هزینه ثبت برند چقدر می شود؟

هزینه ثبت برند

تعیین هزینه ثبت برند راهنمایی دقیق برای برنامه ریزی در جهت ثبت برند و اطلاع از اینکه آیا از پس هزینه های ثبتی بر می آیید یا خیر خواهد بود که می تواند کمک شایانی در زمینه انجام به موقع و تخصصی ثبت برندتان ایفا کند. پس از آن غافل نشوید. ما در مقاله پیش رو در زمینه هزینه ثبت برند در تمامی طبقات مطالب مفیدی را ارائه کردیم که می تواند راهنمای شما برای تعیین هزینه های ثبتی باشد.

هزینه ثبت برند

در زمان ثبت برند تجاری باید به هزینه های آن توجه شود که این موضوع در خصوص برند های شخصیت حقوقی بر اساس نوع شرکت متفاوت است. برای مثال هزینه ثبت برند شرکت های سهامی خاص و مسئولیت محدود تفاوت وجود دارد که کارشناسان ثبتی به راحتی می توانند این تفاوت ها را به اجرا درآورند تا راه برای ثبت برند شما و نیز پرداخت هزینه های مربوطه سپری کنید. تعرفه های ثبت برند در موارد دیگری که ذکر می کنیم باعث ایجاد مغایرت با دیگر برندها می شود.

در زمان ثبت برند باید اظهارنامه ای تنظیم شود تا بر اساس آن ثبت برند انجام شود که خود این موضوع باعث ایجاد هزینه هایی برای متقاضی برند می شود.

هر برندی که برای ثبت ارائه می شود بر اساس نوع کاربرد و ماهیت در طبقه خاصی که قانون اداره مالکیت آن را تثبیت کرده قرار می گیرد که هزینه ثبت در هر طبقه به تبع متفاوت است. در صورتی که طبقات اضافی برند داشته باشید باید هرکدام را جداگانه ثبت کنید که خود هزینه ها را افزایش می دهد.

تعرفه ثبت برند در ایران

ثبت برند جزو مواردی است که برای انجام آن باید پس از تسلیم مدارک و اظهارنامه ثبت در اداره مالکیت صنعتی، هزینه هایی را پرداخت کنید تا بتوانید گواهی ثبت برند را به نام خود دریافت کنید. نگران نباشید و به خودتان سخت نگیرید. ثبت برند یک سرمایه غیرمادی است که باعث می شود سطح کیفی محصول شما به تمامی افرادی که مشتریان شما هستند بالا برود. البته غافل شدن از بحث ثبت برند موضوعی است که می تواند یک تجارت را به نابودی بکشد و هر روز که دیرتر برای انجام امور ثبتی اقدام کنید، آن را دو دستی تقدیم رقبا می کنید و اعتبارتان را کاهش می دهید. پس می ارزد که هر هزینه ای که ثبت یک برند شامل می شود را بپردازید.

در واقع هزینه و تعرفه ثبت برند و علامت تجاری یک میزان پایه دارد که ثابت است و یک هزینه متغییر که بر اساس طبقات برنتان باید آن را بپردازید. کارشناسان ثبتی حقوقی ثبت پایش در زمینه تعیین و برآورد تامی هزینههای ثبت برند از ابتدای کار تا اخرین مرحله و دریافت برندتان می توانند راهنمای دقیق شما باشند و این امکان را به شما بدهند تا با فراغ بال برندتان را در طبقه مختص به آن ثبت کنید و تا 10 سال مالک حقوقی آن باشید و از مزایای آن بهره ببرید.

انواع هزینه های ثبت برند

ثبت برند بسته به حقیقی یا حقوقی بودن فرد تقاضادهنده دارای تعرفه‌های متفاوت است و آن هم بسته به مدارکی است که باید ارائه کند تا برند به نام شخص به ثبت برسد. همچنین گزینش و درخواست تعداد طبقاتی که برای یک محصول در نظر گرفته می شود نیز ملاکی برای تعیین تعرفه ها خواهد بود. در ادامه انواع هزینه هایی که باید پرداخت شود را تکمیل می کنیم.

هزینه ایجاد حساب کاربری در سامانه ثبت علائم تجاری

این مورد به دلیل آنکه باید مدارک هویتی متقاضی درج شود فرد را مشمول پرداخت هزنیه هایی می کند که با پرداخت آن ها بتواند مدارک را گردآوری کرده و اطلاعات را در سامانه مربوط به ثبت برند درج کنند.

