی نامه های ابلاغی به فراد از سوی سازمان های مرتبط از مدارک دیگر ثبت شرکت به حساب می آید.
  • ارائه سند مالکیت یا اجاره نامه ثبت شده در دفاتر اسناد رسمی با ذکر نام شرکت از موارد مهم به حساب می آید
  • تسلیم گواهی های مرتبط برای عدم داشتن بدهی های مالی و بیمه ای و بانکی مدیران شرکت
  • ارائه فیش های واریزی به جهت صدور پروانه های مربوطه از دیگر مدارک الزامی به حساب می آید.
  • تسلیم مدارک مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره که تایعیت ایران را دارا باشند جزو موارد دیگر قابل تسلیم برای ثبت شرکت
  • ارائه اسناد مالکیت وسابل و ناوگان های حمل و نقل
  • ارائه معرفی نامه مدیر فنی شرکت
  • ارائه پروانه های صادره از سوی نیروی انتظامی برای وسایل نقلیه

شرایط تاسیس شرکت حمل و نقل و باربری

شرایط تاسیس شرکت حمل و نقل و باربری

شرکت های تجاری با موضوع فعالیت باربری و حمل ونقل باید بر اساس شروطی که در اداره ثبت شرکت ها مندرج شده به ثبت رسند. از این رو بهتر است یه این نکته توجه کنید که شرکت حمل و نقل تنها موضوع فعالیت به حساب می اید و شما باید قبل از هر اقدامی ابتدا شرکت را از بین 7 نوع قالب قابل ثبت شرکت های تجاری انتخاب کنید.

به طور معمول شرکتهای باربری در دو قالب به ثبت می رسند که شامل مسئولیت محدود و سهامی خاص می شوند. برای ارائه اطلاعات بیشتر در زمینه شروط ثبت شرکت حمل و نقل در دونوع سهامی خاص و مسئولیت محدود ما در ادامه به تشریح شروط این دو نوع شرکت می پردازیم که بهتر است با ما همراه باشید.

شرایط ثبت شرکت حمل و نقل مسئولیت محدود

شرکت های تجاری از نوع مسئولیت محدود باید با بیش از 2 شریک به ثبت برسند زیرا این یک قانون تصویب شده از سوی اداره ثبت شرکتها است. در این نوع شرکتها باید میزان سرمایه تاسیس شرکت توسط شرکا قبل از اقدام به ثبت تامین شود. اعضای شرکت باید به سن قانونی رسیده باشند. ارائه کارت پایان خدمت و یا معافیت برای اقایان الزامی است. محل اصلی شرکت باید در مجتمع تجاری و اداری تعیین شود.

شرایط ثبت شرکت حمل و نقل سهامی خاص

شرکتهای سهامی خاص دومین نوع شرکت پرتقاضای تجاری به حساب می آیند که با دانستن شروط ثبت این نوع شرکتها می توان در مدت زمان اندکی بر اساس قوانین مندرج در اداره ثبت شرکت ها گام برداشت. در زیر چند نمونه از شروط مهم ثبت شرکت حمل و نقل از نوع سهامی خاص را به شما ارائه می کنیم تا راهنمای شما در این راه باشیم.

ابتدایی ترین شروط ثبتی تعدد سهامداران است که باید 3 سهامدار به همراه 2 بازرس بوده و مشخصات آن ها در سامانه اداره ثبت درج گردد.

سرمایه در شرکت های سهامی خاص باید به اندازه 35 درصد کل سرمایه تاسیس شرکت در حساب بانکی پرداخت شود.

در زمان انتخاب نام برای شرکت تجاری سهامی خاص باید به این نکته توجه شود که پس از نام سه سیلابی که بر می گزینید حتماً عبارت سهامی خاص را درج کنید.

لازم به ذکر است توجه شود این شرکتها می توانند با حداقل سرمایه 100 هزار تومانی به ثبت رسند.

لیست شرکتهای حمل و نقل داخلی و بین المللی

اتحاد ایران
اترک بار خراسان
اختر بار تبریز
اخوان ترابر توس
ارابه خدمات بار فرابری
ارج ترابر نوین
ارجمند ترابر
ارزش بار
ارژنگ جم
ارس ترابر
ارشا ترابر آریا
ارشاد ترابر پارس
ارک تهران
ارم ترابر
اروند بار
اریکا ریل شرق
اژدر آرا
اسب سفید تهران
اسپادانا ترابر پارس
اسپاد ترابر ویرا
اسپند
اسپی دز
اسپید بار فرابر
استاد ترابر
اسرع ترابر
اسفند ترابر
اسکان برودت پارس
اسید رسان
اصلان تیر آذربایجان
اطلس بار اسپادانا
اطلس ترابر
اطلس ترابر بار
اطلس راه اروپا
اطلس ستایش مهر
اطلس سیر کسری
اعتماد کرمانشاه
افتخار ترابر
افرا بار
افشان ترابر بار ثاوا
افشین تهران
افشین رستاک
افق ترابر آسیا
افکن ترابر
افلاک لجستیک (افلاک ترابر شاران)
اکسون ترابر ابریشم
الماس بران شرق
الماس ترابر پارس
الماس دریایی شرق آسیا
الماس راه پیام
الهادی
الهیه ترابر
الوند ترابر آسیا
الیت آریا جم
امتداد زنجیره پایدار
امرتات فرابر
امن آورتاک
امیر ترابر آسیا
امید اندیش
امیدرانان خورشید طلایی
امیر لجستیک(سامین آسیا ترابر)
امیران ترانس تبریز
امیر فرابر بناب
امین تارا
امین ترابر
امین ترابر طوس
امین ترابر پیران
انتخاب ترابر امین
اندیش راه پشتیبان
انوشه سپهر
اهورا ترابر سعادت
اوج شفق
اوستا ترابر الیپی
اونیک ترابر پارسه
اونیک راه آریا
ایران ابریشم
ایران باب
ایران بار
ایران پر
ایران پیشرفت
ایران تضمین
ایران جاده
ایران حامی
ایران دامون
ایران دنا
ایران سپید
ایران شبدران
ایران فانیذ
ایران کامیون
ایران کانتینر
ایران مارین سرویس
ایران هجرت
ایران و بلغارستان
ایساتیس رانان
ایپک یول امید جلفا
ایده آل راه
ایران اروپا

هزینه و زمان ثبت شرکت حمل و نقل داخلی و بین المللی

هر اقدامی که برای ثبت شرکت انجام می شود دارای هزینه مشخص است و برآورد آن ها تنها توسط متخصصین و کاربلدان این رشته انجام می شود.

از این رو اگر می خواهید ریز هزینه ها را بدانید با مجتمع حقوقی پایش تماس گرفته تا آن ها با در نظر داشتن نوع شرکت تجاری که انتخاب کرده اید بهترین و به صرفه ترین تعرفه ها را به شما ارائه کنند.

اگر می خواهید بدانید زمان ثبت شرکت حمل و نقل در اداره ثبت محل درخواستتان چقدر می شود باید این مژده را به شما بدهیم که مشاوران و کارشناسان پایش ثبت تنها در 3 روز امر ثبت شرکت حمل و نقل شما را به اتمام رسانده و خیالتان را از بابت زمان کم ثبتی به نسبت دیگر مجتمع های حقوقی آسوده خواهد کرد. پس با ما تماس بگیرید و آینده حرفه تجاری خود را تضمین کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14  +    =  21