مراحل ثبت برند به همراه نکات کلیدی ثبت علامت تجاری

مراحل ثبت برند

برای اینکه بتوانید یک نشان یا علامت تجاری به نام خود در اختیار داشته باشید و بر اساس آن مالکیت آن را به نام خود درآورید باید مراحل ثبت برند یا علامت تجاری را بدانید ما در متن پیش روی شما تمامی آنچه که نیازتان است تا برندتان را با آن به ثبت رسانید در اختیارتان قرار می دهیم تا راهی برای تحقق اهدافتان باشیم.

مراحل ثبت برند (گام به گام تا ثبت برند)

روش ثبت برند دارای گام های مختلفی است که هرکدام باید با دقت و تجربه کافی انجام شود مواردی مانند انتخاب نام برند مناسب، طراحی برند توسط گرافیست، تایید طرح برند و از همه مهم تر استعلام برند تجاری در سامانه اداره مالکیت بخشی از اصول مربوط به اقدام ثبت است. پس از آنکه اسم مناسب را برگزیدید و استعلام برند را نیز به نتیجه مطلوب رساندید می توانید از قابل ثبت بودن برند انتخابی خود اطمینان حاصل کنید؛ زیرا ملاکی می شود بر ثبت بی‌دغدغه برند شما.

پس از سپری کردن مراحل فوق می توانید وارد سامانه اینترنتی اداره مالکیت معنوی شده و بر اساس اظهارنامه ثبت برندتان و مدارکی که در بالا به آن ها اشاره کردیم و ملزم به داشتن آن ها هستید هر کدام از مراحل را بپیمایید.

در صورت پر کردن فرم ثبت برند، در انتها کد پیگیری برای شما ارسال می شود که باید آن را به خاطر بسپارید تا با وارد شدن به پنل کاربری خود از وضعیت پرونده خود باخبر شوید و در صورت مراجعه با سه نوع پیام برخورد می کنید که هر کدام دارای مفهوم خاص خود است این پیام ها شامل: رد پرونده، اخطار نقص پرونده، آگهی نوبت اول که در صورت تأیید آگهی نوبت اول برند مشکلی برای شما لحاظ نشده است.

پس از آنکه تأیید انتشار آگهی ارسال شد در صورت پرداخت هزینه های درج در روزنامه رسمی اول حق ثبت را می پردازید. پس از عدم اعتراض به برندتان می توانید اقدامات درج در روزنامه دوم را عملی کنید.

مزایای ثبت برند

زمانی که یک برند به ثبت می رسد می تواند مشتریان و طرفدارانی را برای خود به همراه داشته باشد که تولیدکنندگان باید برای آنکه این مشتریان را از دست ندهند یک سری اقداماتی را برای افزایش کیفیت هر روزه آن که می تواند در میزان رضایت مشتریان تأثیر بگذارد انجام دهند.

در هر صنفی توجه به رضایت مشتریان می تواند از راهنمایی مانند تبلیغ، ایجاد نوعی جدید از پیاده سازی آن ها شکل گیرد. در کل داشتن رضایت شخصی از یک محصول می تواند باعث تبلیغ فرد به فرد محصول یا خدمات شما شود تا به واسطه این خوش حسابی شما به سود ویژه و کلان برسید.

  • یک برند در صورت ثبت شدن می تواند موجب تمایز کالاها و خدمات شود و در حیطه کاری دو محصول مشابه را تمییز دهد.
  • یک برند در واقع معیاری است برای شناسایی شرکت تجاری
  • با داشتن برند تجاری می توان بازاریابی و تبلیغات را به آسانی انجام داد.
  • یک برند تجاری در حکم معیاری برای معرفی کالاها و خدمات است و می تواند نقشی چشمگیر در این خصوص داشته باشد.
  • یک برند پس از به ثبت رسیدن و معروفیت می تواند به فروش برسد و منبع درآمد و سودی برای دارندگان آن باشد.

مراحل ثبت برند

سامانه ثبت برند

سایت ثبت برند یا سامانه ثبت علامت تجاری همان اداره مالکیت معنوی است که با داشتن اینترنت و مرورگر اینترنتی و تنها با مراجعه به سایت اداره مالکیت معنوی iripo.ssaa.ir می توانید اقدامات مربوط به ثبت برندتان را به سرانجام رسانید.

ثبت برند به تخصص نیاز دارد که شاید هر کسی آن را نداشته باشد؛ لذا برای بهتر انجام دادن امور ثبت برندتان بهتر است با مشاوری مجرب در ارتباط باشید و زیر و بم ثبت برندتان را از وی بپرسید تا خطایی در حین انجام عملیات ثبتی در سامانه و هدر رفت زمانتان اتفاق نیفتد.

در صورت واگذاری تمامی عملیات مرتبط با ثبت برند و یا برای رفع خطای ثبت برندتان در هر گام ثبتی وکلای پایه یک مجتمع ثبتی پایش در کم‌ترین زمان ممکن این امر را شروع و در بازه زمان اندک آن را به سرانجام خواهند رساند. تا ما را دارید خیالتان را از بابت انجام امور ثبت علامت تجاری خود آسوده سازید.

آیا ثبت برند اجباری است؟

هیچ جای قانون درباره اجباری بودن ثبت برند نظری درج نشده بنابراین ملزم به ثبت برند تجاری نیستید اما این را در نظر بگیرید که نداشتن برند تجاری می تواند ضرری را در کسب و کار شما ایجاد کنند که بعدها اعتبارتان از بین برود.

یک برند همانطور که در بالا مزایای داشتن آن را ذکر کردیم می تواند راهی باشد تا سود کلان را در زمان عرضه به بازار کسب کنید. برندهای معروف و دارای چارچوبی مشخص می تواند معرف تجارت باشد. البته قانون در زمینه تولید محصولاتی که با سلامت افراد و تغذیه سروکار دارند الزام ثبت برند را نهادینه کرده که باید آن را پیاده سازی کنید.

برای ثبت برندتان در کم ترین زمان می توانید بر روی مشاوره کارشناسان حقوقی پایش حساب باز کنید و آن را به صورت تخصصی به اتمام رسانید. شماره تماس 02633193 را به خاطر بسپارید تا بتوانید تمامی آنچه که نیاز به ثبت برند و اجرای آن دارید را با ما پیش ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  89  =  96