هزینه تهیه مدارک و مجوزهای کلی رای ثبت برند

هر نوع اقدامی که برای ثبت برند انجام می شود پیرو ارائه مدارک تحقق می یابد پس هر چقدر مدارکتان کامل باشد در واقع به اهدافتان نزدیکتر هستید و با ارائه آن ها در سامانه برای ثبت برندتان با مشکل روبرو نخواهید شد. لیست تمامی مدارک برای ثبت برند و علامت تجاری را می توانید در مقاله مرتبط با آن در سایت بخوانید و یا با کارشناسان ثبتی و حقوقی ثبت پایش تماس بگیرید و تمامی چم و خم برندسازی را از بر شوید.

هزینه وکیل ثبت برند

در صورتی که می خواهید صفرتا صد مورد ثبت برندتان را به شخصی دارای تجربه بسپارید می توانید به موسسات حقوقی که در این زمینه فعالیت دارند مراجعه کرده و بر اساس رزومه موفق وکلای ثبتی امور مربوط به ثبت علائم تجاری خود را با پرداخت هزینه حق الوکاله مصوب به آن ها بسپارید و دیگر تشویشی برای ثبت برند نداشته باشید. در گزینش افراد توجه ویژه ای کنید که مورد سواستفاده کلاهبرداران قرار نگیرید.

هزینه درخواست ثبت برند

این مورد کاملاً به تعداد طبقات و نیز متقاضی که برای ثبت علامت تجاری اقدام می کند وابسته است. از این رو هر نوع در خواستی که باری ثبت برند به ادراه مالکیت ارسال می شود باید دارای مشروعیت بوده و بتواند با ارائه مدارک در اداره ثبت تشکیل پرونده دهد.

حق الثبت یک طبقه برند

یک محصول که برای برندسازی ارائه می شود می تواند در یک یا چند طبقه قرار گیرد و بنابه ماهیتی که دارد به بازار عرضه شود. این بسته به نوع ثبت متقاضی دارد که به حتم تعداد بالای یک طبقه برند می تواند هزینه ای جداگانه برای متقاضی ثبت برند به همراه آورد. پس توجه کنید که این مورد می تواند بر افزایش هزینه های شما موثر باشند.

هزینه استعلام ثبت برند

می توانید در هر زمانی که مایل بودید به پورتابل شخصی که ثبت نام را برای ثبت برندتان در آن انجام دادید مراجعه و به صورت کاملاً اینترنتی از بند بند برندینگ خود مطلع شوید. این کار را نیز می توانید به وکیل ثبتی خود بسپارید تا وی در زمان های مقرر برای استعلام ثبت برندتان به پروفایل مراجعه کند.

هزینه روزنامه رسمی آگهی اول

اگر از ثبت برند اطلاعات اندکی هم داشته باشید متوجه می شوید که برندسازی در طی انتشار 2آگهی به غایت می رسد و این موضوع خود بیانگر آن است که هزینه ای را مشمول حال شما می کند که ملزم به پرداخت آن هستید. در صورتی که شخصی به برندتان معترض باشد در زمان تقریبی 30 روزه ای که مهلت در درج روزنامه وجود دارد باید مبانی اعتراضی خود را به اداره علائم تجاری ارسال کرده و حق خود را طلب کند. در صورت اثبات اعتراض حق ثبت برند از متقاضی گرفته می شود.

هزینه روزنامه رسمی آگهی دوم

اگر پس از درج روزنامه اول و سپری شدن زمان مقرر شخصی نسبت به اعتراض برندتان اقدام نکرد این حق از سوی ادراه ثبت علائم تجاری به شما اعطا می شود که بتوانید برای دومین آگهی در روزنامه رسمی اقدام کنید و این گام آخرین گام برای تحقق ثبت برندتان خواهد بود. آرزو داریم تمامی پرونده های ثبت برند تجاری این مرحله را سپری کنند. ما مجری برای تحقق اهدافتان خواهیم بود.

هزینه اعتراض برند

اگر برندی مشابه یا تقریباً ملاک هایی داشت که با شما یکی بود می توانید برای اعتراض آن اقدام کنید. البته زمانی که از ثبت برند اطمینان حاصل کردید. پس از ثبت اعتراض دیگر تمامی بررسی ها به عهده کارشناسان و بازرسین اداره ثبت علامت تجاری است که حق را به حق‌دار برسانند. در صورتی که می خواهید برای اعتراض به برند اقدام کنید باید ادله کافی را برای بازپس گیری حقتان ارائه دهید.

در صورتی که امور ثبت برندتان را به وکلای حقوقی بسپارید باید هزینه ای را به منظور حق الثبت به آن ها اختصاص دهید. در پایان برای تمدید برند در بازه زمانی ۱۰ساله باید هزینه ای را جهت تمدید آن به اداره مالکیت صنعتی بپردازید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8  +  1  =